Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad als men meer omega 3 binnenkrijgen dan omega 6?

Hallo,

velen tussen ons weten inmiddels dat omega 3 vetzuren zeer gezond zijn en ik las net het volgend stukje over de verhoudingen tussen omega 3 & 6:

"Voor het goed functioneren van het lichaam is immers naast een voldoende aanbreng van omega 6- en omega 3-vetzuren ook een evenwichtige verhouding omega 6/omega 3 nodig van maximum 5/1"

Maar hoe zit het nu als je de verhouding 1/5 zou zijn? Dus; kan het kwaad als je meer omega 3 vetzuren binnenkrijgt dan omega 6 vetzuren? (Wat eigenlijk heel moeilijk te bereiken is, aangezien omega 6 vetzuren in heel veel producten zit?)

Maar kort gezegd: "is het gezond/gezonder of kan het kwaad als je veel meer omega 3 binnenkrijgt dan omega 6?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
981

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De dame van de drogist raadde mij aan om alleen omega 3 te gaan gebruiken. De andere vetzuren 6 en 9 haal je voldoende uit je dagelijkse voeding. Persoonlijk denk ik dus dat het geen kwaad kan als je meer omega 3 binnenkrijgt dan 6. Ik zou ook gewoon de aanwijzingen op de verpakking volgen wat de dosering betreft en niet meer innemen dan staat aangegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding