welke kleur heeft waterkefir?

Ik heb waterkefir besteld en de kleur is creme. Nu zag ik op een site dat de korrels 0,3 tot 0,5 centimeter moeten zijn.

Ook dat als je de bereiding klaar hebt je belletjes naar boven ziet gaan (koolzuur) Ook dat het snel moet groeien. Is dat niet het geval dan is de kefir niet goed. Al die dingen hierboven is en doet mijn kefir ook. In zoverre is volgens die site de kwaliteit goed.

Maar die site zegt ook dat waterkefir wit moet zijn en doorzichtig.

Mijn melkkefir is wel wit, maar de waterkefir van mij dus niet. Die is cremkleur. Ze lijken meer op kiezelsteentjes.

Die site vraagt wel het driedubbele als je het op wilt laten sturen. Ook zeggen ze dat witte waterkefir lekkerder smaakt, omdat de kwaliteit beter is.

Is het dus waar dat witte glasachtige waterkefir van betere kwaliteit is en de cremekleur niet? Of maken ze een foto waarbij de waterkefir veel witter lijkt dan in werkelijkheid?

Dat is dus wat ik me afvraag.
vr gr
Gonna

11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Het heeft te maken met de "voeding" die de kefir krijgt.
http://users.sa.chariot.net.au/~dna/images/skg-wht-brn.jpg
(doe mij die crème kleurige maar)

Je mag gerust die website noemen,
ik gok dat het een reclame verhaal is om hun spul te verkopen.

Om te testen zou je een deel van de kefir op kristalsuiker kunnen zetten, als het goed is wordt ie dan snel wit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gonna
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik sluit de vraag nu, omdat ik nu weet hoe en wat. vr gr Gonna