Bevordert noni sap de gezondheid van de mens echt?

Noni sap wordt al tweeduizend jaar gebruikt in Tahiti als geneesmiddel maar ook als preventief middel om de gezondheid te bewaren, in Nederland wordt deze 'super sap' steeds populairder en daarom dus ook via steeds meer winkels verkocht. Klopt het dat deze sap de gezondheid significant verhoogd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

Het verhoogt de gezondheid net zo goed als appels en peren en ander fruit.
De vruchten van de noni-plant ( indische moerbei) worden in Azië rauw gegeten.
Net als wij hier appels en peren gewoon rauw eten.
Dat is altijd nog beter dan er sap van maken.

De schors en wortels van de noni bevatten een rode kleurstof en verhitte of verwelkte bladeren worden als pijnstiller voor uitwendig gebruik toegepast. Er zijn velen die geloven in de kracht van noni om kanker e.d. te genezen. Maar dat duikt regelmatig op van allerlei middelen. Als het waar was, werd het al lang op grote schaal ingevoerd.
De noni wordt ook veel als sierplant toegepast.

Als ik dit lees:
http://www.nonimorinda.nl/
dan is dat geldklopperij.
Een flesje vruchtensap voor € 25 euro?
Het opkloppen van weer een hype.

Ik denk dat die noni een nieuwe hype is, net als een poos geleden de aloe vera.
Dat moest ineens overal in zitten om iets gezond en beter te maken.......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is volgens niet commerciele gegevens niet bewezen dat dit sap de gezonndheid verhoogt, maar verhoogt wel het banksaldo van de producent en verkopers,