Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik beter eten, 2 gekookte aardappelen of 2 rosti rondjes uit de oven?

Qua calorieen, wat is het minste? Dit ivm het dieet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat is makkelijk. Twee gekookte aardappels. Dat is veel gezonder en zal ook beter voeden. Tenzij je de rosti rondjes zelf maakt van verse zelfgekookte aardappels eerst, dan maakt het niet veel uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke! Ik dacht namelijk dat 1 gekookte aardappel al 85 kcal bevatte, of zijn dit 2 stuks?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het precieze aantal calorieën zou ik niet weten. Maar kant en klaar rosti rondjes zijn voorgebakken in de frituur dus sowieso veel calorieën.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je zou echt moeten kijken per 100 gram, anders weet ik ook dat bijvoorbeeld een blokje chocola minder calorieën bevat dan 2 aardappelen... Rostirondjes zullen minimaal een keer zoveel kcal bevatten als gekookte aardappelen
Twee gekookte aardappels leveren heel wat meer voedingsstoffen en minder vetten (en suikers, en zout, en andere toegevoegde rommel) dan twee kant-en-klare rosti-rondjes, al maak je ze in de oven.
In elk gezond dieet dat draait om volwaardige voeding, passen kant-en-klaar-frituurproducten niet , hoe weinig je er ook van neemt. (Al mag het best een keer als extraatje, maar niet als 'volwaardige maaltijd'.

Lekker piepers schillen en koken dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
100 gram gekookte aardappel is ong. 85 Kcal (zonder jus)

100 gram rösti rondjes is ong. 182 Kcal
1 rondje weegt >30 gram en is ong. 66 kcal

Gekookte aardappelen zonder jus zijn de beste keus, eet je er een schep saus of jus bij dan is het rosti ding minder calorieën.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding