Buikpijn door psylliumvezels?

Sinds vrijdag neem ik psylliumvezels om m"n stoelgang te verbeteren,iedere keer s"morgens een kleine eetlepel vermengd met een glas water en er daarna nog een glas water achteraan.Alleen krijg ik steeds s"middags/s"avonds pijn in m'n buik ervan..mn darmen zetten helemaal op en ik krijg veel krampen met winderigheid,heel vervelend.Zou dit door de psyllium komen? en zoja is het een kwestie van doorzetten en wennen of kan ik er gewoon niet goed tegen? ik heb wel hele gevoelige darmen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

In de bron adviseren ze er veel bij te drinken. (1,5 tot 2 liter water)
Je moet dus denk ik ook de rest van de dag extra drinken.

In het algemeen kunnen alle granen en zaden irriterend werken op de darmen, daarom is het ook zo "goed" voor de stoelgang, het moet er snel weer uit.
Het is per graan, zaad en persoon verschillend hoe sterk je er op reageert.

Jouw reactie erop is niet goed, ik zou er niet mee doorgaan.
Eventueel zou je nog meer kunnen drinken, of de dosering verminderen.
Even stoppen om tot rust te komen en dan rustig opbouwen kan je ook proberen.

Nog je trouwens puur psylliumvezels of zit er meer in?

Toegevoegd na 50 seconden:
*Nog je.. = Neem je..

Toegevoegd na 2 minuten:
Je klachten worden in de 2e bron beschreven:
advies daar: dosering verlagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Stop er eens een week mee, zijn de krampen dan weg dan weet je dat je die krijgt van de vezels.
Dan kan je op zoek gaan naar andere mogelijkheden want die zijn er volop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, je zou bijvoorbeeld Chia zaad kunnen proberen.
Werkt voor mij uitstekend.