wat bevat meer vet en kcal vegetarische vleesvervangers of vlees?

ik krijg maaltijden via een instellingskeuken maar kan dan kiezen of vegetarisch of vlees ik weet niet wat ik nu beter kan doen ik zie het namelijk niet zitten als ik veel calorierijke produkten krijg met kaas e.d. maar ook niet produkten als gehaktbal, speklap e.d. wat kan ik nu het best doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
12 jaar geleden
mag ik vragen hoe het nu is met je eetgewoontes in vergelijking met 3 maanden geleden? http://www.goeievraag.nl/vraag/val.250936

Het beste antwoord

Daarnaast brengen natuurlijke vleesvervangers zoals tofu, seitan en quorn minder vetten en dus energie aan in vergelijking met de meeste vleessoorten. Natuurlijke vleesvervangers zijn echter niet te verwaren met kant- en ?klare vegetarische burgers. want deze bevatten minstens evenveel vet als de vetste vleessoorten. Noten en zaden brengen door hun hoger vetgehalte ook een niet te verwaarlozen hoeveelheid energie aan.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klopt dat er groot verschil zitten tussen producten als tofu, tempeh, seitan, ed. en kant-en-klare producten zoals vegaburgers, balletjes, etc.
Maar even vet als de vetste vleessoorten betwijfel ik wel eerlijk gezegd. Er zullen er vast wel bestaan waarvoor dat op gaat (de soorten die grotendeels uit kaas bestaan bijvoorbeeld), maar ik heb het idee dat de meeste toch minder vet bevatten dan vet vlees.
Nog caloriearmer en vetarmer dan tofu ed., zijn trouwens peulvruchten, dat zijn zeer gezonde vleesvervangers.

Andere antwoorden (1)

In vlees zit veel meer vet dan in vleesvervange producten. Ik ben zelf vegetariër en ik ben sinds die tijd veel afgevallen.