Hoe kan het dat je chlorestorolpercentage in je bloed goed is, maar het vetgehalte te hoog?

Ik was altijd in de veronderstelling dat dit hetzelfde was, maar dat schijnt dus niet zo te zijn. Wat kan ik er zelf aan doen om het vetgehalte in het bloed te reduceren. Ik heb zelf het idee dat ik vrij gezond leef. Ik eet niet echt vet, gebruik weinig alcohol en beweeg regelmatig. Wel veel zittend en staand werk en slaap beduidend minder dan een gemiddeld persoon. Verder zou ik graag willen weten welke voedingsmiddelen zijn aan te bevelen en welke je beter kunt laten staan. Drink nu vrij veel koffie (compleet met melk en suiker), kaas en hagelslag (puur).

10 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
probeer eens MEER vetten te eten, maar dan de gezonde vetten uit bijvoorbeeld avocado en noten.
Ritsuka
10 jaar geleden
en je kunt proberen meer te bewegen, over het algemeen altijd een goed idee. Iets vaker de fiets of trap pakken, elke dag een wandelingetje voor of na het eten.

Het beste antwoord

Welke voedingsmiddelen je beter kunt laten staan is afhankelijk van je doel; vind je jezelf te zwaar en wil je graag afvallen? Raadpleeg je arts voordat je je dagelijkse dieet veranderd. Verdiep je in voeding en houdt kort een dagboek bij van wat je zoal eet. Bekijk vervolgens of je van bepaalde voedingsstoffen te kort komt of juist te veel hebt. Het is eigenlijk niet lastig. Je lichaam heeft dagelijks een bepaalde energie behoefte, afhankelijk van veel factoren (oa je leeftijd, gewicht, spiermassa). Als je dagelijks meer energie tot je neemt dan dat je lichaam nodig heeft, kom je aan. Heb je dagelijks een energie te kort, dan val je af.
We eten over het algemeen veel koolhydraten (brood, pasta, aardappelen, rijst) en daar zit veel energie in. Minder koolhydraten eten kan je dagelijkse energie inname aanzienlijk verlagen.

Nogmaals, verdiep je er in. Een personal trainer zou je kunnen helpen.
Drink water in plaats van koffie compleet en gebruik rosbief, kip of kalkoen in plaats van hagelslag en kaas.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Cholesterol en vet hebben niets met elkaar te maken. Dat is een sprookje.
En als het niets met elkaar te maken heeft, kunnen ze dus ook los van elkaar hoog of laag zijn.
En waarom zou je het vetgehalte reduvceren als je gezond bent. Je lichaam regelt dat zelf wel naar behoefte. Je lijf is niet een passieve zak waar precies in zit wat je er in gooit. Er vinden constant chemische processen plaats, met allelei regellussen.
Ik eet echt vet (metselen en soppen), gebruik redelijk alcohol en beweeg nooit.
Uitsluitend zittend werk en slaap onregelmatig, drink veel koffie.
Toch ben ik gezond.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik ben 68, bloeddruk goed, cholesterol goed, suiker goed, QI goed, longen goed. Ik eet geen fruit, slik geen vitaminen, drink geen melk, rook 1 pakje per dag. Ik voel me goed, en heb geen stress omdat ik me niet bezig houd met onzinnige voedingsadviezen.