Als je geen vlees eet en ook geen vervangers daarvoor,is vitamine B complex dan wel genoeg om tekorten te voorkomen?

Ik eet geen vlees,maar ook geen vleesvervangers,geen tofu,kaas,noten enz.
Alleen 1x in de week een eitje of stukje vis(of nog minder)
Vegetariërs hebben extra vitamine B nodig dagelijks maar als je dus geen Vleesvervangers eet zou het dan een goed idee zijn extra vitamine B te nemen(dus nog meer erbij)of heeft dat geen zin?
Wat zou ik nog meer kunnen nemen eventueel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat eet je wel?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eet je wel peulvruchten, ei, melk, ed.?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Fynnya Nee ook niet,alleen soms een ei(niet meer dan 1x per week)
Ik drink ook geen melk maar ik neem wel elke dag een bakje magere vla(van Optimel) of magere yoghurt.
Ik heb wel een tijdje iets beter gegeten maar ik krijg dan weer een terugval omdat ik eigenlijk niet wil/kan.
Ik durf niet af te wijken van het eten wat voor mezelf niet 'verboden' is.
En dat is weinig,en elke dag hetzelfde,zelfs altijd in dezelfde volgorde.
Een eetstoornis is echt vreselijk om mee te leven.
En heel moeilijk te behandelen.

Het beste antwoord

Waarom eet je geen noten en geen vleesvervangers? Ik ben nu 7 jaar vegetarisch ( begon op mn 9e) en ik moest zelfs een keer bloedprikken ( bleek dat ik niks had) maar de ha zei toen dat het erg slecht is als je geen vleesvervangers eet. Je loopt veel vitamines mis. Ik denk dat je dat niet oplost met pillen. Want in de vervangers zit ook ijzer en vetten die je gewoon echt nodig hebt.
Mijn tip is ga vleesvervangers eten of overleg het met je ha want wat u nu doet zal niet genoeg zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je voor je antwoord.
Het is niet zo simpel voor mij,ik heb al een tijdje een eetstoornis(anorexia)waar ik ook voor behandeld wordt.
Ik heb van de diëtiste een lijst gekregen(opbouwschema)waar ik me eigenlijk aan moet houden,maar meestal lukt me dat niet.
In de kliniek waar ik was opgenomen moest ik eten onder toezicht van verpleegkundigen,thuis val ik steeds terug(en af)
Ik wil wel proberen genoeg vitamines binnen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, dan snap ik het wat beter. Maar probeer wel zoveel mogelijk vleesvervangers te eten, en overleg dit met je diëtist als je dit nog niet gedaan hebt. Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je.
Ik doe me best hoor,maar het is moeilijk.
Ik was al bang dat er niet echt een oplossing voor was,behalve dan toch Vleesvervangers eten.
Die kreeg ik trouwens ook in het ziekenhuis,groenteburgers en notenburgers enz.
En omeletten en dat soort dingen.
Nou ja,ik zie wel hoe ik dit ga oplossen.