Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om de tong gevoelloos te maken voor smaken als manier om af te vallen?

Na wat gegoogle kon ik niks over dit onderwerp vinden. Ik dacht in eerste instantie dat het dus uitgesloten zou zijn, maar later bedacht ik me dat het misschien wel nooit eerder bedacht is.
Bij bijvoorbeeld troosteters gaat het eten om de kleine troost die de lekkere smaak van het eten geeft. Zodra die smaak er niet meer op zit, lijkt het me logisch dat mensen op zoek zullen moeten naar andere troost dan eten.
Is hier ooit eerder aan gedacht, en is het mogelijk/onmogelijk? Of wordt het zelfs al in de praktijk gebracht?

Toegevoegd na 15 minuten:
Hierbij bedoelde ik de smaakpapillen op langere termijn (Niet voor altijd) uitschakelen, ipv tijdelijk gevoelloos maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dat is mogelijk en simpel, je kan je tong verdoven door middel van sterke pepers, zoals bijvoorbeeld Madame Jeanette een gele Surinaamse chilipeper-cultivar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding