waarom is het onmogelijk om 1kilo op 1 dag bij te komen ?

De ene dag weeg je soms meer dan andere dagen, maar hoe komt dit ? Waarom weeg je soms 1 kilo extra de volgende dag ( als je je op zelfde moment weegt ) & is die kilo dan tijdelijk of niet ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Sterke schommelingen op korte termijn worden vrijwel altijd veroorzaakt door darm/maag/blaasinhoud of vochtverlies door transpiratie. Een toiletbezoek kan je al snel een paar ons lichter maken, en na een stevige maaltijd ben je zo weer een stuk zwaarder. Daarom raadt men aan om wekelijks op de weegschaal te staan, en niet dagelijks of zelf meerdere keren per dag.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet de hormonale schommelingen niet van een vrouw over de maand!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tijdens het afvallen stond ik juist wel elke dag op de weegschaal. Op die manier kwam ik erachter dat ik niet meer afviel (en mijn broeken strakker zater) omdat ik teveel zout nuttigde. Toen ik daarmee stopte zag ik gelijk weer verschil.
Als ik toendertijd per week zou wegen, zou ik eerder denken dat ik gewoon niet meer zou afvallen.
Ritsuka
11 jaar geleden
elke dag wegen is af te raden. Vaak laat je je humeur bepalen door wat het getal op de weegschaal weergeeft (getal lager = blij, getal gelijk of ietsje hoger = hele dag verpest)