Kan ik afgekoelde gekookte aardappelen 3 dagen bewaren in de koelkast?

Hallo,

ik ben van plan om 1,5kg aardappelen in 1 keer te koken en daarna in plastieken Tupperware potjes te doen (goed afgedekt met deksels erop).

Ik vroeg mij af of ik dit probleemloos 3 dagen (zonder dat er schimmels en/of bacteriën in komen) kan bewaren in de koelkast?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ja hoor, prima te doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/mensen-gekookte-aardappelen-dagen-oud.24933
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

3 dagen is erg lang,ik zou ze niet langer bewaren dan 2 dagen.
Als ze niet goed meer zijn worden ze glibberig en gaan ze zuur en gasserig ruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het meteen na het koken in schone, goed afgesloten bakjes in de koeling zet, zal dat best kunnen. Dus echt direct, niet eerst laten afkoelen. Ikzelf hou altijd twee dagen aan, maar inkomen wel een piepmiep qua dat betreft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3 dagen kan makkelijk, ik bewaar ze soms 6 dagen (geef toe dat dat wel een tikkie aan de lange kant is), bak ze op en eet ze op en er is mij nog nooit iets overkomen. Sterker nog, nog nooit in mijn hele leven ziek geweest. 'afkloppen'