Kan ik afvallen door lunch en ontbijt over te slaan?

Ik wil echt graag afvallen.. Maar k hou dieten nooit vol.. Ik grijp altijd naar chocolade en ik wil dat eigelijk helemaal niet dus vroeg ik me af of je kan afvallen als je juist maaltijden overslaat

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dit is ongeloofelijk slecht. Ik heb zelf ook een tijd ontbijt overgeslagen, ik kon me nooit meer concentreren en was snel moe. Ik adviseer je gewoon om minder te snoepen of koop gewoon geen snoep (dan heb je ook geen verleiding!) Eet je wel genoeg groentes of fruit? Dit helpt ook goed voor afvallen. Wanneer jij maaltijden gaat overslaan, krijgt je lichaam minder ''brandstof'', dus word hij minder hard aan gang gezet, en verteer je minder. Daardoor zal je alleen maar aankomen. Weet je trouwens zeker dat je te dik bent? Hoe oud ben je? Hoe lang? Hoe zwaar? groet en succes Dereck

Absoluut niet doen, je moet echt ontbijten en lunch eten. (En avondeten uiteraard) Door maaltijden over te slaan is de kans groter dat je juist gaat snaaien, en je stofwisseling gaat trager werken, je word uiteindelijk dikker. Gewoon een volwaardig ontbijt, en lunch, en avondeten. Neem eventueel een 10uurtje en 15uurtje. Volkorenproducten, volle yoghurt, volle melk etc (vullen beter), geen dingen als crackers en optimel, meer groente. Toegevoegd na 2 minuten: Bijvoorbeeld grote kom muesli met volle yoghurt als ontbijt (wel zonder toegevoegde suiker), of een omelet met groente. Tussendoortje kan gekookt ei zijn, handje ongezouten nootjes, stuk fruit etc. Lunch lekkere gevulde salade, met bijvoorbeeld bonen (vult goed), eiwitbron als kip/vis/ei, en lekkere groente. Quinoa of volkoren pasta kan ook. Weer tussendoortje Avondeten met veel groente, stukje vlees, en wat aardappelen/pasta/rijst. Liever geen sausjes (behalve zelfmaak), maar eten op smaak brengen met kruiden.

De slechtste manier om af te vallen is je ontbijt en lunch overslaan. Als je 's ochtends ontbijt komt je stofwisseling namelijk op gang. Dan gaat je verteringssysteem werken. Dan ga je vet/calorieën verbranden. Als je niks eet 's ochtends komt je stofwisseling maar moeilijk op gang. Zeker als je 's middags ook niets eet. Als je dan alleen avondeten eet komt je stofwisseling pas laat op gang en dan ga je eigenlijk al bijna slapen. Tijdens het slapen ligt je stofwisseling ook stil. Je hebt dan kans op darmproblemen omdat die veel minder werken dan goed voor ze is. Als je veel snoept is het slim om uit de buurt van al het snoep te blijven. Als je 's ochtends als eerste een stuk fruit eet neemt je lichaam de vitamines het beste op. Je hebt dan ook voor een lange tijd een verzadigd gevoel. Ik raad je aan om geen belangrijke maaltijden te schrappen, maar juist die snacks tussendoor. Het heeft te maken met discipline. Je kan beter de snacks schrappen in plaats van je ontbijt/lunch. Toegevoegd na 19 minuten: Tijdens het slapen ligt je stofwisseling trouwens niet helemaal stil, hij gaat dan een stuk trager Toegevoegd na 20 minuten: Tijdens het slapen ligt je stofwisseling trouwens niet helemaal stil, hij gaat dan een stuk trager

Je kunt het best de dag met een zeer goed ontbijt beginnen, daar kun je zelfs zeer lang mee toe en het behoed je de dag voor snoepen, meestal heb je dan 's avonds pas weer trek. Het is ook logisch om juist goed te ontbijten, je rijdt toch ook niet auto met een lege tank? Op de dag verbruik je het meeste, je bloedsuiker moet dan op pijl zijn. Dit zorgt er voor dat denken en inspanning beter gaat. Laat veel eten wordt meer omgezet in vet en vetverbranding vindt pas plaats als het suiker en de glucagon "op"zijn, wat forse en langdurige inspanning vergt. Door juist 's morgens te eten wordt minder voedsel in vet omgezet en veel meer opn de dag verbrand. Een goed ontbijt en een beperkt dinner zal bijdragen aan je prestaties EN je gewicht. Ik heb dit ook uit eigen ervaring bemerkt. Dat Engels ontbijt is zo gek nog niet (ondanks de cholesterol, wat we voor het grootste deel ZELF aanmaken). Omdat je overdag veel meer beweegt dan 's nachts (tenzij je de liefde van je leven net ontmoet hebt) helpt de beweging de darmen het voedsel te verteren (het ondersteunt de darmperistaltiek) en dus ook beter te benutten. Het ontbijt zou dus het laatste moeten zijn wat je overslaat......

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100