Als je geen vlees eet die dag, hoeveel eieren mag je dan eten? en is dat anders voor vegetariërs?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
Bonen en peulvruchten zijn ook goede vleesvervangers
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dank je, weet ik, maar het gaat nu even om eieren [per stuk niet gewicht].
Ritsuka
10 jaar geleden
en daarom ook als reactie, en niet als antwoord

Antwoorden (1)

Als vlees/vleesvervanger wordt ongeveer 100-125 gram rauw aangeraden dus daar is je antwoord. Verder is variatie het toverwoord, het is dus niet de bedoeling dat je bij elke maaltijd 2 eieren gaat eten.

http://www.voedingscentrum.nl/nl/hoeveel-mag-ik-per-dag-eten-.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Rauw ei is echter geenszins aan te raden, wegens de grote kans op salmonella.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal mijn verduidelijken: hoeveel NIET-RAUWE eieren dus gekookt/ gepocheerd/ gebakken of als roerei of in een maaltijd verwerkt, mag je i.p.v. vlees eten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
...Ik zal mijn ....VRAAG.... verduidelijken:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en is dat anders voor vegetariërs?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea, die maat is voor de hoeveelheid rauw product, dus 100-125 gram rauw vlees wat ongeveer 75-85 gram gaar! Een ei verandert niet zoveel in gewicht maar vlees wel. Twee eieren van gemiddeld formaat dus om het vlees van die dag te vervangen uitgaande van het feit dat je normaal niet elke dag 200 gram rauw vlees per persoon neemt want dan HOEF je het niet te vervangen. Dit is niet anders voor vegetariers jodokus.