Is een variatie in je eetpatroon goed voor je gewicht?

Ik wil iets afvallen. Ik eet al jaren precies het zelfde omdat ik variëren eng vindt en juist bang ben daardoor aan te komen. Zou variatie juist goed zijn voor het gewicht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Jazeker is dat goed. Sowieso voor je vitamines en mineralen, je krijgt niet met je dagdieet alles binnen wat je nodig hebt.
En veel varieren daagt je lichaam uit, ineens iets anders eten miet je lichaam meer voor werken.
Zelf heb ik ontbijt en tussendoortjes ongeveer hetzelfde (muesli ontbijt, brood en fruit tussendoor)
Lunch en avondeten varieer ik heel veel mee, maakt het ook leuk :)

Kijk trouwens ook eens of je wel genoeg eet. Mogelijk eet je te eeimig en val je daarom niet af.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Hier kun je berekenen wat je nodig hebt.
Nooit onder het bovenste getal gaan zitten (basic metabolic rate)
Onderste getal is wat je nodig hebt om op gewicht te blijven bij je dagelijkse activiteiten.
Voor afvallen kun je het beste daar iets onder gaan zitten.
En je mag echt alles eten wat je wilt! Ook koekjes, taart en weet ik veel.
Zolang je maar grotendeels gezond eet en niet te hoog uitkomt met je dagtotaal.
Ritsuka
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoezo zou variatie eng zijn? Variatie is juist goed! Er zijn zoveel manieren om af te vallen, een neef van mij woog eerst heel zwaar, toen is die alleen gezonde dingen gaan eten wanneer die honger had, dus ook elke dag op een ander tijdstip, hij is nu echt mooi dun! Ik at eerst ook altijd het zelfde, omdat ik niks lekker vond. 'T was altijd brood, of iets ongezondst ofzo. Nu eet ik ook dingen die ik nooit op heb, soms gooi ik het weg, maar vaak vind ik nieuwe dingen ook lekker. Je hebt soms ook lijnclubjes, die geven ook goede tips met wat je kan eten, of koop eens een kookboek met allemaal gezonde maaltijden. Zelf neem ik ook vitaminepillen, omdat ik soms gewoon echt bepaalde dingen niet binnen krijg op een dag, misschien ook iets voor jou?

Gezond eten en lekker sporten doet wonderen!