Valt niet drinken ook onder een eetstoornis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, staat in het boek Radeloos van Carry Slee geloof ik.

Het beste antwoord

Nee, dat is geen eetstoornis.
Er zijn -voor zover mij bekend- ook geen gevallen van bekend.
Het is ook vrij onmogelijk. Je spreekt pas van een stoornis als de klachten/symptomen langer voortduren dan een maand. Niet drinken hou je maar 3 dagen vol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je verder gewoon normaal eet en geen eetgestoorde gedachten hebt, maar dat je alleen niet drinkt, is geen eetstoornis opzich. Wel is het vaak zo dat als je een eetstoornis hebt dat je ook problemen hebt met drinken en dat je amper wat drinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het valt niet echt onder een 'eetstoornis' omdat het geen verslaving kan zijn. Niet drinken hou je niet lang vol.
Maar overal bij anorexia zie je wel staan "Obsessie met eten én drinken". Ik weet niet welke reden je hebt om dit te vragen, maar toch maar oppassen dat je niet teveel bezig bent met je voeding en je drank.