Wat is het beste tijdstip om mijn supplement (calcium/magnesium tablet) in te nemen?

Per dag neem ik een calcium/magnesium tablet (omdat geen zuivel eet) en een zink tablet voor een beter immunsysteem. Ik neem ze nu beide sochtends in maar zou dit niet de werking verminderen van het supplement? Wat zou hiervoor beste tijdstip zijn.

Graag geen reacties van dat ik het beter uit voeding kan halen dit is enkel gewoon een aanvulling erop.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
naast melkproducten zijn er ook wel andere calciumbronnen: http://ods.od.nih.gov/factsheets/Calcium-HealthProfessional/

Antwoorden (1)

Dat maakt niks uit.
Het beste kun je vaste tijdstippen kiezen. Dan vergeet je het minder snel.
Gebruikt je veel, of tabletten met een lage dosering, dan is het ook belangrijk de inname goed over de dag te verdelen, omdat calcium en magnesium dan het beste wordt opgenomen. Als je het twee of drie keer per dag gebruikt kunt je het bijvoorbeeld innemen vlak na het opstaan, rond vier uur in de middag en 's avonds voor je gaat slapen.
Neem je een tablet, of een bruistablet, dan doe je dat gewoon 's morgens bij het
tanden poetsen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Calcium/Mag = 500/250mg en die slik ik 1 maal per dag
Zink = 15 mg en die slik ik ook 1 maal per dag Hoe zou ik dit dan het beste kunnen verdelen, beide s'ochtends? of ochtend een en avond een en zou hierbij nog uitmaken welke?