40 kilo afvallen. Hoe moet ik dit aanpakken?

Ik ben 21 jaar, in Maart '11 bevallen van een gezonde zoon. Heb de 122 kilo bereikt in mijn zwangerschap, nu ondertussen weer op de 108 kilo. Nu wil ik graag 40 kilo kwijt. Geen raar crash-dieet, een haalbaar dieet in het dagelijkse leven, geen shakes en repen ( veels te duur ) en wat blijvend is. Ik heb zelf al een dieet samengesteld, dit werkte helaas niet. Ook ben ik koolhydraat verslaafd. Wie heeft de juiste dieet, tips, richtlijnen?

Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Probeer de 3 hoofdmaaltijden maar iets te verminderen het moet immers geleidelijk aan gaan. Ook kunnen tussendoortjes, maar wel gezonde zoals een appel. Een half uurtje meer bewegen dan normaal kan natuurlijk ook geen kwaad!

Drink veel water en eet een appel voor iedere maaltijd, hierdoor zal je verder eetlust wat minder zijn. En let er op wat voor inkopen je doet, wat je tenslotte niet koopt heb je ook niet in huis en is de verlijding er minder.

Ik hoor van heel veel vrouwen dat caloriën tellen heel erg veel helpt. Je telt elke dag je caloriën, zo tot een bepaald aantal. Hoeveel en wat moet je even op internet opzoeken, wat bij jou past. Zo kun je ''zelf'' bepalen wat je eet en wanneer, als je maar niet meer dan zoveel caloriën eet. En ja, ook bewegen. Ik heb ook een koolhydraatverslaving, dus ik weet wel wat het is. Als je er van af wilt komen, probeer dan zo veel mogelijk goede keuzes te maken tijdens dat caloriën tellen, want als je echt van die verslaving af wilt komen is het dieet niet makkelijk. Toegevoegd na 10 minuten: Algemee richtlijnen die ik bij de diëtiste heb meegekregen. Voor het ontbijt. Probeer crackers en anders tarwe/volkoren brood. Calorie arm beleg zoals halvajam, rosbief of andere magere vleeswaren, vruchtenhagel oid, als het maar weinig calorien heeft. Tussendoortje: 2 plakken ontbijtkoek meer licht besmeerd halvarine of een stuk fruit of rauwkost (als je dit niet gewend bent, niet gelijk teveel nemen, doet pijn aan je maag) Als het maar calorie arm is !! Middageten hetzelfde als het ontbijt. Voor variatie kun je misschien wat fruit erbij nemen of een keer een wat zoeter beleg kan niet zo veel kwaad. Tussendoortje weer hetzelfde. Avondeten. Niet teveel aardappels (2 middelgrote ongeveer) veel groente en 1 stuk mager vlees of vis. Bakken zonder boter of olie, of anders olijfolie. Savonds mag je weer een tussendoortje. Tip, stel het zo lang mogelijk uit, als je bijvoorbeeld om 6 uur avondeet, en toegeeft dat je om 8 uur 'al' je tussendoortje mag, heb je rond 10 uur spijt en pak je alsnog iets ongezonds. Dranken: weinig tot geen alcohol. Een glaasje rode wijn kan niet zo heel veel kwaad, maar het 'beste' is droge witte wijn, als je alcohol drinkt. Zovaak mogelijk water drinken. Mij werd wel aanbevolen om light dranken te drinken, dit ivm de caloriën. Er zijn meerdere theorien over de zoetstoffen die er in zitten, dat vul je maar zelf in. In vele vruchtensappen zitten aardig veel suikers, maar ook de calorien zijn redelijk laag. Probeer wat meer te bewegen. Ik weet natuurlijk niet hoe veel je dit al doet. Pak de trap als dit kan, pak de fiets, ga vaker wandelen oid. Het is moeilijk, geloof me, ik kan het weten..;) Maar heel veel succes ! Zet hem op !!

Een combinatie van gezond eten en dagelijks bewegen. Wandelen of fietsen is prima en ook nog eens leuk met je zoon. Voor de voeding kun je online lid worden van Weight Watchers, volgens mij op de lange termijn de enige goede methode om af te vallen zonder gek te hoeven doen. Het is behoorlijk prijzig maar het werkt! Ik hou zelf mijn voeding bij op de eetmeter van het voedingscentrum (gratis op http://eetmeter.voedingscentrum.nl/). Je ziet direct of je goed zit qua voeding. Heel makkelijk zie je het aantal calorieen, koolhydraten, eiwitten, vitaminen, zout, etc.. en meteen daarbij of je met die hoeveelheid in rood/oranje/groen zit. Ook kun je je gewicht wekelijks ingeven en op die manier een grafiek bijhouden van wat er gebeurt. Dat werkt motiverend. Succes! Je bent al goed op weg

Een dieet helpt (meestal) niet. Wat heel belangrijk is, is om een eet-patroon te krijgen, die je je hele leven vol kan houden. Ik zelf ben 21 jaar, weeg tussen de 51 en 54 kg en ben 1:67. Heb zelf een eetstoornis gehad, maar heb het nu aardig op de rit. Dit is ongeveer mijn eetpatroon: 's ochtends: 1 boterham met beleg naar keuze 's middags: 1 boterham met beleg naar keuze (heeel soms twee). 's avonds: een normaal bord avondeten (over het algemeen schep ik niet bij. Tussendoor eet ik 1 tot 2 fruitstukken (zouden er twee moeten zijn). Ik eet netjes groente, fruit, koolhydraten en vlees. Soms (vooral in de vakantie) snack ik ook wel een beetje. Zo heb ik vandaag een beetje chips gegeten. Als jij zo'n patroon aan kan houden, maar dan bijvoorbeeld 2 in plaats van 1 boterham (ik krijg er altijd commentaar op), dan denk ik dat jij gezond eet en zou je af moeten vallen. Sporten hoeft niet per se(maar is wel een pre), maar zorg wel dat je een actief leven hebt en lekker veel in beweging bent. Succes

Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar een goede dietiste. 40 kilo afvallen doe je niet zomaar eventjes, daar heb je begeleiding bij nodig. Weight Watchers is heel goed als je veel kilo's wil verliezen op een gezonde manier. Daar krijg je ook goede begeleiding en motivatie. Maar misschien vind je dat ook te duur. Als je om die reden het toch in je eentje wil doen, ga dan zeker eerst naar de huisarts en bespreek je plannen. Je wil slank worden, maar op de eerste plaats moet je gezond blijven, ook voor je zoontje!

Koolhydraatverslaving is een heel belangrijke oorzaak van overgewicht. Verslavingen blijven in stand door de verslavende stof, in dit geval koolhydraten. Daaruit volgt dat je een verslaving het beste kunt bestrijden door de verslavende stof niet meer te nemen. Jan Geurtz beschrijft dat mechanisme heel mooi in zijn boek 'De verslaving voorbij'. Vaak wordt er beweerd, ook door het Voedingscentrum, dat je koolhydraten nodig hebt en ook nog eens in flinke hoeveelheden. Dat is niet waar. De hersenen hebben weliswaar glucose nodig maar het lichaam is in staat die zelf te maken uit eiwitten, door middel van gluconeogenese. Helemaal zonder koolhydraten eten is uiterst moeilijk maar dat is ook niet nodig. Wel kun je het beste met onmiddellijke ingang stoppen met alle geraffineerde koolhydraten, zoals suiker, frisdrank, vruchtensap, en alle producten die geraffineerde koolhydraten bevatten, zoals (niet volkoren) crackers, gebak, fabriekssauzen, toetjes etc. Een paar kilo afvallen lukt iedereen wel maar het probleem is bijna altijd op gewicht blijven daarna. Veertig kilo afvallen en daarna op gewicht blijven vergt een systeem. Sonja Bakker is een voorbeeld van zo'n systeem maar heeft twee grote nadelen. Haar dieet staat stijf van de geraffineerde koolhydraten en je leert er niets van. Zij heeft de regie en zodra je haar klasje verlaat vliegen de kilo's er weer aan. Dat geldt althans voor de meerderheid van haar volgelingen. Koolhydraatarm sluit veel beter aan bij de oorzaak en is over het algemeen veel beter vol te houden omdat je er niet alleen heel wat ingenomen calorieën mee bespaart maar je hebt er nauwelijks honger bij. Dokter Frank is bekend en goed vol te houden. Nadelen zijn (dure) eiwitshakes en naar mijn mening te vetarm. Valkuil is dat je op een gegeven moment weer behoorlijk koolhydraten moet toevoegen met het risico op terugval. Grip op Koolhydraten van Yvonne Lemmers is naar mijn mening het beste systeem met koolhydraatbeperking. Juist omdat het niet koolhydraatarm maar -beperkt is, hou je het heel goed vol en is de methode ook uitstekend bruikbaar nadat je op gewicht bent gekomen. De naam zegt het al: jij hebt de regie, althans is het de bedoeling dat je weer moet zien te krijgen over je eetgewoontes. Alles wat je eet is gewoon te koop bij de supermarkt, de slager, de groentewinkel en de visspecialist. Begrijpelijkerwijs iets minder bij de bakker maar die hoef je niet eens helemaal links te laten liggen. Kost je niet meer dan een paar tientjes.

Bronnen:
Eigen ervaring, met gemak 10 kg mee afgevallen.
http://www.gripopkoolhydraten.nl/

Je zou het via TLC/Cure4life proberen. Dit is een voedingsprogramma om af te slanken. Je krijgt dan een speciaal voor hem persoonlijk samengesteld voedingsprogramma, dat gebaseerd is op jouw bloeduitslag en persoonlijke situatie. Het is niet zwaar om het vol te houden, je hebt geen last van een hongergevoel, maar je moet er wel echt achter staan. Door dit programma zal je je weer gezond en goed gaan voelen. En je zal ook geen last hebben van een jojo-effect. Ik heb al heel wat mensen gezien die dit gedaan hebben en enorm veel zijn afgevallen!

Bronnen:
www.mecebi.nl

Ik ben het helemaal eens met Keesvi wat betreft de koolhydraten! Zo doe ik het op dit moment (en met succes): Weekdagen: 's morgens start ik met een groene smoothie (meng in de blender: 75-100 gr groene bladgroenten (spinazie of zo), 1 banaan of appel, 1 glas wortelsap, 1 glas water) Vaak doe ik daar nog 1 schep eiwitpoeder bij (bananensmaak), 's middags eet ik een salade van 75 gr quinoa met 3 verschillende (kleuren) groenten kleingesneden of grof geraspt (bleekselderij, rode paprika, zwarte olijven, wortel, komkommer enz), 50 gr eiwitten (kaas, kipfilet, ongebrande walnoten of 1 gekookt ei) en een dressing van bijvoorbeeld 2 paplepels olijfolie en 1 theelepel balsamico-azijn. Zout en peper naar smaak. De quinoa kook ik op zondag voor de hele werkweek in water met 'n bouillonblokje en 1 theelepel kurkumapoeder. later in de middag eet ik dan nog 2 sneetjes rogge-knackebrod met 1 plak kaas 's avonds eet ik veel gekookte groenten, 75-100 gr vlees, vis vegaburger of kip en weinig (50-75 gr) aardappel of rijst. In de avond trakteer ik mezelf op 1 klein stukje extra-puur chocolade bij de koffie Weekend: ontbijt: kwark met fruit en 2 el cruesli lunch: 2 boterhammen met kaas avond: net als weekdagen maar op zondag 1 klein toetje Succes!

Raadpleeg een dietist dit kan misschien wel een beetje geld kosten maar ik denk toch wel dat jij je gezondheid voor je geld prefereert. En derbij een dietist heeft hiervoor gestudeerd zij weten hoe men het beste kan afvallen. Het heeft weinig zin om dieten te volgen die we van het internet teug kunnen vinden. Want ieders situatie is anders. Je gaat later (als je 40 kilo bent afgevallen) geen spijt hebben omdat je een dietist hebt geraadpleegd. Een vriend van mij had ook een dietist geraadpleegd en hij is nu ongeveer 20 kilo afvallen.

het dieet dat er veel meer mensen volhouden ,en waarbij je snel kilo's verliest (en weghoudt daarna) is het Dukan dieet . Het is wel een koolhydraatbeperkt dieet ,maar alle toegelaten producten:mager vlees -vis -eieren- alle zeevruchten ,alle magere melkproducten +om de andere dag groenten ,mag je eten zoveel je wil ,en wanneer je wil . Dus niets te tellen en niets te wegen ,en de kilo's vliegen eraf . ben zelf 13 kg afgevallen met dit dieet ,en nu al 4 maanden op mijn ideaal gewicht .Mijn dochter is 20 kg afgevallen ,en is nu ook aan het stabiliseren en begint binnen een paar weken opnieuw met fase 1 om de laatste 5 kg weg te werken . Ga eens kijken op : valtaf.nl ,en ga daar naar het dukan forum ,daar kan je het afvallen volgen van mensen die ermee bezig zijn . Er is daar een buddy van mij die sinds April is begonnen en nu ook al 25 kg kwijt is je zegt ook dat je een koolhydratenverslaving hebt ,maar wat houdt dat voor jou in ;ik was een grote brood-eter ,en mijn dochter was verslaafd aan snoepen ,en toch hebben we dit dieet gemakkelijk kunnen doen . Met het kopen van 1 boek van 9,95 kan je leven drastisch veranderen !!! Succes met wat je ook zult doen ,want je gewicht van nu is bedenkelijk voor je gezondheid !! Pak het aan en liefst vooral NU ,niet volgende week of volgende maand .

Ben zelf ook megaveel afgevallen na mijn zwangerschap. Binnen 12 maanden van mt 44 naar mt 36. - schrijf je in bij een sportschool, ga minimaal 3 x per week fitnessen. Zorg voor spieropbouw (verbrandt ook vet), na workout minstens een half uur cardio (zorgt voor goede stofwisseling) - schrap suikers in je voeding - na een paar weken merk je dat je stofwisseling omhoog gaat. - sla nooit je ontbijt over! Eet om de twee uur iets, (stuk fruit, eierkoek, ontbijtkoek) dit is belangrijk om je stofwisseling op pijl te houden. - eet veel vis (tonijn op waterbasis, ook lekker voor op je brood)

gezonde voeding met gezond verstand 4 voordelen: goedkoop, effectief , eenvoudig en veilig Geen dieetpillen, dat in je gezin goed is vol te houden. Minder kilo's met minder moeite

wat mij geholpen heeft aan melden bij caloriechecker.nl daar kun je beginnen met iedere dag opschrijven wat je eet. geven goeie basis info stel je zelf je uiteindelijke doel en verdeel die in kleine doelen. begin iedere dag nederland in beweging mee te doen,en zoek buikpier oefeningen van arno snelder online en doe die 2x pd.ik ben van 5 oktober 2010 tot vandaag van 120 kg naar 74 gegaan.ik ben begonnen de eerste 2 weken gewoon bijhouden wat ik op een dag at en wennen aan 1800 calorieën pd.(woe en za 2000 )daarna afbouwen naar 1600,woe en za 1800.de 2 mnd 1400 calorieën pd(woe en zaterdag 1600) tot je op 1200(woe en za 1400)calorieën pd zit.dat is je uiteindelijke doel om vol te houden tot je op je streefgewicht bent.en dan om de anderhalve maand 5 dagen een dieet te volgen van 1000 calorieën op ma/di/do/vrij. woe,za en zo gewoon 1200.nogmaals dit werkte goed voor mij je moet leren naar je eigen lichaam te luisteren en dat kost tijd en geduld. de enige manier om blijvend af te vallen is je eetgewoontes en daarmee je leefgewoontes aan te pakken.maar je zult zien je gaat je steeds beter voelen en naarmate je gewicht verliest kan je ook beter bewegen(je knieën,rug etc worden steeds minder overbelast=soepeler bewegen bij alles i/h dagelijkse leven ondervind je er voordeel aan.en sporten word makkelijker,leuker en sneller resultaat(tip 1x in de week zwemmen va het begin) ik hoop dat ik je hiermee een steuntje in de rug heb gegeven, je mag mij altijd mailen als je vragen en/of opmerkingen hebt succes gewenst en als ik het kan kan jij het zeker ook weten, groetjes katja

Het beste dieet is: gezond eten, met iets minder vetten en koolhydraten dan je nu eet, en meer bewegen. Dat is echt het enige dieet waarbij je makkelijk afvalt, langzaam, maar wel blijvend. Maak vooral niet de vergissing om te streng te zijn: als je bepaalde dingen taboe maakt voor jezelf, neemt de behoefte eraan meestal alleen maar toe. Dus plan ook een moment in de week waarop je mag snoepen (probeer dan uit of je bijvoorbeeld chips door noten kunt vervangen - ook vet, maar noten bevatten ook goede voedingsstoffen). Als je het in je eentje niet redt, vraag dan aan je huisarts een verwijzing naar een diëtist of een programma in jouw omgeving dat gericht is op afvallen en beweging - dan heb je steun aan een groep, zul je je eetpatroon onder controle krijgen, gewicht verliezen en fitter worden. Succes!

Ik heb net als jij 40 kg overgewicht en ik heb zojuist ook ergens anders een vraag beantwoord: Toevallig zijn mijn partner (m) en ik (v) een week geleden begonnen met afvallen. Wij nemen alleen groenten en fruit, (groene) thee zonder suiker en water. Hij is in een week 5,7 kg afgevallen, ikzelf precies 4 kg. Ik denk trouwens dat ik nog kan afvallen, want hij loopt 2x per dag een uur met de hond en ik heb totaal geen lichaamsbeweging. Dat ga ik dus nog veranderen. Het is wel belangrijk dat je de juiste groenten en fruit neemt, bananen en druiven bijv. moet je niet hebben. Kijk bij de bronvermelding voor een lijst met groenten en fruit die een negatieve caloriewaarde hebben. Het grote voordeel hieraan, is dat je erg gezond leeft, én geen honger hoeft te hebben. Je mag zo veel eten als je wilt, als je je maar aan de lijst houdt. Let wel op dat je voldoende drinkt; 1,5-2 liter per dag. Voor sommige mensen zijn overigens dag 3 en 4 erg moeilijk. Dat komt doordat je lichaam gaat ontslakken en daar kun je even flink beroerd van worden (hoofdpijn, misselijk, spierpijn), maar na dag 4 is dat weer over. Succes!

Bronnen:
http://www.leerwiki.nl/Hoe_afvallen_met_gr...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100