Hoeveel tijd kost het voordat ik daadwerkelijk zie dat mijn buik minder wordt?

Ik ben een jongen, 16 jaar, 167 cm en 59.5 kg.
Ik wil graag een strakkere buik en mijn lovehandles weg hebben. Ik doe sinds een tijdje kracht training erbij, buik borst en armen. En ik mountainbike, wielren en voetbal( de laatste tijd niet meer want het seizoen is afgelopen)
Hoelang duurt het ongeveer voordat ik merk dat mijn buikje minder wordt? IK ben nu een week bezig maar ik zie nog geen verschil. Ook let ik natuurlijk op men eten, geen chips en snoep en tussendoor gewoon magere franse kwark als ik honger krijg.Is het logisch dat ik na een week nog niks zie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Kimath
12 jaar geleden
goed bezig, ga zo door. Na een week zie je nog bijna niks hoor, iets langer volhouden.

Antwoorden (4)

na een week niets zien is absoluut normaal. Uiteraard.. Je bent pas 16. Kijk uit met dieten. Gewoon normaal eten. Actief leven. Dat zou op jouw leeftijd meer dan voldoende moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, geduld is een schone zaak in deze! Je bent gediciplineerd bezig met sporten en bewegen en je let bewust op je voeding. Je moet nu vooral "het hogere doel" (die strakke buik krijgen) in gedachten houden en daaruit je motivatie putten om door te zetten. Dan zal je na 1 a 2 maand zeker vorderingen gaan zien, die zullen je dan motiveren om door te blijven gaan. Daarna zal het nog 1 a 2 maand duren voordat je een helemaal strakke buik hebt (afhankelijk van hoeveel vet er nu no precies zit!

*Tip vooral in het begin is het erg belangrijk om het accent op cardio te leggen. Omdat hierdoor het vet verbrand wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het enige wat je kan doen is genoeg en gezond blijven eten. als je zoveel train moet je vooral genoeg energie hebben. anders krijg je al snel weer honger. je bent niet te zwaar dus afvallen moet je niet doen, maar ik snap dat je een strakkere buik wil. probeer elke dag even een paar buikspieroefeningen te doen. bijvoorbeeld voordat je naar bed ga of 's ochtends. allebei kan natuurlijk ook.
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is heel moeilijk om te zeggen. Het hangt af van zoveel factoren, maar na een week iets zien zou snel zijn.
Geef het nog wat tijd, zeker nog een goede maand, en dan zou je toch een verschil moeten merken.