Wat is een gezond onbijt?

In een poging m'n eetgedrag weer onder controle te krijgen, wat is een gezond ontbijt? Ik eet nu melk met cruesli, maar ik heb geen idee hoeveel daarvan. Ik lees op internet 2 dl yoghurt, maar geldt dit ook voor melk? Hoeveel gram cruesli? Op hoeveel calorieën zou dit uitkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Je vraag is een beetje onduidelijk, bvb melk kan vol of mager zijn.

In de Calorieëtabel hieronder kun je snel en eenvoudig
opzoeken hoeveel calorieën er in een product zitten.

Op die manier kan je alles opzoeken en zelf naar je eigen smaak een gezond ontbijt samenstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft niks met calorieen te maken. ontbijt moet gewoon stevig zijn, als is het te veel. je verbrandt het extreem snel als je in de loop de dag bezig bent!

ik eet normaal gesproken 2 boterhamen (4 sneetjes brood, kaas en kip/kalkoenfilet), 2 rauwe eieren en een ontbijt drankje (vifit) of 2 glazen melk (half liter). soms nog een knak worstje erbij :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad een stevig ontbijtje :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zooww:)
Kimath
13 jaar geleden
2 rauwe eieren? hoe krijg je dat weg, blegh.
een schaaltje magere yoghurt met muesli (zonder toegevoegde zooi, gewoon goedkope zonder toegevoegde suiker enzo), wat fruit en iets te drinken (thee/koffie/sap/water/melk).

Of een paar bruine boterhammen met mager beleg (magere kaas, mager vleesbeleg zoals gerookte ham, hutenkase, marmiet) beter geen zoetigheid. Een stukje fruit en iets te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee sneetjes volkorenbrood met margarine.
Beleg:bvb jam, kaas, choco pasta, kip enz.
Een glas melk en een kop koffie,
Een stuk fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beginnen met twee uitgeperste sinasappels. Dan 4 volkoren sneetjes brood. 1 met kaas en 1 met notenpasta en 1 met een gekookt ei en 1 met appelstroop. Dan een glas karnemelk.
En dan doe ik roomboter op mn brood.

De volgende dag hetzelfde alleen doe ik wat anders op brood. B,v, pindakaas en jam en tomatenpasta en gebakken ei.

Ik eet trouwens twee keer per dag. Omdat ik pas om 10 uur opsta.Ik heb ook geen honger in die tussentijd. Ik drink wel koffie en thee en neem tussendoor wel twee stuks fruit. Zoals een banaan en een peer of een kiwi. en ook een klein stukje zwarte chocolade en een klein handje noten. Dat was t.

Dofa

Toegevoegd na 56 minuten:
Ik zeg dat was t. Kan verwarrend zijn besef ik. Want ik eet natuurlijk wel nog een warme maaltijd na die tussendoortjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cruesli is gezoete muesli die voor meer dan een kwart uit suiker bestaat. Als je een neiging tot overgewicht hebt dus liever niet. Op zich is gewone muesli met yoghurt een prima ontbijt. Eventueel kun je de avond tevoren een kommetje in de koelkast zetten met een scheutje melk erbij en er wat kleingesneden vers fruit bij doen.