Is het goed om alleen ontbijt en avondeten te eten?

Sinds kort heb ik besloten wat gezonder te eten sinds ik mezelf nogal wat dikker vind worden. Ik eet nu 's ochtends 2 crackers met kaas en komkommer en 'savonds gewoon een normale maaltijd. Ook ben ik iedere avond gaan hardlopen. Is dit wel goed? Moet ik meer eten of juist niet?

Toegevoegd na 1 minuut:
Tussendoor eet ik dus niks. Alleen heel soms een boterham in de middag.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, fit is niet gezond, er zit veel te veel tijd tussen de maaltijden. Siwieso is 2 crackers met kaas en komkommer totaal geen voedzaam ontbijt. Hardloprn is wel goed, maar met dit weinige eten ga je eerder spieren afbreken en juist vet vasthouden. Toegevoegd na 3 minuten: Ik zou eerder sls ontbijt havermoutpap nemen, of yoghurt met muesli (zonder toegevoegde suiker) en verse fruit en/of nootjes. Dan heb je een volwaardig ontbijt met koolhydraten en eiwitten. Toegevoegd na 4 minuten: Dan als 10 uurtje een stuk fruit, gekookt ei of handjevol ongezouten nootjes. Lunch een lekkere salade, met bijvoorbeeld kip of tonijn, tomaatjes, etc. Rond 15 uur weer tussendoortje. En dan avondeten. Toegevoegd na 7 minuten: Met maaltijden overslaan is de kans groot dat je ineens een vreetbui krijgt en gaat snaaien. Afvallen is niet uithongeren, afvallen is je lichasm voeden met de juiste volwaardige voedingsstoffen.

NEEE!!! Dit is juis hééél ongezond. Je krijgt zowel te weinig calorieen als voedingsstoffen binnen. Juist váker eten op een dag is goed. Bijvoorbeeld 5 eetmomenten, en dan mag je best op je calorieen en vettinname letten. Bijkomende vraag is: bén je wel te dik? Op deze site komen nogal wat afvalvragen binnen van mensen met een bmi (ver) onder de gezonde norm. Afvallen is best mogelijk, maar bedenk dat het geleidelijk moet gaan. Een halve tot een hele kilo per week levert in een paar maanden een huge resultaat op! Succes!

Dit is absoluut veel te weinig eten op een dag. Zo krijg je niet de juiste en niet voldoende voedingsstoffen binnen. Afvallen en op gewicht blijven heeft altijd te maken met de combinatie eten en bewegen. Voordat je zelf aan gaat modderen (want eerlijk is eerlijk, dat ben je nu aan het doen), raad ik je aan om toch echt een diëtiste te raadplegen. Waarom zou die stap te groot zijn? En daarnaast minimaal 2 maal in de week te sporten. Hardlopen is prima, zorg wel dat je dat fatsoenlijk opbouwt, anders kun je last van je knieen krijgen. Begin alsjeblieft niet met dingen als shakes en repen. Je voedingspatroon aanpassen ZONDER HONGER TE HEBBEN is vaak makkelijker dan je denkt. Je moet alleen weten waar je op moet letten. Om af te vallen hoef je echt niet te leven op sla en wortels en honger te lijden. Dat hou je niet een heel leven vol. Een aangepast (lees: verantwoord) voedingspatroon kun je WEL een heel leven volhouden. Toegevoegd na 2 minuten: En inderdaad: geef het de tijd. Verwacht niet dat je 5 kg af kunt vallen in 1 week. Die kilo's zijn er meestal des te sneller weer aan. Rustig afvallen is voor je lichaam gezonder en ook voor je huid (geen overtollig vel). En bovendien blijven ze dan meestal ook er af.

Een gezond ontbijt in de morgen start je stofwisseling, voor de rest van de dag. ( heel belangrijk! ) Maar eet je te weinig, dan gaat je lichaam over tot het opslaan van vet, een soort alarm situatie dus. Je bloedsuikerspiegel wordt te laag. Je kan je naar gaan voelen enz.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100