Kan je bij de dokter terecht als je slecht eet?

Ik eet heel slecht met het avondeten, ik wil graag goed eten. Ik heb ook altijd honger maar krijg het avondeten gewoon niet naar binnen. Nu wil ik proberen op te bouwen met het avondeten en in het algemeen ook opbouwen met wat ik eigenlijk voor mijn leeftijd nodig heb. Ik ben meisje van 18 jaar. Savonds eet ik ongeveer 3 schepjes aardappels en 5 schepjes groente en 1 hapje vlees. Ik vind het gewoon vies. Kan een dokter bij hiermee doorsturen naar een of andere dietist die mij hier mee kan helpen? Iemand idee? Ik heb nu al een week last van mijn maag en ik graag beter kunnen eten. Ik mis alle vitamines. Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij = mij

Toegevoegd na 27 minuten:
Weeg trouwens 50 kilo en ben 1,60 meter lang.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
waarom lukt het niet precies bij het eten? wat vind je er vies aan?
wat eet je dan gedurende de dag dat het wel lukt?
Ritsuka
11 jaar geleden
want ontbijt en lunch wil blijkbaar wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja brood gaat wel goed. Smorgens 2 aneetjes en smiddags vaak 4. Als ik savonds echt niet kan eten kan ik wel brood eten. Er worden hier gewoon aardappels met groente gekookt en vlees. Dusja beetje lastig. Ik weet niet goed wat ik moet eten en hoeveel enzo. En ik denk dat ik er nu dus echt ziek van ben geworden.
Ritsuka
11 jaar geleden
blijkbaar heb je hier al langer last van: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/voeding/eet-slecht-hiervoor-inschakelen-dietist.378507
waarom ben je nog niet geweest?
Ritsuka
11 jaar geleden
Je eet dus alleen maar brood met beleg, wat voor brood en wat voor beleg?
Eet je verder helemaal geen groente of fruit?
Wil een koekje of chips eten wel? of gewoon iets van een gebakken of gekookt eitje, of nootjes?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat een psycholoog ook geen slecht idee is. Gewoon om het hele spectrum te pakken. Want het probleem is niet alleen voedsel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fruit eet ik zoiezo 1 stuks per dag. Ik eet altijd het donkserste brood met pasta pindakaas ham of smeerworst. Ik zal morgen is bellen naar de dokter. Dankje voor de reacties. Weet zelf namelijk niet zo goed of ik hiermee naar de dokter moest of niet.
Ritsuka
11 jaar geleden
donker brood zegt niks, is het volkoren (kijk bij ingredienten of er volkorentarwemeel opstaat)
6 broodjes met pindakaas/smeerworst + 1 stuk fruit op een dag dus.
Dat is te eenzijdig en te weinig, goed idee om naar de huisarts te gaan.
Maar zoals ik al zei, je hebt hier blijkbaar al (minstens) 4 maanden last van, waarom niet eerder?

Het beste antwoord

Je kunt zeker bij de huisarts terecht, die kan met jou bespreken waarom het je zo moeite kost. Dan kunnen jullie samen kijken of de huisarts je daarmee kan begeleiden of dat het slim is om naar iemand anders te gaan - misschien een voedingsdeskundige of een psycholoog gespecialiseerd in problemen rondom eten.
Er zijn veel soorten hulp mogelijk, helemaal afhankelijk van wat de kern van het probleem is.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, ik denk dat het heel verstandig is om naar de dokter te gaan,
Maar schrijf ook eens op wat je de hele dag eet, misschien meer dan je denkt , zodat je's avonds geen honger meer hebt.
Dus ook dat koekje bij de thee, of dat stukje chocola(omdat je zegt dat je altijd honger hebt denk ik dat je onbewust nogal wat wegeet)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze wordt doorverwezen naar de diëtiste krijgt ze dit hoogstwaarschijnlijk niet vergoed. Dit omdat de vergoeding vaak is voor mensen met een ziekte die een dieet moeten volgen en/of overgewicht hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is de bedoeling dat ze ook gezond eet dus dat koekje bij de thee of de chocolade is nou niet echt iets om van te gaan juichen.
Eet anders in kleinere maaltijden maar dan meer per dag dus 6 kliene hapjes in plaats van 3
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de dokter kan je voor bijna alles terecht. Met name bij de huisarts en wat je kan doen is effe bellen naar de huisartsenpost en vragen of ze je kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een huisartsenpost is die club die je 's avonds en in het weekend belt! Je zult de praktijk bedoelen (hoop ik).