Waar zou ik kaliumzout kunnen kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaliumzout ook wel kaliumchloride is op een andere manier slecht voor je als je in amerika de doodstraf door injectie krijg spuiten ze een oplossing van kaliumchloride in je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoeld u:
http://www.losalt.nl/jodium.htm ? Zo ja, klik op "waar te koop"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@compris: bedoelt u dat niet eigenlijk als antwoord?
(let ook een beetje op de t)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@klaas1952
Nee, want het is niet echt "kaliumzout". Maar misschien is dit alternatief voor vraagsteller wel interessant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@larsiee: dat iets als injectie in heel sterke dosering slecht is, zegt weinig over hoe gezond of ongezond het is in normale hoeveelheden via je maag.
Lucht inspuiten in je aderen schijnt ook dodelijk te zijn, maar dat betekent natuurlijk niet dat zuurstof inademen dus ongezond is.

Het beste antwoord

En in natuurvoedingswinkels. Kijk uit om jezelf om wat voor reden op een natriumarm dieet te zetten. Je vergroot daarmee de kans op hartaandoeningen, in weerwil van wat er vaak beweerd wordt. Te weinig natrium, zeg maar keukenzout, is veel slechter dan een beetje teveel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij de betere dieetwinkels?

Of rechtstreeks bij A.Vogels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaliumzout is verkrijgbaar bij Jumbo, AH, en C 1000.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaliumzout is te koop bij sommige supermarkten, reformzaken en drogisterijen.
Een nadeel van kaliumzout is dat het vrij bitter van smaak is. Je kunt daarom de hoeveelheid zout in je voeding maar tot ongeveer 30% vervangen door kaliumzout. Daarnaast is het vrij duur. Verder moet je oppassen met deze vorm van zout als je problemen hebt met je nieren. Heb je echter deze problemen niet kun je zonder problemen kaliumzout gebruiken.