Is het slecht om 2 weken alleen groenten en fruit te eten om een paar kilo af te vallen?

Ik ben ongeveer 1.70 en weeg 43 kilo.
Ik wil voor een themafeest 3 kilo afvallen want ik heb een superstrakke jurk waar je iedere bobbel in ziet.
Dus is het een goede manier?
Wel met een paar crackers ofzo.
( en: ik weet dat ik niet dik ben hoor!)

Toegevoegd na 23 uur:
Ik had er gelijk bij moeten zetten dat ik me dit vooral afvraag omdat ik al jaren bloedarmoede heb waardoor ik vaak erg vermoeid ben.Ik krijg hier ook al jaren ijzertabletten voor van de huisarts.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent al zo'n magere spriet!! Dat is heel slecht!! NIET DOEN!!
Amadea
12 jaar geleden
Waarom koopt iemand die al ondergewicht heeft toch nog een te strak kledingstuk???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ziet straks alle botten. Vind je dat dan mooi?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap jullie reacties,maar ik krijg altijd complimenten omdat mensen me zo mooi slank vinden.
Daar mag ik toch wel blij mee zijn?
Veel modellen hebben ook maatje 34, net als ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je nou horen dat je heel mooi dun bent?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Modellen in tijdschriften worden gefotoshopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker Loenie, maar dat bestrijd ik ook niet.
(mijn vorige reactie typte ik na Cathariens reactie. Er kwamen een paar tussen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke bobbels?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongelooflijk dat vrouwen dit zichzelf aan doen, alleen om 'mooi' gevonden te worden. Vreselijk.
Dit is verwaarlozing van je lichaam! Enfin, ik vind zulke dunne mensen helemaal niet mooi! Uitstekende botten, ingevallen gezicht... Nee, geef mij maar iemand met een maatje meer, dan kun je veel meer mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me sowieso af of de vraag oprecht is of een vorm van aandacht vragen / shockeren om een reactie van de mensen uit te lokken.
Als je 43 kilo weegt bij 1,70 kun je alleen je tanden nog laten trekken om gewicht te verliezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mokummer:Zo is het zeker niet bedoeld!!
Ik wil dit echt.
Waarom reageren mensen ( zoals jij?)zo heftig en negatief?
Als mensen hierdoor geshockeerd zijn ze niet veel gewend zeg!
Dat kan ik wel iets " beters" verzinnen.
Maar dat is niet mijn bedoeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en je ziet er al zo slecht uit :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Loenie:ik vindt mezelf niet te mager.
Ook niet dik trouwens.
Mijn moeder maakt zich ook wel een beetje bezorgd, ze is bang dat ik straks niet wil stoppen.
Maar dat is niet de bedoeling hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je ziet élke bobbel in dat jurkje. Elke rib, elke wervel, elk gewricht...
Hmm, waar doet me dat aan denken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anorexia?
Kimath
12 jaar geleden
Ik denk dat je beter ervoor kan kiezen om een body te dragen onder je jurk dan te gaan afvallen. Zoals gezegd, het is niet gezond voor je.
Maar een body corrigeert een beetje en laat alles wat strakker lijken, zonder dat je af hoeft te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Catarien, jij vergelijkt je met modellen. Modellen moeten een bmi van minimaal 18,5 hebben. Dat is dus 18,5 * 1,70^2 = 53 kg. Als je op de catwalk wilt, moet je dus 10 kg aankomen. Wees goed voor jezelf!
Kimath
12 jaar geleden
Dat klopt ja, op catwalk gaan ze nu altijd de meiden wegen en opmeten. Als ze te licht zijn worden ze weggestuurd.
BMI van 18,5 is nog steeds aardig mager, maar het valt nog mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maatje 34, jij? Ik ben 1.64 en weeg 52 kg. Ik heb maatje 34-36 (H&M).
Ik kan me niet voorstellen dat je daar met 1,70 en 43 kg in past. Tegen de tijd dat je bij de H&M bent aangekomen ben je al weggewaaid\flauw gevallen... Waar ben je mee bezig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en veel modellen gaan dood. Oké mannen houden van slank ( niet allemaal ik wel :p) maar te slank is nasty
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind slanker dan gemiddeld al "lelijk". Mens, wat doe je je lichaam aan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wilt weten of het geen kwaad kan. Het lijkt me duidelijk, uit de meeste reacties, dat het best wel kwaad kan. Dat jij dat niet wilt horen, is jouw probleem, maar wil nog niet zeggen dat de kritiek onterecht is! Een persoon met 20 kilo overgewicht lijkt me nog wel gezonder dan iemand als jij met 20 kilo ondergewicht. Ik kan het weten, ik heb jarenlang (ongewenst) een ondergewicht van 22 kilo gehad en dat is niet fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Widar
Ik heb geen 20 kilo ondergewicht.
En ik kan zeker wel tegen kritiek maar het meeste hier is niet terecht.
Mensen oordelen zo lekker snel.
Iedereen weet het zo goed.
Daarom zet ik ook nooit een foto op mijn profiel ( waar dan ook)krijg je ook weer opmerkingen over als je er net even anders uitziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Catharien, je zet in je vraag dat je 1.70 m bent en 43 kg weegt. Je weet zelf wel dat je heel dun bent. Je stelt een vraag over een fruitdieet (duurt "maar 2 weken" hoor!!)
Waarom vraag je het hier? Omdat je zelf diep in je hart weet dat het niet goed is. Vraag het anders aan je dokter! Omdat je wel weet dat die je dat absoluut afraadt!
En je bent verbaasd over alle negatieve reacties hier?? Wat verwachtte je dan?
Dat we allemaal staan te juichen: " Ja Cathtrien!! Doe dat zeker!! Mooi dun is niet lelijk! En gezond dat het is!"
En Moolkeesjes reactie is niet grof of kwetsend. Wel confronterend en dat is nu net de bedoeling. Maar daar kan jij niet tegen. Want jij wilt niet luisteren. Je gaat steeds tegen goede en bezorgde adviezen in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een eetstoornis gehad, en ben even evenlang als jou en toen ik op dat gewicht zat mocht ik van de dokter niet veel ondernemen omdat het ernstig ondergewicht is! Ik kon zelfs niet thuis blijven, maar moest naar een kliniek omdat het gevaarlijk was. Op jouw gewicht kan je geen 'vet' bobbels zien, het zijn eerder je botten die uitsteken. Maar dat zie jij niet, en dat zag ik destijds ook niet. Een vertekend zelfbeeld noemen ze dat. En jij zegt wel dat je zomaar kan stoppen met afvallen, dat dacht ik ook, maar geloof mij maar dat dat heel lastig is. Anorexia sluipt er in, en vaak heeft de omgeving het eerder door dan de persoon zelf.
Dit betekent niet dat ik denk dat je anorexia hebt, want ik ken je niet en kan daar niet over oordelen. Maar wat ik hiermee wel wil bereiken is dat je realistisch gaat nadenken over jouw gezondheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Catharien, misschien heb je nog nooit foto's van dergelijke mensen gezien, maar ik vind het eerder kwetsend voor deze mensen dan voor jou. Jij hongert je vrijwillig uit, zij niet!
Verder vraag je of 2 weken lijnen kwaad kan. Dan vraag ik me toch af wat je daarvoor gedaan hebt,dat je met zo'n lengte zo'n *gewicht* bereikt hebt!
Ik hoopte dat je door mijn reactie wakker geschud zou worden, maar dat schijnt niet het geval te zijn. Meisje, realiseer je toch waar je mee bezig bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
citaat "Mokummer:Zo is het zeker niet bedoeld!!
Ik wil dit echt.
Waarom reageren mensen ( zoals jij?)zo heftig en negatief?
Als mensen hierdoor geshockeerd zijn ze niet veel gewend zeg!
Dat kan ik wel iets " beters" verzinnen.
Maar dat is niet mijn bedoeling." Ik vind mijn reactie niet heftig,maar jouw reactie er op weer wel. Had je verwacht dat de mensen zouden juichen en springen om je actie? Je hebt bloedarmoede, zwaar ondergewicht en hoe mooi je het zelf ook vind om te horen dat mensen zeggen dat je mooi slank bent, diezelfde mensen brengen je straks naar je laatste rustplaats als je zo door gaat. Mag voor jou weer negatief overkomen maar als dat je wakker schudt is dat het waard.
Je weet zelf heel goed dat je veel te licht bent en het erg onverantwoord is wat je doet.
Verder mag je van mij je kop in het zand steken en lekker de strijd aan gaan met iedereen die het beste met je voor heeft en lekker de mensen dankbaar blijven die mee helpen aan je probleem. Sterkte !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevoelig punt hier, die wel of geen anorexia vraag... 42 reacties al! 43 nu!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er komt er hier nog eentje bij,hoewel ik al een antwoord op haar vraag gaf:Catharien?Jij laat weten:"Mensen oordelen zo lekker snel.
Iedereen weet het zo goed.
Daarom zet ik ook nooit een foto op mijn profiel ( waar dan ook)krijg je ook weer opmerkingen over als je er net even anders uitziet."
Wat bedoel jij nu heel precies met:"er anders uit zien"?
Bedoel je daarmee,er zo uitzien gelijk jij,en jij alleen dat tof en mooi vind?maar waarvan je uit ervaring al weet dat de anderen daar heel anders over denken omdat je eigenlijk weet dat je er toch niet zo goed en gezond uitziet zoals je dacht,en zoals jij jezelf probeert wijs te maken?
Tja...dan begrijp ik dat heel goed waarom jij jezelf niet,en wel nergens niet,op een foto durft te vertonen.
Ik begrijp dat,alle anderen hier ook.
Vraag:Waarom durf jij dan alle anderen hier niet te begrijpen,en onze raad en waarschuwingen voor vol en waar aan te zien?
Nog één ding,niemand hier veroordeeld jouw.
Wél veroordelen we jou gedrag,maar jouw als jonge mens willen we enkel helpen.
Zoek en aanvaard dat,en ga voor hulp.
Laat je aub helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Catharien: ach, 20 kilo, 17 kilo... Niet echt een belangrijk verschil he? Het is allebei teveel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens is ondergewicht net zo goed als overgewicht een risicofactor voor diabetes. Bij een body mass index van minder dan 18,5 is de kans op diabetes 2 met 30% verhoogd: http://health.zilverenkruis.nl/data/leef_gezond/chronisch_ziek/nieuws.php?zoek=Diabetes&show=3754
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit echt een heel moeilijke vraag.
Niet omdat het antwoord moeilijk is, dat hebben veel mensen je al gegeven, maar omdat ikzelf net bezig ben van mijn anorexia af te komen en dit soort berichten het mij erg moeilijk maken.
Het is niet speciaal tegen jou hoor, maar misschien zou je dit soort vragen beter niet zo kunnen stellen, maar gewoon aan de huisarts of een diëtiste vragen.
Dat is makkelijker, want zij weten het precies, en het is minder pijnlijk voor mij en andere mensen die bezig zijn "af te kicken" van anorexia. Maar als ik jou was zou ik het niet doen. Ik heb (helaas) in een kliniek gezeten voor anorexia patiënten en daar had ik een paar vriendinnen. Daarvan is er een overleden aan anorexia.
Dat was voor mij de knop om echt te proberen ervan af te komen, omdat ik me besefte dat het zo makkelijk gaat!
Echt, ik adviseer je om op te houden met zo licht te zijn. Hoe moeilijk het ook is, want als je zo doorgaat kom e uiteindelijk in een kliniek en dat is echt niet leuk.
Maar ik heb natuurlijk weinig over jou te zeggen.
Ik kan me voorstellen dat het nu klinkt alsof ik boos of iets ben, maar dat is niet zo.
Ik wens je veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een mooie, dappere reactie van jou Kirke! Een plus!
Het is te hopen dat Catharien naar jou wel luistert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wordt het voor iedereen hier begrijpelijker als ik vertel dat ik ben opgegroeid met een moeder met een eetstoornis.
Altijd praten over lijnen,afvallen, eten, niet eten, calorieën.
Als ik denk aan mijn moeder denk ik aan een zieke vrouw die een paar keer dag naar de badkamer loopt om te braken.
Soms was dat het eerste dat ze deed als ze uit bed kwam.
En altijd zeggen tegen mij dat ik nooit dik moet worden.
De eerste keer dat ik op dieet ging en het niet vol hield zei ze dat ik geen doorzettingsvermogen had en schold ze me zelfs uit.
Ik ben ook altijd haar minst lieve kind geweest,zeg maar.
Al heeft ze dat altijd ontkent.
Ze is gescheiden van mijn vader en zegt dat ik zoveel op hem lijk.
Dat ze hem in mijn gezicht ziet omdat ik sprekend op hem lijk.
En dat bedoeld ze negatief.
Misschien is dit mijn manier om mezelf te bewijzen, ik ben eigenlijk een beetje wanhopig..
Daarom zijn sommige reacties voor mij niet zo leuk.
Gelukkig hebben de moderators hier er een paar verwijderd( heb ik bericht van gekregen)Ook 1 van mij omdat ik hierin reageerde op 1 die verwijderd is.(Even voor de duidelijkheid)
Ik wil iedereen wel bedanken voor de goede adviezen.Ik begrijp best dat het goed bedoelt is maar ik ben echt verbaasd over zoveel reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat vergat ik nog:m'n moeder beweert wel bezorgd te zijn dat ik niet kan stoppen.Dat weer wel.
Heel verwarrend voor mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de meesten die reageerden (ik in elk geval wel) wel begrijpen waarom mensen dergelijke dingen doen hoor. Ik denk ook dat je juist daarom zoveel reacties krijgt. Maar er is dus nog hoop, als ik 't zo lees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook nog een pro-Moolkeesje stem. Ik zie 'm ook al een jaartje of zo langskomen en 't is vrijwel altijd goed bedoeld wat 'ie zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve lieve lieve Catharien.Want volgens mij ben jij vooral dat.
Fijn dat ik je nu een beetje beter leer kennen,vooral omdat jij over die verwarrende relatie tussen jouw en je moeder begint;en jijzelf geeft toe dat je "haar bezorgd zijn", omdat je te licht bent,en "haar schelden" als je niet lijnt,zeer verwarrend vind,en ja dat zou ik ook vinden want dat is het ook.
Het is daarom echter niet zo,dat ook jij verwarrend moet zijn,enkel omdat je moeder dat is?Ik neem terug wat ik zei,dat jij je door je moeder moet laten helpen,want dat kan ze niet,zij moet zelf naar de dokter,en het zou ook goed zijn dat jij haar brengt,om haar te laten helpen en dan praat je ook over jou probleem dat jij door je moeder kreeg.
Hier enkele punten die jouw kunnen helpen jezelf te helpen:
1)Jou moeder is dan wel je mama,maar jij bent ook wel een andere persoon,jij bent je moeder niet.
2)Dat geeft jou het recht enkel dat te doen wat voor jouw het beste en het gezondste is, want Jou moeder kan jou dat niet geven omdat zij zelf ziek is?
3)zeer gelukkig ben jij nu hier,bij mensen die het goed met jou menen,ik hoor daar ook bij,wees daar maar zeker van.
En het fijt dat jij je hier opent,is de eerste stap in de goede richting.
Dat jij nu hier bent,had jou moeder daarvoor gezorgd of jijzelf?...Jij???Proficiat dan.
4)Ga nu met deze zelfde goede zorg voor jezelf naar de dokter en kleed je bij hem uit,en als hij het goed met jouw voor heeft zoals wij?praat dan maar honderduit over jou moeder en verzwijg niks,en dan zal hij je laten weten wat je nu het best kunt doen,met jezelf,en met je mama.
5)Ik,Jerovanja,en ik ben zeker van alle anderen hier ook,wensen jou een zeer lang en gezond + een gelukkig leven toe.
Ik wilde je niet chokeren,ook niet laten schrikken,al zei ik van wel,net zoals sommige anderen ook toegaven.
We wilden je enkel de ogen openen,en jou jezelf zo laten zien,gelijk jij werkelijk bent.
Jij liet al zien dat je een lieve bent,nu liet jij ondertussen ook al zien dat je een heel verstandige bent,dat jij het verschil kent tussen goed en kwaad,tussen goed bedoeld en niet goed bedoeld,iemand die eigenlijk ook het verschil weet tussen gezond en ongezond.
En Ja Catharien,jij bent zo iemand,dat toonde jij hier al,handel er nu ook naar.
Ik wens jou zeer veel succes. Gr.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jerovanja
Dank je voor je uitgebreide reacties.Echt heel lief.Ik snap wel dat mensen hier soms zo bezorgd reageren,maar het verbaasd me ook,ik bedoel: jullie kennen mij niet eens.Ik heb volgende week een afspraak met mijn huisarts,die zal controleren of ik tekorten heb, want ik ben steeds zo moe en vaak duizelig.Maar dat kan ook mede door die bloedarmoede komen.Moet ik weer bloed laten prikken.Bah, heb ik zo'n hekel aan.
Wat mijn moeder betreft:ze is zelf ook niet gelukkig..
En ik hou veel van haar hoor!
Maar ze is niet makkelijk.Ze heeft een dominant en veeleisend karakter.
Dat heeft veel invloed op mij.
Nou ja,ik hoop dat m'n feestje gezellig gaat worden!(^_^)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel plezier op het feestje.
De preken laat ik achterwege, maar heel kort even: ik heb ook ervaring met eetstoornissen (het zou ook weer niet) en vind slanke zijn ook heel mooi, maar ik hou mezelf wel altijd voor om gezond te eten en voldoende te bewegen (althans, ik doe mijn best). Dat heb ik nu onder controle en ik hoop dat jij dat ook krijgt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Catharien, Lieve schat van me.Want geloof me,jij zit nu in mijn hart.
Wat ik schreef,dat met het onze Vader erbij,vergeet dat.
Zoals ik al zei,jij bent jou moeder niet,jij bent een andere persoon,en gelukkig geef je toe dat jij fel onder haar invloed staat.Trek je daarom van je moeder los,niet door zomaar te gaan verhuizen en je eigen dingdong te gaan doen,maar allereest eens door naar de Dokter en desnoods naar een goede kliniek te gaan,en ja,doe dit maar op kosten van je moeder.Al hoop ik dat zij ook goed geholpen word,echt waar.
Maar dan,later als jij beter bent?dan zal jouw mama veel meer aan je hebben,en als dit bij haar ook lukt?ook omgekeerd.
En nog eens,ik hoop echt zeer dat het jullie lukt.
Veel sterkte en nog veel meer succes.
Wil je mij echter één plezier doen?
Ik hoop dat het voor jou en alle anderen een zeer fijn feestje word.Wil je mij de dagen na het feestje er alles over vertellen?
Maar ook dan wél eerlijk zijn hé?
Als je wil mag je ervoor kiezen naar mijn profiel te gaan en me privé te schrijven,want dat kan ook na het sluiten van deze vraag.
Ik wens je het allerliefst toe.
Kristal
12 jaar geleden
Ik weet niet wat er voor lelijke dingen over Moolkeesje zijn gezegd maar ik sta volledig achter Loeni en Widar als het om Moolkeesje gaat.
Hij is misschien wel zó oprecht dat je het niet meteen door hebt maar hij bedoelt het altijd goed en is eigenlijk een lieverd.
............. zucht....zou natuurlijk wel eens leuk zijn als hij het eens een keertje met me eens was maar ja, je kan niet alles hebben
;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ozewiezewoze enz. Nu ben ik het geheel met je eens. Er schijn ergens een meneer(?) uit Limburg te zijn die mij een oude eenzame man vindt die af en toe eens opduikt met kwetsende opmerkingen en een zielig figuur.
Ik ga daar maar niet op in, uiteindelijk heeft iedereen recht op zijn eigen mening.
Dat zijn reactie direct daarna al niet meer terug te vindenwas, zegt m.i. genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Catherien, ik ben wel benieuwd, na al deze reacties en antwoorden. Ga je het 'dieet' toch nog proberen? Ik hoop van niet, maar ik ben benieuwd naar je (hopelijk!) oprechte antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan er ook niks aan doen als mensen hier akelige reacties plaatsen.Gelukkig worden ze snel verwijderd.
Sommige mensen zijn het schijnbaar soms niet eens met een ander en worden dan persoonlijk.Vervelend. Wat een hoop reacties trouwens!!
Gebeurt dat vaak?
Ik ben een "nieuweling" hier,haha.:)
Ik heb wel een hoop om over na te denken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Moolkees, je vergelijking van Catharien met een concentratiekamp slachtoffer was ook erg onsmakelijk en getuigt niet van respect. Geen respect voor Catharien en al helemaal geen respect voor de slachtoffers van de concentratiekampen. Terecht hebben de moderatoren jouw reactie meteen verwijderd. Het is flauw en laf je reactie later te vergoeilijken als "Ik wilde je wakker schudden".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat maar Loenie,dit is duidelijk een geval van sop en kool.
Maar toch bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Catharien: Ja, het zijn wel veel reacties. Meestal komen er niet zo veel, maar soms kan het aantal flink oplopen. Een record heb je nog niet, dan moet je er nog wel een flink aantal meer krijgen. Overigens gebeurt het naar mijn mening meer bij antwoorden dan bij vragen dat er veel reacties zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat jij steeds zo moe bent en duizelig kan inderdaad een gevolg zijn van jou bloedarmoede,maar dat is ook niet verwonderlijk als je met zo veel ondergewicht bijna geen bloed meer in je lijf hebt?het bloed moet voedingstoffen door het lichaam transporteren,maar met zo weinig voeding is jou bloed "leeg" en ja,dan heb je bloedarmoede.
Een gezonde volwassen mens met een normaal gewicht heeft ongeveer vijf liter bloed in zijn of haar lijf,en met jouw 43 kilootjes wil jij nog 3 kilo afvallen,43 kilo min drie kilo is nog maar 40 kilo,hoeveel bloed heb jij dan nog? een valwassen menselijk skelet weegt 35 kilo,en dan wil jij 40 kilo wegen??? Met andere woorden: Jouw altijd maar moe zijn en duizelig zijn en jouw bloedarmoede en daardoor ijzer te kort waardoor jij je haar verliest en daardoor geen energie en fut hebben?
Het zijn allemaal een gevolg van jouw ondergewicht.
En daar is maar één oplossing voor,en deze oplossing is uit te leggen met maar één woord,en dit ene woord is:Eten,te beginnen met kleine beetjes,en daardoor gezonder worden en meer fut en energie terug winnen.
En winnen? ik weet dat jij dat ook kan.
Lieve schat,Catharien?
Smakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een fruit dieet heeft geen zin, want als je daarna normaal gaat eten zul je alleen maar meer 'bobbels' gaan zien. Ga gewoon normaal eten en cardio en oefeningen doen. Even een dieetje is harstikke slecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meisje meisje meisje toch!! Wat ben jij ongezond bezig en ik hoop echt dat je dit gaat inzien voordat je hieraan dood zult gaan want dat ga je zeker wel als je zo doorgaat met afvallen. Ik vind het niet gek dat je bloedarmoede hebt en ik vrees dat je nog wel veel meer tekorten zult hebben. Eten heeft je lichaam nodig en nu ben je bezig om jezelf af te breken en dood te gaan! Is dat wat je wilt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Catharien, 40 kilo worden is met deze lengte alleen verantwoord als je 6 jaar oud bent, ik geloof echter niet dat jij zes jaar bent.
43 Kilo is al veel te licht, ik weet jou leeftijd niet dus ik kan jouw BMI niet helemaal goed berekenen, maar als je 15 jaar of ouder bent, ben je al VEEL te licht. Jonger dan 15, dan ben je ook te licht. Stel dat je 10 jaar oud bent, dan zou je net goed zitten.
Als je 13 jaar of ouder bent moet je toch zeker 50 kilo wegen. Ben je ouder dan 15, dan moet je toch wel 55 kilo wegen. Hier kun je je bmi berekenen:
http://www.voedingscentrum.nl/bmi
Jouw BMI is sowieso te laag, stop met deze onzin en ga wat aankomen om de bobbels weg te werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom stel je de vraag eigenlijk? :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Karniek: Waarom reageer je eigenlijk? Lees eerst eens de vraag, de antwoorden en alle reacties goed en kijk dan of je nog wat toe te voegen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat Catharien deze vraag stelt heeft een reden, en het is precies zoals Widar zegt, Karniek.
Sowieso is met bot gaan doen niemand mee gebaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WOW! 73 Reacties!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou je bent al heeeeeel slank vraag me zelfs af niet te ? mn zus "detoxt" ook wel is ofaja vroeger maar was n stuk steviger ! en jah ze veil er wel van af en was ook niet zo slecht maar voor jouw wel denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een slecht idee, in fruit zitten erg veel (vruchten)suikers, maar misschien slim om sowieso een kilo of tien aan te komen en een leuke nieuwe collectie aan te schaffen.

Antwoorden (15)

Met jouw lengte en gewicht is het een bizar idee om te willen afvallen.
Misschien wil je wat strakker worden. Dan zul je moeten trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een bmi van 15. Bij lager dan 18,5 is er sprake van extra risico's. Zie de link: http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/ondergewicht.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij maakt het niks uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een rechte lijn is de kortste verbinding tussen twee punten maar in dit kader hou ik wel van enigszins omtrekkende bewegingen. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 'kromme' noemde mijn wiskundeleraar dat, ettelijke decennia geleden. Ik heb daar nooit zoveel kroms in gezien, eerlijk gezegd. Jaja, zo kan ie wel weer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent veels te doen ik weeg 45 kg terwijl ik 1.55 ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben je perfect op gewicht, Faizel. Die bobbels noemen ze volgens mij trouwens botten ; die krijg je niet weg met een dieetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Marleen hihi.... je hebt wel gelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zelfs zo dat die bobbels erger zullen worden als je nog meer af zou vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vrouw heeft vaker 2 bobbels, maar die vinden mannen meestal mooi.
Ik zou dan toch voor de zekerheid wat vitamine pillen en/of ijzer tabletten erbij slikken als ik jou was. En het ligt er ook een beetje aan wat voor fruit. Je moet er wel opletten dat je alles zo een beetje binnenkrijgt, dus wel een variatie eten. Eet ook vooral bananen in tegenstelling tot wat veel mensen zeggen, zeker als je alleen groente en fruit gaat eten, Bananen bevatten 3 soorten suikers. Je krijgt er veel energie van.

Toegevoegd na 1 minuut:
En inderdaad, zoals hierboven. Je kan beter trainen om strakker te worden, goed je buik spieren trainen en je bilspieren ;). Er zijn veel sites te vinden waar je tips daarover kan krijgen, verder kan het geeen kwaad om alleen groente en fruit te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het fruitdieet niet aanmoedigen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben blij dat er iemand is die niet zo negatief reageert!
Ik heb al vitamines gekocht en ijzertabletten heb ik al( van de huisarts)omdat ik al jaren bloedarmoede heb.
Bedankt voor je advies!:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo gek Catharien, dat je al jaren bloedarmoede hebt.
Meid wees toch eens wat wijzer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die huisarts heb je zeker niet verteld dat je nog verder wilt afvallen? Ik denk nl. niet dat hij eraan mee zou willen werken door je pillen te verschaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't Is maar wat je 'negatief' noemt, Catharien..
Vrijwel alle mensen die ik hier lees zijn juist met je begaan, dat heet positief in mijn beleving.
Nee het is geen goede manier, je bent al mager, en die bobbels hou je toch. je huid heeft ruimte nodig als je bukt of zit of beweegt.
dus doe die jurk iets minder superstrak
12 jaar geleden
je schrijft, "ik weet dat ik niet dik ben", ik hoop het, want je hebt al een ontzettend laag gewicht. Als je jouw bmi berekent kom je té laag uit!!

Maar stel dat het je bouw is ( ik hoop het ) zou ik absoluut niet aanraden om meer af te vallen, voor een mooie jurk waar je alles in ziet is het veel effectiever om strak afkledend ondergoed ( als een korselet bijv. ) te dragen. Verkrijgbaar bij oa de betere lingeriewinkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me sterk dat je nog meer moet afvallen. Zie BMI bereken op onderstaande site. Jouw BMI (Body Mass Index) is veel te laag, nl 14,9 en je zou minimaal 10 kilo zwaarder moeten zijn. Ik vraag me af of je niet lijdt aan anorexia. Sorry als ik overdreven bezorgd ben!
Nu het tweede deel van mijn antwoord: Als je een vegetarisch dieet volgt is dat juist heel gezond. Behalve groenten en fruit heb je namelijk ook vezels nodig, die zitten onder andere in meergranenbrood. Voor advies zie de V-schijf van 5 http://www.vegetariers.nl/winkel/v-schijf/v-schijf.aspx
Ik hoop dat je een mooi feest krijgt!

Toegevoegd na 2 dagen:
Beste Catharien, Ik lees in de toevoeging van je vraag dat je al jaren bloedarmoede hebt en daar ijzertabletten voor krijgt. Dus ik denk nu dat je even moet wachten met een vegetarisch dieet of met welk dieet ook.
Verder wens ik je veel sterkte met je moeder, probeer je niet te veel aan te trekken van kritiek op je voeding of op wat dan ook. Eet vooral waar jij je goed bij voelt, in dit geval heb jij gelijk en niet je moeder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen met Anorexia vinden zichzelf dik, ook als ze heel mager zijn.Een vriendin van me heeft Anorexia en moet hier voor opgenomen worden.
Ik wil gewoon een paar kilo afvallen.
Ze heeft me wel gewaarschuwd dat ik niet moet doorslaan, dat wel.
Kimath
12 jaar geleden
Je vind jezelf niet te dik, maar je wil wel een paar kilo afvallen.
Zie je zelf niet hoe onlogisch dit klinkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een puur vegetarisch dieet is niet zomaar gezond. Vlees bevat bepaalde onmisbare voedingsstoffen die je niet of veel minder terugvindt in groente en fruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dag Widar, Ik ben het niet met je eens, kijk maar even onder deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/vegetarisch-ongezonder-gewoon-vlees-eet.176129 en de adressen onder mijn antwoord: http://www.vegetariers.nl/winkel/v-schijf/v-schijf.aspx en http://www.vitamine-info.nl/hoeveel-heb-ik-nodig/vegetariers-en-veganisten/ Maar goed, we mogen het met elkaar oneens blijven hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zei dat het niet ZOMAAR gezond is. Wat ik daarmee bedoel, is dat je niet zomaar even vlees eruit kunt gooien en alleen op groente en fruit leven. Dan mis je dus echt wel een aantal essentiële voedingsstoffen. Wat de meeste antwoorden op de vraag van je eerste link dan ook zeggen, is dat mensen die overstappen op een vegetarisch dieet vaak gezonder leven, omdat ze bewuster met hun voeding omgaan. (En dat kan dus ook als je wel vlees eet en dan ben je dus net zo gezond bezig! Of misschien nog wel beter...) Wat je tweede link betreft... Die haalt onderzoek aan die zou aantonen dat vlees slecht is. Nou, er is ook onderzoek dat aantoont dat vlees toch niet zo slecht is als werd gedacht. Over vet bijvoorbeeld zijn we nog niet uitgesproken. En in ijzergehalte is vlees ijzersterk ;) De 3e link over de schijf van V: ik vraag me af waar ze hun B12 vandaan halen in die schijf. De 4e onderkent het probleem en dan lees je ook over supplementen en toevoegingen... Tja, is dat dan zo gezond? Ik weet 't zo net nog niet. (En waar halen ze die B12 die ze in de vegaburger stoppen eigenlijk vandaan? Uit vlees?) Nogmaals: Ik zei dus niet dat het niet kan, maar dat het niet vanzelfsprekend is en dat het ook niet vanzelfsprekend beter is dan vlees eten. Je kunt met allebei prima gezond leven en het laatste woord is er nog niet over gesproken over wat nou echt gezond is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat woord ZOMAAR dat heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Ik krijg soms zulke domme opmerkingen als ik vertel vegetariër te zijn... Jij hebt er in ieder geval over na gedacht voordat je iets zegt. Daarom wil ik je danken voor de uitgebreide reactie en even de punten langs gaan:
1. Vegetariërs leven inderdaad wat gezonder omdat ze bewuster met hun voeding omgaan t.o.v. liefhebbers van fastfood zal ik maar zeggen, daar kun je nog leuk onderzoek naar doen.
2. De link van onderzoek dat vlees slecht is kan ik even niet vinden, maar ik vermoed relatie met het bovenstaande.
3. De V-schijf en B-12: citaat: "Vitamine B12 komt alleen voor in dierlijke producten, zoals vlees, vis, zuivel en eieren. Daarom moeten vegetariërs dagelijks zuivel (en eieren) gebruiken. Plantaardig ijzer wordt moeilijker opgenomen dan dierlijk ijzer. Daarom ligt de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor ijzer bij vegetariërs anderhalf keer hoger dan bij mensen die wel vlees eten.
Maar er zijn voldoende plantaardige ijzerbronnen om in de behoefte te voorzien." en
"Vegetariërs hoeven in principe geen extra vitamines of mineralen te gebruiken, mits ze voldoende en gevarieerd genoeg eten."
Daar tussenin wordt extra vitamine C alleen maar geadviseerd. En B-12 komt dus niet alleen in vlees voor maar ook in kaas, ei en zuivel. (goeie vraag van jou!)
4. In de laatste alinea kan ik je gelijk geven!
We zijn het er over eens dat niets vanzelfsprekend is en dat je prima met allebei gezond kunt leven.
groetjes, jjjjjjjj
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IJzer uit groenten wordt niet 1,5 keer zo slecht opgenomen. Uit onderzoek (kan de link even niet vinden) is gebleken dat die verhouding nog veel slechter is. Je zou wel iets van 5x zoveel spinazie moeten eten als dat je gewend bent om te doen. B12 komt inderdaad wel voor in melk, kaas en eieren, maar in mindere mate. Hier wat data van het voedingscentrum: Vitamine B12 per portie Microgram
1 glas halfvolle melk (150 ml) 0,6
1 schaaltje yoghurt (200 ml) 0,9
1 stukje rundvlees (gaar, 75 gram) 2,5
1 stukje varkensvlees (gaar, 75 gram) 0,8
1 stukje kabeljauw (gaar, 100 gram) 2,0
1 ei (50 gram) 0,6 Een volwassene heeft ongeveer 2,8 microgram per dag nodig. Je moet dus, om dat ene stukje vlees te compenseren, 3 schalen yoghurt eten, of 4 glazen melk drinken, of 4 eieren eten op een dag. En dat dus extra! De vraag waar B12 vandaan komt, vroeg ik me voornamelijk af, omdat ik ooit een poos veganist ben geweest en toen extra B12 nam. Ik dacht toen (fout) dat het uit gist kwam, maar dat blijkt dus niet waar te zijn. Als het dus *altijd* uit zuivel komt, hebben de meeste veganisten wel een probleem met hun ideaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent al veel te dun! 43 kilo voor 1.70 is echt veel te weinig! Ga in hemelsnaam niet meer diëten, straks waai je nog weg :-) Sterkte met alles!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vegetarisch dieet , mits gebalanceerd, zorgt NIET voor een ijzer tekort.
Ik heb nog nooit ijzer hoeven slikken en eet al meer dan 50 jaar lacto vegetarisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een die niet kan lezen... Ik dus dat het NIET PER DEFINITIE gezond(er) is. Ik zei dat je er dan echt wel goed naar moet kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar,je ziet toch dat sommige mensen enkel zien,(lezen) wat ze willen zien.
Met alleen groente en fruit krijg je geen eiwitten en vetten binnen. Dat zijn essentiële voedingsstoffen, die je nodig hebt als bouwstoffen. Eet je die niet dan breekt je lichaam zichzelf af en veel vet heb je bij jouw BMI al niet te verbranden, dus, bedenk dat je hart ook een spier is. Ik denk dat het zelfs gevaarlijk is wat jij van plan bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er een manier om toch voldoende eiwitten binnen te krijgen en toch af te vallen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vetten?Maar van vet wordt je toch dik?
Van vet en suiker?
Amadea
12 jaar geleden
Uit jouw reacties, Catharien, blijkt overduidelijk dat jij een verkeerd beeld hebt van wat gezond is. Jij moet helemaal niets afvallen, want je hebt al ondergewicht! Je hebt eiwitten en (plantaardige) vetten nodig als bouwstoffen, zoals Kees al meldt. Het antwoord van Sherpa is wat dat betreft het allerbeste: ga trainen om de plekken op jouw lijf die niet aan jouw wens voldoen mooi strak te krijgen. Of draag een figuurcorrigerende body onder die jurk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meest comfortabele manier van afvallen is koolhydraatbeperkt, simpelweg omdat je daar het minste honger bij lijdt en je gezondheid het beste handhaaft. Je kunt dan beter nog je fruitgebruik minimaliseren en wel eiwitten eten in de vorm van eieren, vlees en vis. Maak je eten klaar met wat vet, bijvoorbeeld (roer)bakken en een drup olie over de salade. Veel vet is niet nodig maar wel essentieel. En gebruik een multivitamine- en mineralenpreparaat om de schade te beperken want gezien je ondergewicht krijg je al te weinig voedingsstoffen binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keesvi:
Dank je voor je adviezen.
Hier kan ik wat mee.
Dit is een antwoord/ reactie waar ik wat aan heb!
Ik snap wel dat iedereen het goed bedoeld maar ik wil dit gewoon doen.
Maar wel verstandig dus.
En vitamines heb ik al.
En ik doe het maar 2 weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed dan, als je onze bezorgdheid ook maar meeneemt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk!^^
Kristal
12 jaar geleden
goed advies Kees. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog iets. Koolhydraten houden vocht vast. Stop je daar grotendeels mee dan scheelt dat al gauw een paar kilo aan vocht in gewicht. Mogelijk dat je daar je doel al mee haalt binnen een week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, Kees,geef maar goede raad waar ze volgens eigen zegge iets aan heeft,en waardoor ze dus boven op haar ondergewicht ook nog eens een paar kilo vocht verliest waardoor ze nog kan uitdrogen ook nog,zo is ze na deze week zekér dood.
Goed bezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jerovanja: Ik ben bepaald niet enthousiast over het voornemen van Catharien en daar ook duidelijk over geweest. Het is een bekend gegeven, hoewel niet in brede kring, geef ik toe, dat koolhydraten enkele liters vocht vasthouden. Als je de inname daarvan beperkt dan hou je dat vocht niet meer vast. Dat heeft helemaal niets met uitdrogen te maken. Dat doe je door te weinig vocht in te nemen en daarvan is hier geen sprake. We hebben geen van allen Catharien aan een touwtje. Dat ze niet gezond bezig is beseft ze zelf ook wel. Als ik haar met minder risico's door haar onzalige voornemen kan loodsen zal ik het niet nalaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@kristalla, jij hebt het nog over VERANTWOORD afvallen?? Met zo'n gewicht bestaat geen verantwoord afvallen, er bestaat dan alleen levensgevaarlijk afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van dierlijk vet word je niet dik,zeker niet als je daarbij ook nog eens voldoende beweegt.
Dik word je alleen maar als je enkel in je luie zetel licht terwijl je gelijk wat dan ook eet en niet meer beweegt.
En dan heb je nog plantaardig onverzadigd vet,en daar word je al helemaal niet dik van,je blijft er wél gezonder van.
Van vet krijg je zeker geen suiker,van vet krijg je wel ijzer binnen,zeer goed voor jouw want jij hebt toch ijzer tekort? Heel goed voor jouw bloedarmoede dus?hoef je ook minder te laten prikken want dat haat je?
Van vet krijg je ook vooral energie,je blijf er ook warm van in de winter juist omdat vet energie geeft.
Ik ken mensen die jaren vegetarier waren en toch suiker ziek werden,juist zij moesten vlees eten om zich weer beter te voelen,vanwege het ijzer dat erin zit,net zoal ik ook mensen ken die nooit rookten en toch longkanker kregen en daaraan stierven ook.
Maar ik zag nog nooit iemand dik of ziek worden door vlees te eten waar iets van vet in zat,integendeel,zij zijn van afweer, lichamelijk en van spieren juist veel sterker en algemeen gezonder.
Maar om hun conditie op pijl te houden en toch slank te blijven bewegen zij wel veel.
ja dat is in jou geval slecht je bent al veel te licht ,alles wat je nu nog afvalt brengt je leven ernstig in gevaar. ook al zou je nog maar 10 kilo wegen dan nog zou je bobbels zien in je jurk, je ribben en andere botten die net onder de huid naar buiten steken bijvoorbeeld .
ondergewicht is net zo schadelijk als overgewicht .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het zo belangrijk vindt om er nog een beetje slanker uit te zien in dat jurkje, zou ik daar niet minder om gaan eten.
Het is toch enkel maar voor dat feest?
Draag er dan toch een corrigerende body onder. Zo zie je er meteen al een stuk strakker uit, ZONDER je uit te hongeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Hoe simpel kan de oplossing zijn... +1 Sis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Kristal :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks zondag :)
Kimath
12 jaar geleden
Zo'n ding is super handig, en niet zo duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik ook Kimath. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel,Siska!
Supergoed idee.
Ik heb er al 1 besteld.
Ook leuk om met een rokje erbij te dragen.( op een feestje hè?zo zou ik niet de supermarkt in gaan ofzo)
Hier was ik zelf niet opgekomen.
En 2 weken is wel weinig tijd om af te vallen.
En het gaat echt maar om een paar kilo's.
Nogmaals bedankt voor je goede tip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ben ik blij dat ik je een goede tip heb gegeven :))
Laat het eten je maar goed smaken nu ;)
Kristal
12 jaar geleden
Ha! Echt fijn dat je dat gaat doen Catharien!! :-))
Voor mij verdien je die 10 punten Sis !! ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij 20!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hele goeie tip ; ik wist niet eens dat ze die dingen ook in ieniemieniemaatjes hadden.....
Catharien, dit is echt een heel erg slecht idee. Ik heb ooit bij een lengte van 1,76 m. 54 kg gewogen en ik was er bijna geweest. En jij weegt in verhouding nog minder. Ik zeg niet dat je anorexia hebt, dat had ik zelf ook niet, maar je moet echt heel erg oppassen anders haal je het volgende themafeest niet eens. Ga svp hulp zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens kijken...
Veel soorten fruit hebben suikers,neen,dat dan maar niet want van suiker word je dik.
Groenten? Ja hallo,gras is toch ook groen,en koeien eten gras,en iedereen weet toch hoe dik en zwaar koeien zijn hé?
En die bobbels overal op je lijf,weet je wat,koop een nog strakker jurkje,dan ziet iedereen die bobbels nog veel beter,want weet je wat deze bobbels zijn?dat zijn de uitstekende botten aan jouw lijf,en wil jij je eigen botten soms ook nog weg diéten?
Volgens mij ben jij al heel hard op weg om weg te vegeteren,dit noemt men uitgemergeld zijn.
Ook een skelet heeft bobbels,moet die dan ook vermageren???
Eet in jouw toestand maar eens twee weken lang alleen maar groenten en fruit,dan lig jij na deze twee weken onder dat groente en fruit onder de grond, en in plaats van bij jouw vrienden op dat feestje zijn jouw vrienden bij jouw op het kerkhof en op jouw begrafenis omdat jij DOOD bent.
En hoe gaat jouw dokter dit dan aan je ouders uitleggen?
Ik hoop dat jij van dit antwoord zeer hevig schrikt.
Want als jij door dit schrikken jezelf ziet zoals jij werkelijk bent?wandeled skelet dat je daar loopt?dan ga je hopelijk handelen zoals het moet en er alles aan doen om gezonder te eten,zoals boterhammen met beleg,aardappelen met een beetje vlees,en vergeet je fruit en groenten niet? want ijzer zit vooral in groenten en in vlees. Je zult dan ook geen ijzer meer te kort hebben waardoor je minder vermoeid zult zijn en waardoor je kunt sporten en toch mager blijft,en deze bobbels zullen dan wel weggaan ook.
Niet door te vermageren,maar door gezonder te worden,en gezonder word je enkel door gezond te eten,waardoor je gezonde energie hebt en daardoor op een gezonde mannier kunt sporten waardoor je toch mager blijft.
Maar wél op een gezonde mannier,niet door niks te eten want zo leef je niet meer lang,dat schrijf ik je op een koekje,en dan eet ik het op.
En doe jij dat ook maar.
En om je te laten weten dat ik dit alles werkelijk meen?
Laat jou vraag maar eens aan jouw ouders lezen,en laat ze daarna ook mijn antwoord lezen,en daarna?
Praat je met je ouders,en heel mischien,kunnen ze jou dan nog net redden.
Doe ze maar de groeten van me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Het klinkt hard, maar ik vind wel dat je gelijk hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een vrouw zo mooi, zacht en bobbel-loos maakt, is juist dat essentiële laagje vrouwelijk vet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal met je eens Marleen.
Ik heb ook anorexia gehad en wat voelde ik bottig en hard aan zeg! Ja, daar krijg je bobbels van ja, door die botten dus. Nog steeds heb ik nu soms moeite mijn lichaam te accepteren zoals het is (en dat terwijl ik nog steeds heel slank ben, maar gezond slank dit keer). Maar soms hou ik ook van dat beetje vet wat ik nu heb, voelt veel lekkerder aan.
Iemand met overgewicht zou best 2 weken groente en fruit kunnen eten, om een start te maken bij een dieet.
Na die twee weken moet die persoon met overgewicht wel weer andere procucten gaan eten, om gezond te blijven.

Jij bent 1.70, en weegt 43 kilo.
Als jij nu 2 weken groente en fruit gaat eten, zal je waarschijnlijk gaan aankomen,Niet doen dus!

Iemand met jouw lengte en gewicht die wil afvallen, raad ik aan om 2 weken lang alleen maar water te drinken.
Dan wil er vast nog wel een kilootje af...
(Soms willen je spieren nog wel eens wat laatste spiermassa loslaten, of anders zul je misschien nog wat gewicht verliezen omdat je nagels, tanden en haren uitvallen)

Veel succes ermee in ieder geval.
Wat zal jij stralen straks, in die superstrakke jurk!
Iedereen zal naar je kijken, dat garandeer ik je!

(zoek hulp zoek hulp zoek hulp, je zelfbeeld is zoek, sterkte ermee)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie je Catharien? Dit is nu wat iedereen bedoeld.
De enige mennier voor jou om nog iets te kunnen afvallen is niet door groenten en fruit te eten want dan kom je nog bij.
Jij kunt enkel nog bereiken wat je wil...Door helemaal niks meer te eten,doe dat dan wel waar niemand het ziet en waar niemand je kan vinden om kritiek te geven,want jij denkt toch dat alleen maar alle anderen met hun oordeel alles beter weten dan jij?
Neen,jij staat boven ons allemaal.Jij weet het beter.
Goed,verstop je,laat je niet vinden,eet dan niet meer en maak jezelf wijs dat je niet te dik bent,en ook niet te dun,en dat jij er zo goed en mooi uit ziet zoals de modellen dat zijn want dat zeggen ze jouw toch?
En jouw foto die je niet durft laten zien omdat jij er een béétje??? anders uitziet?
Maak je daar maar zeker geen zorgen over schat,want als jij ergens dood licht en jouw mama kan je niet meer vinden,dan...Dan verschijnt jouw foto wel op TV en in de krant onder...Vermist.
Dan is het je gelukt.
Catharien...Heb je dan je zin?
Ben je dan gelukkig? Onze Vader,
die in de hemel zijt,
Uw Naam worde geheiligd,
Uw Rijk kome,
Uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel,
Geef ons heden ons dagelijks brood,
en vergeef ons onze schuld,
zoals ook wij aan anderen hun schuld vergeven,
en leid ons niet in bekoring,
maar verlos ons van het kwade.
Amen.
Kristal
12 jaar geleden
Jerovanja, dit gebed wordt vooral voor het eten gebeden, bij begrafenissen gebruiken ze vaak andere gebeden. Overigens vind ik wel dat je erg heftig en bruut bent in je reactie, ik kan me niet voorstellen dat je dat doet zonder ergens zelf een flinke pijn te hebben door een ervaring die je hebt gehad (met iemand).
Anders zou je Catharien niet zo om de oren slaan met je woorden.
Kijk uit meis, dat je je eigen boosheid en verdriet niet op anderen afreageert. Als je het antwoord van Siska leest en de reactie van Catharien zal het je misschien geruststellen dat ze de raad van Siska opvolgt. Waar ik ook erg blij om ben trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik natuurlijk ook heel blij om Kristal.En ja,ik sla met woorden,wel gelet op het fijt dat ik voornamelijk woorden gebruikt heb die al lang door anderen hier werden gebruikt en wel voor ik mijn eerste antwoord al gaf.Klopt dat?
Maar gerust ben ik nog lang niet,al las ik dit ook.
En beter met woorden slaan dan met handen.
Want met handen slaan doet pijn en maakt bang. Met woorden slaan doet ook pijn en maakt ook bang maar,het stemt wél tot nadenken,en laat nu precies dit de bedoeling zijn.
Iedereen zijn bedoeling hier trouwens.
Beste Cristal,hoeveel rouwraartjes van vrienden en familieleden heb jij er al? Ik van mijn kant al zo veel dat ik al jaren de tel kwijt ben,maar één ding weet ik nog zeer goed: zelfs op het rouwkaardje dat ik kreeg naar aanleiding van het overlijden van mijn Pa? stond het Onze Vader. En ja,toen ik dit las,voelde ik net als bij alle andere keren toen ik dit las,pijn.
Wél bedankt voor jouw begrip.
En en ja,zeker ja,zéér zeker ja!!!
Ik wil en wens voor Catharien natuurlijk ook het allerbeste.
Want mag ik bij deze ook eens verwijzen naar wat ik schreef net voor deze heftige reactie?Ik meende elk woord dat ik daar zei. Gr.
Kristal
12 jaar geleden
Lieve Jerovanja, ik heb je andere reacties ook gelezen nu, en die komen mij liefdevoller over. Maar ik pb je even verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jerovanja, kan het wat minder?
Dat er serieus iets mis is in de situatie van de vraagsteller is duidelijk, maar om nou het onze vader voor haar te gaan bidden vind ik erg ongepast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik ook,maar echt?
Van alle reacties die ze kreeg,is er niet één die aantoond dat het goed is wat zij wil doen,en ze blijft er op hameren dat ze enkel wil afvallen ondanks haar ondergewicht.Nu was ze er al over bezig dat ze nog eerder dat thema-feest zou laten vallen omdat ze zich zo slap en slecht en duizelig voelt? Ja hallo,door wat ook hé?
Maar waar ze het tot nu toe nog niet één keer over gehad heeft (voor zo ver ik kon zien?) was dat ze op een gezondere manier zou eten om daarmee kracht te hebben dat feest ook echt aan te kunnen,en met haar groenten en fruit dieet gaat stoppen.En geloof me,ik gun haar dit feestje echt wel,maar nog veel méér dat ze gezond is.
En of het wat minder kan?
Haar gewicht al echt niet meer,en enkel zij wil daarvan nog steeds minder.
En als dan enkel een gebedje nog kan helpen omdat haar voornemen niet in onze macht licht maar enkel in die van haar, en dit terwijl ze niet,en blijkbaar naar niemand niet wil luisteren?
skusme, Vertel me eens...Wat blijft er dan voor nog over dan een hogere macht die luistert naar een gebed? weet jij het dan nog?
Of moet het nog ergens minder?
Ik heb ondertussen al vernomen dat "dit gebed ook aan tafel voor het eten word gebeden."
Het zou voor de vraagsteller die ik het allerbeste en een gezond en lang leven wenst,(Deed ik nog al) een mooi en goed en vooral positief begin zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nog iets skusme: Wat jij erg ongepast vind en en of het idd wat minder kan? Ziehier,dit is immers wat jij zelf schreef net voor mijn gebed: Ik citeer jou nu eens:"Iemand met jouw lengte en gewicht die wil afvallen, raad ik aan om 2 weken lang alleen maar water te drinken.
Dan wil er vast nog wel een kilootje af…
(Soms willen je spieren nog wel eens wat laatste spiermassa loslaten, of anders zul je misschien nog wat gewicht verliezen omdat je nagels, tanden en haren uitvallen) Veel succes ermee in ieder geval.
Wat zal jij stralen straks, in die superstrakke jurk!
Iedereen zal naar je kijken, dat garandeer ik je! (zoek hulp zoek hulp zoek hulp, je zelfbeeld is zoek, sterkte ermee)" (Einde citaat dat van jouw kwam?skusme?) En dat : "zoek hulp",is ook het enige geweest dat ik bij haar wilde bereiken.
Als jij nu nog meer wil afvallen door essentiele voedingsstoffen te willen laten staan die je heel hard nodig hebt om te overleven, en die straks weer gewoon gaat gebruiken, kan je er de donder op zeggen dat je dan 2x zo hard aankomt, omdat je lichaam al die reserves niet meer heeft om te verbranden en het niet meer gewend is om de stofwisseling goed op gang te houden.

Daarnaast vraag ik mij af of jij geen bloedarmoede hebt omdat je zo licht van gewicht bent? Ik bedoel het niet negatief, maar bloedarmoede kan ook een gevolg van vitaminegebrek zijn. En de moeheid kan ook een gevolg zijn van te weinig (gezond) eten.

Bovendien, een beetje vel aan je lijf is toch juist mooier dan zo'n knokig figuur waar haast niks meer aan zit? Is het niet enorm onnatuurlijk om zo'n gratenpakhuis te willen zijn en je ondertussen helemaal niet lekker te voelen?

Ik hoop dat je een leuk feest hebt, maar ik hoop ook dat het niet ten koste van je gezondheid gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens:Ik ben hier wel de enige die oprecht voor haar gebeden heeft, en juist DAT krijgt kritiek? en ja,ook van de vraag steller. Waar gaan we toch maar naartoe?
de jurk aantrekken, een of meer vriendinnen vragen of zij bobbels zien, en op hun advies afgaan als zij "nee" zeggen.
of: gewoon deze jurk niet aan willen...

want afvallen met jouw gewicht is niet slim
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ELK 'dieet' dat eenzijdig is, is slecht voor je. Sterker nog, elk diéét is slecht voor je , als je wilt afvallen. Dan helpt uiteindelijk en op de lange duur alleen een gezonde leef- en eetstijl, en elke dag hetzelfde hoort daar niet bij, of het nu een fruitdieet, brooddieet, dropdieet of sherrydieet is.

Natuurlijk is het een wel slechter dan het ander, en op alleen fruit - vooral als je ook heel verschillend fruit eet, niet alleen waterbommen maar ook bananen, avocado's enzo - zul je het best een hele poos volhouden. Dikke kans echter dat alles wat je afvalt er net zo snel weer aanzit, maar vergeet ook niet dat je met alleen fruit tamelijk eenvoudig boven de 2000 calorieën per dag kunt komen door de vele suikers.

Dat je bloedarmoede hebt verbaast me niet ; je hebt een stevig ondergewicht. 'Ik weet dat ik niet dik ben" is wel een HEEL gevaarlijk understatement. Je moet weten dat je HEEL mager bent. Met jouw lengte zou je zeker 60 kilo mogen wegen zonder problemen. Gewoon een maatje grotere jurk kopen (liefst twee) en die proberen te vullen ; dan zie je er meteen klassen gezonder uit, en je zult je duizenden keren beter voelen.

Zelfs voor iemand van MIJN postuur (zelfde lengte, bijna drie keer dat gewicht) is twee weken alleen fruit eten een heel slecht idee - al kan ik er wel 10 kilo mee afvallen.

Je huisarts zou eigenlijk en schop onder zijn *** moeten hebben dat hij je staalpillen geeft, terwijl je ongetwijfeld meer dan genoeg ijzer uit je voeding (bruin brood, vlees, peulvruchten) moet kunnen halen MITS je een gezond eetpatroon gaat volgen. Dan krijg je ook weer energie om wat te doen.

1.70 meter en 40 kilo willen wegen ;dat maakt me wel benieuwd naar het thema van het feest eigenlijk. The Corps Bride ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gezegd Marleen, vooral over die huisarts. Die mag in mijn ogen zijn schoolgeld gaan terughalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ook een dikke + van mij Marleen.
Het gevaarlijkste wat je bij anorexia kunt doen is bagatelliseren en niet op tijd ingrijpen. Want als je anorexia hebt zie je zelf de ernst van je probleem al niet in. En als sommige mensen in je omgeving dat dan bevestigen is dat voor jou alleen maar een teken dat je dus nog veel verder door moet gaan. Ik spreek uit ERVARING. Mijn moeder zat ook bij de dokter met mij, 10 jaar was ik pas, 10 jaar en anorexia. En pas op mijn vijftiende is er langzamerhand iets aan gedaan. De huisarts zei steeds van dit gaat nog wel. Nee, er had toen al iets gedaan moeten worden. Niet vijf jaar later, toen ik ook een meisje van veertig kilo was. Sorry, maar ik kan me er echt boos om maken, niet alleen om mezelf, maar ook voor andere meisjes.
afvallen nee daar ben ik ook niet zo weg van maar alleen groenten en fruit eten dat is helemaal op en top drink er dan ook alleen water bij en het is compleet, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ja? Dan gaan we even naar Voedingsleer, MBO-niveau, hoofdstuk 1: Ons lichaam heeft bouwstoffen, brandstoffen en beschermende stoffen nodig, dus eiwitten, vetten, koolhydraten, water, zouten (mineralen) en vitamines. Krijgt je lichaam dat allemaal binnen door louter groente en fruit te eten? NEE! Als je lichaam al nauwelijks vet bevat kan het alleen maar de spieren afbreken om aan voldoende brandstof te komen. Plus dat je gigantische tekorten oploopt aan andere stoffen, waaronder ettelijke vitamines, mineralen en essentiële vetten. Zo'n dieet is suïcidaal gedrag, ook op korte termijn. Ergo: je zit uit je nek te kletsen of de ironie van je antwoord komt voor geen meter over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor twee weken is dat helemaal niet verkeerd, zal even mijn bron er nog bij zetten dat vergeet ik Boek Gezond eten en drinken, op basis van de Bijbel geschreven door dr rex russel. Kan hem van harte aanbevelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, Rietje, maar onderbouw dan meteen je antwoord. Zo schiet het mijn verkeerde keelgat in omdat het mensen op het verkeerde been zet maar in ieder geval niets bijdraagt. Overigens sta ik ook uiterst kritisch tegenover vasten in welke vorm dan ook. Als je vast als onderdeel van een religie of levensfilosofie en je er spiritueel goed bij voelt dan vind ik dat iets heel anders dan als advies om af te vallen, zeker aan iemand met ondergewicht. Verreweg de meeste varianten breken je gezondheid af, ook gedurende enkele weken. Niettemin ben ik benieuwd naar dat boek, vooral omdat ik me voor rijp en groen interesseer. Ik ken overigens wel het 'Maker's diet' uit dezelfde, bijbelse hoek. Daar zit best wat in omdat het puur, sober en ongeraffineerd als basis propageert. Maar een aantal andere adviezen is ronduit onwetenschappelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel twee weken fruit en groente eten is absoluut niet slecht en ik ben nu benieuwd naar het boek Maker's diet die ken ik niet, ga ik binnenkort opzoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.makersdiet.nl/ Website door een gedreven, bijzonder aardige man, die er geen cent aan verdient. Vanuit voedingskundig oogpunt is twee weken alleen maar groente en fruit eten niet goed voor je gezondheid. Je breekt al na een paar dagen je lichaamseiwitten af.