Hoe kunnen mensen met anorexia zo dun worden?

Ik bedoel mensen zeggen altijd je valt niet af van niet eten en vasten enzo maar toch worden zij dun en mager dan moet het wel helpen of hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Niet eten is onmogelijk hoor,zelfs mensen met anorexia eten(wel weinig),anders zou je in no-time dood zijn.
Natuurlijk 'helpt' het als je lang heel weinig eet en sommige dagen vast als je voor je gevoel een dag teveel eet.
Meestal in combinatie met overmatig bewegen/sporten om alle calorieen weer kwijt te raken.
En laxeermiddelen erbij gebruiken om nog meer kwijt te raken.
Daar val je vanaf tot iedereen gaat zeggen hoe ziek en uitgemergeld je eruit ziet.
Je verliest kilo's maar ook je haar,dat gaat uitvallen,je gezondheid en zowat je verstand omdat je niet meer normaal kan denken.

Dus zo zit dat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om 1 nacht te overleven tijdens uw slaap heb je ongeveer 1000 calorien nodig. 1000 calorieen is toch al behoorlijk wat voedsel.
Dus het weinige dat je eet is dan in feite een druppel op een hete plaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb toch heel wat nachtjes overleefd op heel wat minder dan 1000 calorieen..
Maar uiteindelijk gaat je lichaam het toch opgeven natuurlijk.
1 op de 5 anorexia-patiënten overlijd na behandeling uiteindelijk toch nog aan de gevolgen dus ik blijf me best doen om beter te worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas ben jij ervaringsdeskundige, wat goede antwoorden oplevert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@crea
Dank je wel,ik hoop dat door mijn ervaringen hiermee ik toch een beetje anderen kan waarschuwen en helpen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Duidelijk

Andere antwoorden (1)

Je valt niet af van niet te eten, dat is nieuw voor mij.

Vergelijk het met een auto, als je daar mee rijd dan, dan zal de brandstoftank leeg raken resultaat dat je moet tanken.
Bij de mens is dat het zelfde. Wij moeten regelmatig bijttanken, anders geraakt onze reserve op en dan is het er mee gedaan.
Robby Bb

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij ons is de tank, het opgeslagen vet en suiker.
Enigste verschil met een wagen is dat wij door niet te eten en de reserves zijn opgebruikt, dat wij ons eigen beginnen op te eten. Het lichaam zal proberen om de vitale functies zo lang mogelijk in gang te houden. Als er dan geen vetten en suikers meer over zijn dan begint het de andere weefsels te gebruiken, en dat in functie ven het in stand houden van de vitale functie. Stilaan worden dan de bv spieren verbruikt., wat dan het resultaat is dat een annorexiapatient er zo dun uitziet.
Dus het fabeltje dat je niet vermagerd van niet te eten, is wel echt een fabeltje

Toegevoegd na 44 minuten:
Dat het een fabeltje is kan je illustreren met de foto's uit de concentratiekampen, waar de mensen bijna of niets te eten kregen. Deze mensen moesten dan ook nog eens zware arbeid verrichten, wat het proces van vermageren nog versnelden.
Detail is ook nog dat wanneer men zover is gevorderd het dikwijls niet meer helpt om te eten omdat de organen dusdanig beschadigd zijn dat het eten niet meer kan verwerkt worden ook al wil je terug eten.
Dan kan het infuus nog helpen maar dat is dan ook maar voor een beperkte tijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Dat heb je goed omschreven zo!
Toen ik in het ziekenhuis werd opgenomen wegens anorexia was ik zo zwak en ondervoed dat ik bijna niet meer kon lopen.
De artsen zeiden tegen mij dat als je een auto zonder benzine zet hij niet meer rijd en als je als niet meer eet zet je eigenlijk je lichaam zonder brandstof(energie ) en kom je niet meer vooruit.
Goed antwoord dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het erge is dat spierweefsel dat door je lichaam verbrand is niet meer terugkomt.
Ik moet oefeningen doen om mijn benen weer sterker te maken omdat ik nog maar heel weinig spierweefsel in m'n benen heb.
Voor ik opgenomen werd had ik hele gespierde kuiten en sterke benen doordat ik elke dag op mijn loopband stond.
Nu heb ik zelfs moeite en pijn in me benen als ik een trap op moet lopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het niet eten, gebeurd dat nu onder een dwang (niet van buiten uit maar iets dat uw hersenen opdragen), of heb je het gevoel dat je dit doet uit vrije wil. Of besef je dat je niet goed bezig bent.
Zelfdestructie heeft wel iedereen, zo ben ik zelf een nagelbijter, zo ben ik ook te zwaar maar eet toch goed. Maar als ik eet heb ik daar plezier aan. Ik vraag mij nu af of mensen zoals jij in het geval bent, plezier hebben aan het niet eten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het voelt als dwang.
Alsof er een andere persoon in mijn hoofd zit en ik moet er naar luisteren.
Als ik er niet naar luister,faal ik en moet ik mezelf straffen.
Door nog minder te eten en mezelf te stompen(tot ik blauwe plekken heb)op de plaatsen waar ik vet zie.
Wat er niet zit,weet ik nu.
Ik heb thuis nu begeleiding van een psychiatrische verpleegkundige van GZZ,die zegt dat ik er heel goed en rationeel over praat maar dat ik mezelf nog niet echt kan helpen.
Ik heb echt geen plezier aan niet-eten,het moet.
Ik de kliniek waar ik was opgenomen raakte ik zwaar gestrest en in paniek voor elke maaltijd.
Dat is wel minder geworden.
Ik heb aan sondevoeding en een infuus gelegen dat wil ik ook niet meer.
Ik probeer positief te blijven maar het is elke dag een gevecht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Laurene
Of hoe een menselijk brein een eigen leven gaat lijden. Als het ware een dubbele persoonlijkheid en dat we er zo machteloos tegenover staan. Zowel voor de patient als de mensen erom heen.
Bij een andere ziekte , bv kanker heb je een vijand waar je tegen kunt vechten, waardoor iedereen kan meevechten naar eigen vermogen. Die strijd helpt een beetje om alles te verwerken. Maar in dit geval, gaat het om een onzichtbare vijand, waarvan je zelfs niet weet dat hij bestaat. Wat het dan voor iedereen extra moeilijk wordt.
Nu ik weet dat het gaat, in uw geval en waarschijnlijk ook bij de andere, om een dwang die je niet kunt bedwingen, wordt het nog bizarder. Het is alsof je iemand russische roulette, ziet spelen, zegt dat dit gevaarlijk is, de persoon zegt dat hij het weet en toch blijft voortdoen, terwijl hij dit eigelijk zelf niet wil.
.