Is chicken tonight hawaï met rijst een goede maaltijd als je wilt afvallen of juist niet ?

Van de ene hoor ik dat rijstmaaltijden met kip juist goed zijn en kaloriearm en de ander zegt weer dat rijst niet goed is omdat het heel veel koolhydraten zijn.
Is rijst nou wel of niet goed ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Rijst, vooral zilvervliesrijst, is wel goed, het is juist de saus die de calorien bevat. In dit geval de chicken tonight dus. Kijk maar op het etiket. Je kunt beter de kip maken met verse dingen, en een tomatensaus zonder de creme fraiche, je kunt daar ook ananas bijdoen

Zilvervliesrijst past uitstekend in een dieet om af te vallen. Maar dan niet met een kant en klare saus. Verse groenten erbij en kalkoenfilet, bijvoorbeeld. Dat is beter dan een potje prut - waar vrijwel geen vitamines en eiwitten in zitten.

Van 1 maaltijd is niet te zeggen of je er van af valt of niet, het gaat om het totaal plaatje met alle kcal, beweging, voedingsstoffen etc. De zilverrijst is goed, de kip is ook goed, maar de Chicken Tonight zou ik niet doen. Het is vooral suiker en allerlei chemische toevoegingen, lees de ingredienten maar eens. Dan kun je beter gewoon de kip bakken met lekkere kruiden, en er een fatsoenlijke portie groente bij doen. Toegevoegd na 3 minuten: En dan niet groente uit een pot, daar zit vaak teveel zout en suiker in. Neem dan liever iets als diepvries roerbakgroente, zo ontdooit in de pan. Of een kant en klaar zakje groente. Wat ik zelf vaak doe is al wat voorbereiden op een moment dat ik genoeg energie heb, in tupperware in de koelkast, kun je het zo in de pan gooien. En van de rijdt met kip en groente kun je een extra grote portie maken en een deel ervan morgen als lunch meenemen bijvoorbeeld. Want je moet echt meer gaan eten dan 1000 kcal, dat is echt te weinig. Toegevoegd na 7 minuten: Probeer de berekening op deze site is: http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php Je BMR is wat je minstens moet eten op een dag dat je niets doet. Ga hier in elk geval NOOIT onder zitten, want dan verstoor je processen die noodzakelijk zijn om te overleven en vertraagt je stofwisseling (je blijft dan waarschijnlijk vet vasthouden) Vlak daaronder staat iets over op peil houden. Daarmee kun je kijken hoeveel energie je ongeveer nodig hebt voor je dagelijkse activiteiten en sporten. Dit is uiteraard een schatting. Als je nu wilt afvallen, kun je het beste ietsje onder dit 2de getal zitten, maar zorg dat je nooit onder het 1ste getal (BMR) komt. Toegevoegd na 11 minuten: Ik kom bijvoorbeeld uit op een BMR van 1500, en een AMR van +/- 2100-2200. Als ik nu zou willen afvallen, kan ik het beste rond de 1800-1900 kcal gaan eten, en hetzelfde blijven bewegen. Dan heb ik een klein kcal tekort en zal ik geleidelijk afvallen. Ga ik echter minder dan 1500 kcal eten, dan ga ik waarschijnlijk niet meer afvallen, vet vasthouden, spieren afbreken en last krijgen van klachten als moe zijn, duizeligheid, hoofdpijn, misselijkheid, en misschien wel afbrekende nagels en haaruitval. Even overdreven genoemd deze klachten, maar het kan wel.

Rijst is goed met mate, dus niet te veel maar wel onder de voorwaarde dat je genoeg eet. Dus niet gaan minderen als je eigenlijk te weinig eet. De reden die je geeft klopt, het zijn bijna alleen maar koolhydraten. Minderen met koolhydraten is de beste en gezondste manier om af te vallen, maar weer onder de voorwaarde dat je genoeg eet. Je moet de koolhydraten dus geen vervangen door eiwit en vetten. In de bron goed leesvoer, ik ga hier een stuk verder in, maar dat gaat nu waarschijnlijk iets te ver.

Bronnen:
http://www.slank-en-sterk.nl/voeding.php?g...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100