Kan het kwaad als men meer omega 3 binnenkrijgen dan omega 6?

Hallo,

velen tussen ons weten inmiddels dat omega 3 vetzuren zeer gezond zijn en ik las net het volgend stukje over de verhoudingen tussen omega 3 & 6:

"Voor het goed functioneren van het lichaam is immers naast een voldoende aanbreng van omega 6- en omega 3-vetzuren ook een evenwichtige verhouding omega 6/omega 3 nodig van maximum 5/1"

Maar hoe zit het nu als je de verhouding 1/5 zou zijn? Dus; kan het kwaad als je meer omega 3 vetzuren binnenkrijgt dan omega 6 vetzuren? (Wat eigenlijk heel moeilijk te bereiken is, aangezien omega 6 vetzuren in heel veel producten zit?)

Maar kort gezegd: "is het gezond/gezonder of kan het kwaad als je veel meer omega 3 binnenkrijgt dan omega 6?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De dame van de drogist raadde mij aan om alleen omega 3 te gaan gebruiken. De andere vetzuren 6 en 9 haal je voldoende uit je dagelijkse voeding. Persoonlijk denk ik dus dat het geen kwaad kan als je meer omega 3 binnenkrijgt dan 6. Ik zou ook gewoon de aanwijzingen op de verpakking volgen wat de dosering betreft en niet meer innemen dan staat aangegeven.