Hoeveel soorten verse knoflook bestaan er?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoeveel soorten er precies zijn weet ik niet, maar wel veel. Ze onderscheiden zich in smaak, grootte, oorsprong en teeltwijze.

Antwoorden (1)

Wereldwijd zijn er meer dan 300 varianten.
Correctie: er zijn ongeveer 600 soorten over de hele wereld.
Er vallen hierbij twee typen te onderscheiden:
- het ene type vormt geen bloeiwijze en wordt ook wel softneck genoemd. In deze groep zijn twee subgroepen, artichoke en silverskin te onderscheiden. Binnen deze twee variëteiten bestaan weer verschillende rassen.
- het andere type vormt wel bloemstengels met een bloemknop en wordt hardneck genoemd. In deze groep zijn de subgroepen, rocambole, porcelain, purple stripe, glazed purple stripe en marbled purple stripe te onderscheiden.
SimonV