zou iemand mij kunnen helpen, waar ik een handleiding zou kunnen vinden. over voetsel vesturen naar buiterland,?

Zou iemand mij kunnen helpen. Waar ik enige informatie kan vinden. wat wel en niet mag. over voetsel versturen, naar het buiterland. ik kan hier op internet geen boek of handleing vinden

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Versturen is niet het probleem, het invoeren in het land waar het aankomt is het probleem en dat zal je per land apart moeten bekijken.
Amadea
7 jaar geleden
Het hangt er nogal van af over welk buitenland de vraag gaat. Er is geen algemeen antwoord te geven. Dus is het logisch dat je geen handleiding kunt vinden. Vertel eerst om welk buitenland het gaat, dan kunnen wij jou een link geven naar de gewenste informatie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
VS Mvg
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Uitgaande van niet commerciële post:
http://www.fedex.com/nl/holidays/shippingtips.html

Antwoorden (1)

Informatie hierover is onder meer te vinden op http://www.fedex.com/nl/holidays/shippingtips.html

Voor zendingen met voedingsmiddelen moet correct worden aangegeven of een of beide van de volgende opmerkingen van toepassing is: voor eigen consumptie en niet voor wederverkoop ; geschenk.

De U.S. Food and Drug Administration (FDA) definieert een zending met voedingsmiddelen als een zending die voedsel, dranken, kauwgom, vitaminen en voedingssupplementen voor consumptie door mensen of dieren bevat. Bestaat jouw zending uit meerdere items en is één daarvan een voedingsmiddel, dan moet de hele zending voldoen aan de eisen die gelden voor het verzenden van voedingsmiddelen.

Verboden goederen zijn: bederfelijke voedingsmiddelen, en privé-zendingen met alcoholische dranken.

Eis aan zelfgemaakte goederen: de tekst ‘Homemade - For personal use’ (Zelfgemaakt - voor eigen gebruik) moet zijn vermeld, met daarbij de productomschrijving.

Het is noodzakelijk jouw zending vooraf door te geven (Prior Notice) aan de FDA (Food and Drug Administration) wanneer deze een waarde heeft van meer dan $200.

Als het product (gedeeltelijk) uit wild bestaat, is een speciale ‘fish and wildlife clearance’ mogelijk noodzakelijk.

Een goede beschrijving bestaat uit: wat het is, hoe de items uit de zending zijn verpakt (bijvoorbeeld in een glazen fles of in plastic folie), de meeteenheid (zoals kilo, gram of ounce) de hoeveelheid en hoe of waarvoor het wordt gebruikt (bijvoorbeeld voor consumptie door mensen of dieren of voor gebruik in laboratoriumtesten).
Amadea