hoe kan ik weer eet/drink lust krijgen?

op sommige dagen heb ik totaal geen eet/drink lust. eten vind ik dan nog niet zo belangrijk maar drinken wel op die dagen drink ik misschien 1 beker en verder niet. hoe kan ik er voor zorgen dat ik wel op zo'n dag weer meer eet/drink lust krijg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik eet zelf ook heel weinig om een andere reden,maar zorg zeker dat je meer gaat drinken.
Je hebt minimaal 1 1/2 liter vocht nodig op een dag.
Als je zo weinig drinkt kan je uitdrogen en krijgen je organen te weinig vocht en dat kan zelfs gevaarlijk zijn als het langdurig is.
Ik drink zelf de hele dag thee.
Ook al heb je geen dorst dwing jezelf meer te drinken,zeker als je bijna niet eet is dat heel belangrijk.

Antwoorden (3)

weet je de reden van je gebrek aan eetlust en drinktlust?
zit je met een bepaald probleem? is het verveling?
Probeer er achter te komen wat het is.
Als dat vaak gebeurt, laat het wel nakijken door de huisarts, misschien is er iets aan de hand.

Toegevoegd na 2 minuten:
Probeer in elk geval goed te drinken op dagen dat je geen trek hebt.
Water, thee, soup, drinkyoghurt. Haal anders van die drinkontbijt of Breakers, dat drink je makkelijk weg en bevat ook wat voedingsstoffen.
Of neem een smoothie.

Is het iets met de structuur van het eten? De smaak? Of is het gewoon omdat je dagelijkse structuur weg is? (heb ik soms in het weekend wel eens, je ritme is anders en je eet ineens minder)

Probeer gewoon een wekker te zetten, elke 2 uur, en dwing jezelf dan om in elk geval een glas te drinken. En probeer ook iets erbij te eten, ook al is het maar een beetje yoghurt of een appel of wat nootjes.
Kan ook zijn dat je het niet gewend bent, je moet je lichaam dan even op gang helpen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat bij mij werkt, neem wat later in de middag een glaasje wijn. Meestal krijg je dan vanzelf stevige trek. Het zelfde krijg je ook met bier. Hoe het komt weet ik niet maar het werkt wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou wat meer moeten doen. want dan krijgt je lichaam toch die behoefte naar voedsel omdat je lichaam het dan nodig heeft. En lekker eten maar gezond kan helpen zodat het lekker is om te eten