Mijn zusje eet meel uit een verpakking(zak) is dat slecht voor haar gezondheid?

Mijn zusje eet meel uit de verpakking. elke dag een paar lepels meel en doet er ongeveer 3 dagen over voor dat ze een pakje(zakje) op heeft.. mijn zusje doet dit al jaren en nu weet ik niet of dit gevaarlijk kan zijn voor haar gezondhheid. kan ook niets vinden op internet..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (3)

Meel is niet snel giftig, maar verstandig is het zeker niet ; normaliter eten we het eigenlijk alleen in gare (gebakken of gekookte - in brood, pannenkoeken, pudding, sauzen etc toestand.
Zó uit het pak meel eten is niet alleen vrij zwaar voor de maag (het neemt nogal veel vocht op), ons maagdarmstelsel is ook niet gemaakt op het verteren van rauw meel, dus kan het flinke darmklachten veroorzaken.

Erger is echter dat rauw meel de EHEC-bacterie kan bevatten (die afgelopen zomer zo in het nieuws is geweest). Ook adem je tijdens het eten onvermijdelijk stof in je longen, wat ook niet echt gezond te noemen is. En drie dagen voor een pak kan ik ook niet echt een klein beetje noemen trouwens. Ze loopt terdege risico's met dit rare gedrag

Ik weet niet WAAROM ze rauw meel eet, want lekker is het niet, je verteert het niet en je kunt er hondsberoerd van worden. De enige reden die ik KAN bedenken is dat ze op een of andere obscure website heeft gelezen dat het een calorie-vrije maagvulling is, (waar meisjes die extreem lijnen gevoelig voor zijn) wat echter ook niet waar is. Een groot deel van deze geraffineerde, loze koolhydraten neem je wel degelijk op. Bovendien is de combinatie afvallen - rauw meel eten - een hele slechte, omdat dan je weerstand afneemt, en een EHEC-besmetting dodelijk kan worden.

Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Je beweert twee dingen die elkaar tegenspreken: je verteert het niet, en je neemt het wel op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze darmen zijn er niet op gebouwd, maar je neemt wel degelijk een deel op. Zoals van vrijwel alle plantaardige rauwe voedsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zo snel verlopen aanpassingen aan het spijsverteringsstelsel niet ; daar gaan toch echt wel ettelijke generaties overheen.
Nee dat zal niet gezond zijn , want ( witte) meel wordt gebleekt om het dus wit te krijgen , dus nee dat zal niet gezond zijn om dat als tussendoortje te gaan eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, is zeker niet gezond, het bind namelijk je maagsappen en dat is zeker niet goed !