Kunnen jullie mij helpen al gaat het om 40 40 20 dieet?

Hey allemaal!

Mijn naam is Aleksandar ben 1,86 weeg 92 kilo
en heb een Vet percentage van 22,1 mocht dat van belang zijn.

Ik was vroeger heel dik heb geen slank leven kunnen hebben of platte buik of buikspieren dit komt omdat ik vroeger Epilepsie had Aanvallen & Medicijnen waardoor ik dikker werd.

Daar ben ik naar mate van tijd Overheen gegroeid en nu wil ik daar dus volledig verandering aanbrengen!

Ik ben sinds kort van start gegaan met Shaun T Insanity Workout en ik geniet er wel erg van om zo'n workout te doen 6 dagen per week 2 maanden lang.

Alleen om meer resultaat te zien word er een 40 40 20 dieet voorgesteld..

Al gaat het om engels tekst qua voedsel en dergelijke ben ik er niet echt goed in en nederlandse websites kan ik er niet voor vinden.

daarom vraag ik jullie graag om advies!

Wat mag ik eten wat niet..? waar moet ik op letten? etc..

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Toegevoegd na 1 minuut:
vergeten erbij te plaatsen ik ben 23 jaar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat is 40 40 20? Zegt mij zo snel niks, is dat met verhoudingen van eiwitten, vetten, koolhydraten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik het goed lees zijn de verhoudingen in grammen
eiwit (40), koolhydraat (40), vet (20). Dat is vooral wat betreft eiwit nogal veel. Je zegt niet wat je doel is.
afvallen, aankomen (spieren) of beiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kom nu ook sites tegen waar de percentages over calorieën uit de voedingstoffen gaat.
Als je dat bedoelt dan ga je veel te laag in vet zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ooh dacht dat mijn verhaal duidelijk was sorry dan.. ik wil verandering brengen en dus afvallen platte buik hebben en buikspieren. en volgends insanity moet ik mij dan houden aan 40% 40% 20% dieet proteins carbs en fat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dit soort rare dieten die je op termijn niet leren
om goed te eten, daarvoor moet je niet op een serieuze kennissite
zijn, maar op een van de vele bodybuildings-klets-fora.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Das een beetje overdreven.
Je kan dit dieet ook zien als een hoog proteïne voedingspatroon. Doe dat op een gezonde manier en je eet beter dan de meeste mensen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Lastig om zo te zeggen hoor, want iedereen zal iets anders zeggen. Het is meer gedoe, maar zelf research doen werkt vaak het beste.
Zo kun je precies bekijken wat voor jou wel en niet werkt.
Op zich is dat boekje bij Insanity aardig uitgebreid met voedingsadvies.
Ritsuka
10 jaar geleden
Boekje is alleen in het Engels, maar hier staan wel volledige voedingsschema's in.

Antwoorden (1)

op deze site posten mensen soms wel eens hun voedingsschema, met dan beoordeling bij en er is uitleg hoe je een voedingsschema het beste samenstelt: http://forum.dutchbodybuilding.com/

eigen inbreng: geen koeken eten, grijp meer naar fruit. al 2 maand geen koek aangeraakt en werkt echt.