kan het berekenen van je BMR uitwijzen hoeveel calorieën je mag eten als je wil afvallen?

Toegevoegd na 8 uur:
Afgaande op de antwoorden;
BMR is voor vitale functies, zonder beweging.
ik ben 173 cm groot en weeg 74kg op dit moment, met een heupomtrek van 100, een taille van 90 en een nekomtrek van 32, vetpercentage 31,5%.
Ik heb dit in een tabel ingevoerd, en daar kreeg ik dat mijn BMR 1431 was. Nu fiets ik wel elke dag, maar voor de rest zit ik op kantoor, dus heb er één bij geschreven als activiteit, dat komt dan ongeveer op 1700 BMR. Als ik dan 1200 Kcal (1700-500) eet, dan zit ik sowieso toch onder mijn BMR? Is dat dan te weinig, in rekening brengend dat ik 1431 Kcal nodig heb om mijn vitale functies gaande te houden (dus mijn BMR)? Riskeer ik dan bv. geen yoyo effect omdat mijn lichaam trager gaat werken om de vitale functies niet in "gevaar" te brengen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, het BMR geeft alleen aan hoeveel kcal je moet eten om in leven te blijven, de energie die je lichaam nodig heeft voor de basisdingen als ademen en op temperatuur blijven. Het is ook noodzakelijk om andere dingen te berekenen. Hiermee weet je hoeveel kcal je ongeveer verbrand met je dagelijkse activiteiten en sporten erbij. Tel je BMR + kcal dagelijkse activiteiten + kcal verbrand bij elkaar op. Dit is hoeveel kcal je kunt eten dat je gewicht gelijk blijft. Haal van dit getal iets af, niet meer dan 500. Als je dit per dag eet, zul je langzaam afvallen. Ga niet eten wat je BMR aangeeft, dat is bedoeld voor als je de hele dag op de bank zou liggen en niks doen. Je hebt dus veel te weinig energie voor dagelijkse activiteiten en sporten! Lees de bron ook eens, daar staat een duidelijkere uitleg en formules om alles te berekenen. Toegevoegd na 47 seconden: Kcal verband moet nog bijstaan 'tijdens het sporten' Toegevoegd na 8 uur: Naar aanleiding van je toevoeging: ga niet 1200 kcal eten, dat is inderdaad te weinig voor jou. Je BMR is 1400, je AMR is 1700, dan zou ik iets van 1500 gaan eten. 500 kcal eraf halen is in dit geval te veel. Naast de kcal is het vooral belangrijk wat je eet. Google eens op clean eating en pas dat (gedeeltelijk) toe. Zie ook de link op mijn profielpagina. Dus minderen met 'witte' producten (witbrood, witte rijst en witte pasta), minder suiker, minder zout en minder hevig bewerkte producten. Meer groente, vezels, fruit en volkorenproducten. Toegevoegd na 8 uur: Ow ja, en minderen met frisdrank en sapjes, en vervangen door water en (groene) thee :)

Bronnen:
http://fitvillains.tumblr.com/post/6323921...
http://fitvillains.tumblr.com/post/9346862...

Als je deze site mag geloven kan dat inderdaad: http://www.snel-afvallen.nl/info/afvallen-hulpmiddelen/afvallen-door-het-aantal-calorieen-te-beperken/ Als je wilt afvallen, moet je dagelijks ongeveer 500 calorieën minder innemen dan je verbruikt. Toegevoegd na 31 minuten: Ten eerste moet je berekenen wat je BMR oftewel Basal Metabolic Rate is. Dit is de stofwisselingssnelheid van je lichaam voor het onderhouden van de lichamelijke functies, dus afgezien van de hoeveelheid beweging die je krijgt. De BMR is afhankelijk van vele factoren, waaronder lengte, leeftijd, gewicht en hoeveelheid spiermassa, maar is als volgt eenvoudig uit te rekenen: BMR in calorieën = (lichaamsgewicht in kg / 0,453) x (15,5)

Daar was ik nogmaals, andere was niet volledig genoeg. Dus ze hadden het verwijderd. Met deze sheets kun je het uitrekenen. Klik op de tweede link op de pagina dan krijg je het excel bestand. Suc6

Bronnen:
http://mobiel.nujij.nl/gezondheid/afvallen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100