Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik afgekoelde gekookte aardappelen 3 dagen bewaren in de koelkast?

Hallo,

ik ben van plan om 1,5kg aardappelen in 1 keer te koken en daarna in plastieken Tupperware potjes te doen (goed afgedekt met deksels erop).

Ik vroeg mij af of ik dit probleemloos 3 dagen (zonder dat er schimmels en/of bacteriën in komen) kan bewaren in de koelkast?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor, prima te doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/mensen-gekookte-aardappelen-dagen-oud.24933
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

3 dagen is erg lang,ik zou ze niet langer bewaren dan 2 dagen.
Als ze niet goed meer zijn worden ze glibberig en gaan ze zuur en gasserig ruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het meteen na het koken in schone, goed afgesloten bakjes in de koeling zet, zal dat best kunnen. Dus echt direct, niet eerst laten afkoelen. Ikzelf hou altijd twee dagen aan, maar inkomen wel een piepmiep qua dat betreft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3 dagen kan makkelijk, ik bewaar ze soms 6 dagen (geef toe dat dat wel een tikkie aan de lange kant is), bak ze op en eet ze op en er is mij nog nooit iets overkomen. Sterker nog, nog nooit in mijn hele leven ziek geweest. 'afkloppen'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding