Waarom worden er onrijpe ananassen verkocht in de supermarkt als bekend is dat onrijpe ananassen giftig zijn?

Ik lees net dat onrijpe ananassen giftig zijn door een hoge concentratie aan blauwzuur.
Ik heb vandaag een ananas gegeten, maar die blijkt nu onrijp te zijn, want je kan van de kroon niet met gemak een blad uittrekken. Wist ik veel....
Nu voel ik me niet lekker en dat kan komen door dat blauwzuur...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (1)

Je kunt wel vanalles lezen.

Maar daarom hoef je nog niet vanalles te geloven?

* Rauwe ananas bevat een enzym dat ervoor zorgt, dat gelatine niet stijf wordt. Gebruik dus voor mousse en pudding ananas uit blik of ananas, die even is gekookt.

Nog zo'n citaat:
* Ananas enzym doodt kanker, zonder jou te doden

* Er staat mij iets bij dat de vlier geringe hoeveelheden blauwzuur bevat.

Niets over te vinden verder, ook niet in alle antwoorden bij deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/rijpt-ananas-nadat-ananas-gekocht.54594

Niets over te vinden hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ananas

Je voelt je niet lekker.
Dat zal waarschijnlijk niet komen door blauwzuur.
Maar door de angst daarvoor.

Toegevoegd na 3 minuten:
Blauwzuur.
Chemische eigenschappen:
Pitten van bittere amandel, abrikoos, perzik en pruim; wordt veel in de industrie gebruikt.

Belangrijkste ziekteverschijnselen:
Vergiftiging door eten van veel pitten of inademing van blauwzuurgas; bij geringe dosis: braken, benauwdheid.

Dus het antwoord op jouw vraag:
* onrijpe ananas is niet giftig.
* je laat een ananas altijd rijpen voordat je hem eet.
* De invoer van onrijp fruit zorgt er voor dat het rijp of bijna rijp in onze winkels ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja, en dan is het JOUW schuld momopoyolo! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja.
Die site heb ik wel gezien natuurlijk,
maar niet aan Ctrl F gedacht. Tja, geloof een reisverslag van ................wie dan ook. Heb je daar vaker last van?
Dat je iets leest en dan denkt dat je dood gaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens een marketeer die de domeinnaam marketing-kr8.com koopt lijkt me niet de allerbeste in zijn vak....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je ging bijna dood door een ananas en hebt jezelf gered door een appel. Fabelziekte genezen door fabelmedicijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aluminium hoedjes zijn goed tegen de straling van gsm masten heb ik gelezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ananas rijpt vrijwel niet na en wordt daarom zo goed als rijp geoogst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh en Torrie... Kijk wel uit met die appels. In de pitten zit namelijk... Inderdaad.
(Nu mag je zelf even uitzoeken hoeveel pitten je moet wegknagen voor je er ziek van wordt ;p)