Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn spieren behoud en niet dikker word in de ramadan periode? ( door de rare eettijden)

Ik eet tijdens de ramadan s'nachts en in de avond erg veel. Ik prop me helemaal vol omdat ik geen honger wil krijgen en daardoor kom ik veel aan tijdens de ramadan. Wat zijn gezonde dingen om te eten in de ochtend? ( rond 3:45 ofzo) En zijn eiwitshakes handig voor die periode? Want die zouden het afbouwen van spieren tegengaan zodat je lichaam alleen je vet afbouwt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
805
Ritsuka
10 jaar geleden
Kun je haast niet voorkomen, is gewoon erg zwaar voor je lichaam.
Maar daar gaat de ramadan toch niet over? Het is een tijd van bezinning
Ritsuka
10 jaar geleden
Beste dingen met vetten en trage eiwitten, vullen lang en zijn gezond
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik doe al jaren mee aan de ramadan. Ik ben nu 17 jaar en ik heb nu eindelijk een goed lichaam en heb geen zin om hem te verpesten..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom doe je mee aan de ramadan? (Bedoel te zeggen: met welke gedachte vast je overdag?)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vast van s'nachts tot 22:00 in de avond (lang!) om mezelf eigenlijk te laten lijden. Je voelt hoe de mensen in arme landen elke dag moeten leven, en het hoort bij de islam dus ik doe het. Ik kan er ook wel tegen, ik heb vorig jaar tijdens de ramadan gewoon gewerkt van 09:00-20:00 en ik vond het niet erg, de tijd ging sneller voorbij dan thuis niksen. Het was wel best zwaar en ik merkte dat ik minder kracht had dan normaal.
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoe lang is de ramadan? Iets van een maand toch? (Excuses als ik het fout heb)
Als jij goed in vorm bent, en er een tijdje mee bezig bent, dan is het echt niet verpest door de ramadan hoor.
Zodra je weer verder gaat met je reguliere eet- en trainingsschema, spring je zo weer terug in vorm (muscle memory).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden