Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

Frikandellen zijn wel degelijk voorgebakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja frikandellen zijn voor gebakken, je zou ze dus eigenlijk zo in de magnetron op kunnen warmen, maar dan hebben ze hun krokante laagje aan de buitenkant niet en smaken niet zo lekker.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
patat is ook voorgebakken maar dat betekent niet dat je ze in de magnetron kunt opwarmen als je ze uit de diepvries haalt, net zoals voorgebakken broodjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou de magnetron je niet aanraden. Super ongezond!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
GV, waarom is de magnetron ongezond?
Nee, frikandellen zijn niet voorgebakken. Wel zijn ze voorgegaard door dat ze van een gekookte brei worden gemaakt.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
+ bij bakken. zou er een nihil aan kleurverschil onstaan bij binnen en buitenkant
Frimu2
10 jaar geleden
Al zie ik nu dat je een voorgekookte brei had geschreven, Naar mijn logica, worden ze pas gegaard als ze de vorm al hebben. En niet eerst de brei.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jc54 heeft gelijk. hij/zij zegt dan ook dat de frikandellen niet gekookt worden omdat ze
anders in een natte brij zouden veranderen. Ze worden gebakken om dit te voorkomen.
jc54
10 jaar geleden
Om in het kort even iets preciezer te zijn, van diverse vleesresten (kip, rund, paard,varken) die niet geschikt zijn voor directe consumptie (maar wel goedgekeurd vlees) wordt bouillon getrokken. Hier worden de botresten uit verwijderd e meel aan toegevoegd, met de benodigde kruiden. Als deze brei, zoals ik het eerder noemde, ver genoeg is afgekoeld, is het ook dik en stevig genoeg om er frikandellen van te persen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding