Hoeveel zuivel mag een 1.5 jarige?

Mijn zoon krijgt nu 1x opvolgmelk per dag. Dat is 165 ml. Maar ik geef hem graag Yoghurt na het eten. Ik weet alleen niet hoeveel hij mag hebben. Hij krijgt van mij af en toe ook een smoothie na het eten. Yoghurt met Banaan en Sinaasappel bv.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
probeer in smoothies ook groente te verwerken, iets als spinazie kun je makkelijk toevoegen, proef je niks van
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.voedingscentrum.nl/nl/hoeveel-mag-ik-per-dag-eten-.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die opvolgmelk mag je ook door gewone melk vervangen hoor. En yoghurt is altijd prima.

Antwoorden (1)

Een kind van 1,5 jaar oud heeft ongeveer 0,5 - 1 liter drinkvocht per dag nodig. Hiervan moet 300 ml melk of melkproducten zijn. Naast de melk kunt u water, thee en/of (verdund) vruchtensap geven.