ik poep keutels.. waarom?

nogal een rare vraag maar.. sinds vorige week poep ik alleen nog maar keutels.. op school eet ik al mijn boterhammen ik drink genoeg water elke dag fruit en avond eten normaal heb ik altijd een worstje nu opeens keutels wat me irritant maakt ik eet noodles vlees dat soort dingen hoe komt dat het opeens veranderd? ik denk omdat ik sinds 3 weken terug of 4 water drink normaal dronk ik frisdrank zoals ice tea enzo dus wat is dat met die keutels??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
32.1K

Antwoorden (2)

Wanneer de ontlasting stevig en droog is en in keutels uiteenvalt, dan heeft deze te lang in de dikke darm gezeten. De dikke darm heeft dan veel water uit de ontlasting gehaald, waardoor deze hard is geworden. Op zich is dat nog wel normaal, zolang de ontlasting soepel genoeg is om niet hard te hoeven persen om deze kwijt te raken.

Een paar voorbeelden van mogelijke oorzaken zijn: onvoldoende drinken, slecht eten, weinig beweging, darmproblemen, of medicijnen.

Mogelijk drink jij - nu je bent overgestapt op water in plaats van frisdrank - minder dan je voorheen deed. Probeer eens of het helpt om 's morgens op de nuchtere maag al een glas lauw water te drinken.

Is het niet over een paar weken weer zoals het bij jou normaal was, dan adviseer ik je ermee naar je huisarts te gaan. Dan zou een ziekte er de oorzaak van kunnen zijn.
Amadea
8 jaar geleden
Door de frisdrank werden je darmen meer geprikkeld dan nu door het water. Daardoor kan het zijn dat de ontlasting wat minder soepel gaat en dan kun je keutels krijgen i.p.v. een worstje. Waarschijnlijk zijn de problemen over een paar dagen tot een week voorbij omdat je darmen zich als het ware opnieuw afgesteld hebben op jouw voedsel. Als het langer duurt moet je even naar de dokter.

Toegevoegd na 49 seconden:
Ik zie nu dat het een vraag van 3 weken geleden is.