Hoe kan je zelf pillen draaien?

Mijn favoriete Ginger Root pillen van het Kruidvat zijn ineens uit het assortiment verdwenen, en komen ook neit terug. Verder nergens te koop. (ik kan neit tegen capsules ivm lechitine) Ik bedacht dat ik misschien zelf wel wat kan flansen van gemberpoeder, maar hoe maak je een pilletje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een capsule ook open maken
anneliez
12 jaar geleden
Als je dan zonodig aan de gang moet met gemberpoeder, waaromdan niet een lekker stukje geconfijte gember eten.Dan krijg je ook gember binnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet gewoon een stuk gember in de supermarkt of toko kopen en die geraspt (en gebakken) door je eten doen? Dat is namelijk ontzettend lekker.
Of heeft verse gember andere eigenschappen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pillen maken is moeilijk, vallen snel uit elkaar enzo, al die poedertjes zitten niet voor niks in capsules. kan je ook niet tegen Vcaps? (vegetarische)
o.a.
http://www.solgar.nl/producten/kruiden-full-potency/ginger-root/?print=1 Vcaps zijn ook los te kopen. (maar best duur)

Het beste antwoord

Pillen maak je door de stof die je nodig hebt,gember in dit geval te mengen met een soort"vulstoffen "en smaakstoffen, als de medicijn erg vies smaakt dat kan van alles zijn, zoals suiker, en bindmiddelen. Als je daar een mooi deegje van hebt gemaakt,. rol je er pilletjes van, die je daarna moet laten drogen, en een mooi omhulsteltje geven, zodat ze niet uit elkaar vallen en makkelijk in te slikken zijn.
Geen idee waarom je die pillen slikt, maar gewoon geconfijte gember, of op siroop lijkt me veel lekkerder
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind gember nogal heftig van smaak, maar een pilletje da's met water zó ingeslikt!

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je dit beter niet kan doen en beter op internet kan kijken naar dat merk pillen, eigen gemaakte pillen zijn vaak niet erg te vertrouwen