Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Guava Maaza, Rode urine?

Op het verpakking staat dat er kleurstof(drank is namelijk roze) word gebruikt en op het site staat dat er geen kleurstoffen worden gebruikt.

Maar ja natuurlijk je weet maar nooit wat er in zit maar ik dronk met een best lege buik een hele glas op.

En toen ik naar de wc ging zag het er rood uit (leek op bloed) vervolgens de urines erna zagen gewoon normaal uit.

Dus ik ging volgende dag gelijk naar de huisarts voor een test en hij zei dat er niks afwijkends aan mijn ochtendurine zit.

Derna is het naar de kweek gestuurd.


Maar wat kan dit eigenlijk zijn? Ik heb echt geen idee meer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Producenten jokken soms een beetje.
Wanneer ze stellen dat er geen kleurstoffen worden toegevoegd, zou het zomaar kunnen betekenen dat het product zelf al een kleurstof bevat.
Ook kunnen ze verzwijgen dat er wel degelijk NATUURLIJKE kleurstoffen in zitten.

Het zelfde zie je met suiker: Geen suikers toegevoegd, terwijl het product soms stijf staat van de suikers.
Nu hoeven niet alle kleurstoffen slecht te zijn hoor.... Wortelsap bevat caroteen wat oranje is.
Bietensap is rood. Beiden worden gebruikt om producten te kleuren en zijn in principe ongevaarlijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
ronaldP
Ah… gevonden! Wel degelijk keurstoffen: Luizensap
http://halalwijzer.nl/guava-juice-drink
(Lees meer...)
11 jaar geleden
ronaldP
11 jaar geleden
Ah... gevonden! Wel degelijk keurstoffen: Luizensap
http://halalwijzer.nl/guava-juice-drink
MissBiggie
11 jaar geleden
Luizensap? Getsie ......
Amadea
11 jaar geleden
Nee, want daarmee wordt een roze kleur gecreëerd. Het zit bijvoorbeeld ook in het glazuur van de roze koeken. Daar kan urine toch geen bloedrode kleur van krijgen?!
ronaldP
11 jaar geleden
Denk ook dat het niet erg waarschijnlijk is alhoewel je geconcentreerde urine kan hebben wanneer je voor de rest weinig gedronken hebt.
Ik denk (weet het niet zeker) dat het vergelijkbaar moet zijn met het eten van bieten... dat KAN ook erg rood zijn. Misschien klein bloedinkje gehad?

Andere antwoorden (1)

Nee, van een roze vruchtendrank kan je urine niet rood kleuren. Maar wel van rode bieten of rode kool. Had je die misschien de vorige dag gegeten? De huisarts heeft het onderzocht, en het was eenmalig. Dus kan je echt gerust zijn dat er niets aan de hand is.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding