Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn spieren behoud en niet dikker word in de ramadan periode? ( door de rare eettijden)

Ik eet tijdens de ramadan s'nachts en in de avond erg veel. Ik prop me helemaal vol omdat ik geen honger wil krijgen en daardoor kom ik veel aan tijdens de ramadan. Wat zijn gezonde dingen om te eten in de ochtend? ( rond 3:45 ofzo) En zijn eiwitshakes handig voor die periode? Want die zouden het afbouwen van spieren tegengaan zodat je lichaam alleen je vet afbouwt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Kun je haast niet voorkomen, is gewoon erg zwaar voor je lichaam.
Maar daar gaat de ramadan toch niet over? Het is een tijd van bezinning
Ritsuka
10 jaar geleden
Beste dingen met vetten en trage eiwitten, vullen lang en zijn gezond
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik doe al jaren mee aan de ramadan. Ik ben nu 17 jaar en ik heb nu eindelijk een goed lichaam en heb geen zin om hem te verpesten..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom doe je mee aan de ramadan? (Bedoel te zeggen: met welke gedachte vast je overdag?)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vast van s'nachts tot 22:00 in de avond (lang!) om mezelf eigenlijk te laten lijden. Je voelt hoe de mensen in arme landen elke dag moeten leven, en het hoort bij de islam dus ik doe het. Ik kan er ook wel tegen, ik heb vorig jaar tijdens de ramadan gewoon gewerkt van 09:00-20:00 en ik vond het niet erg, de tijd ging sneller voorbij dan thuis niksen. Het was wel best zwaar en ik merkte dat ik minder kracht had dan normaal.
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoe lang is de ramadan? Iets van een maand toch? (Excuses als ik het fout heb)
Als jij goed in vorm bent, en er een tijdje mee bezig bent, dan is het echt niet verpest door de ramadan hoor.
Zodra je weer verder gaat met je reguliere eet- en trainingsschema, spring je zo weer terug in vorm (muscle memory).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja een maand. Ik hoop het want ik heb er veel moeite voor gedaan :) btw: is het eten en drinken van melk producten yoghurt melk etc in de avond slecht? Ik had net voor het fitnessen wat magere melk en volle yoghurt op voor de eiwitten.
Ritsuka
10 jaar geleden
Volle melkproducten zijn wel goed hoor, die vullen ook lang, dus misschien handig om in de ochtend te eten. Bak griekse yoghurt of zo.
Ritsuka
10 jaar geleden
Zolang het maar niet te laat op de avondis dat je niet goed kunt slapen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
magere melk heeft geen zin daar zit bijna niets in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja mag toch ook de tijden van je land van herkomst aanhouden als de uren hier te kort zijn (anders zou je in Noord-Noorwegen een uurtje mogen eten). Misschien kun je dat gaan doen en kun je het beter verdelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou kunnen in zo een land maar ik woon hier en van 22:00-03:.. Is wel genoeg hoor, ik ga het niet makkelijker maken dan het is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk eens naar je reden: jezelf te laten lijden want de arme mensen hebben het zo moeilijk.
Maar je hele dag 'meeleven' met de ander wordt door jou verpest na zonsondergang. De armen kunnen zich ook niet vol eten als de zon onder is..denk daar eens aan en pas daar je nachtelijk eten op aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dus iedereen eet in de avond, moet ik mezelf dood laten gaan? ga zelf maar een keer vasten voor je conclusies trekt..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus jij zegt omdat ik in de avond eet dat ik beter niet kan vasten?? Wat is dat voor iets achterlijks... En we geven tijdens die periode ook geld of eten aan de armen zodat zij wel iets te eten hebben. Dat is ook normaal in die periode.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha rustig, ik zeg niet dat je niet mag eten maar jij propt je helemaal vol. Ik ken genoeg mensen die met de ramadan meedoen en kleine porties eten in de avond en nacht. Prima, maar jij geeft aan jezelf vol te eten. Dat terwijl je vast voor de armen.
Dán kun je beter niet meedoen met de ramadan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik prop me niet vol, ik eet net zo veel als normaal maar ik eet het in een keer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw beschrijving: 'ik prop me helemaal vol'.
Als je alles wat je normaal eet in een keer eet, dan prop je je ook gewoon vol..
Zoals ik al zei, je moet je niet volproppen maar een normale maaltijd eten, en niet alles in willen halen wat je overdag niet eet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wil je dan toch wel eten wat je gemist hebt overdag, dan ten eerste; ja dan wordt je dik, en ten tweede: denk dan maar eens beter na of de ramadan wel iets 'voor jou' is. Want de reden voor het vasten wordt 100% teniet gedaan door jouw eetpatroon savonds en snachts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelfde als het suikerfeest..
'We vasten voor de armen!'
Ja en daarna een vreetfestijn..de armen hadden dat ook niet hoor.
De mensen die ik ken aten na zonsondergang een pita met wat erbij, in de nacht vaak ook en ochtend voor de zon opkomt.
Dat is geen volproppen toch? En het kan zeker wel. Jij geeft al aan dat je aankomt..als je normaal eet (wel de wisselende tijden maar wel gezond en verantwoord dus niet teveel) dan hoor je niet aan te komen..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nounou Ytje, het kan wel een beetje minder hoor! Deniz, als je net zoveel eet als normaal kun je niet aankomen tenzij je overdag veel minder doet, dus minder energie verbruikt.

Het beste antwoord

Door blijven te bewegen of te trainen. Doordat je in de dag niet eet ga je lichaam zijn reserves aanspreken.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord