Bestaat er een dieet gericht op het verbeteren van je huid?

Zo ja, wat houdt dat dieet in. En wat voor effecten kan dat dieet hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
weinig chocolade en vet (chocolade kan soms wel, maar er zijn mensen die hier gevoelig voor zijn)
Veel water, op tijd slapen, en het belangrijkste is je gezicht goed reinigen en daarna een crème ofzo om je droge huid weer te verzorgen.

Antwoorden (10)

gezond eten, veel water drinken en vooral niet roken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Met name vitamines A-B-C-E en omega 3,6,9 zijn erg goed voor huid en haar. Daarnaast zijn ze ook goed voor veel organen en ogen.

Je moet wel oppassen dat je deze vitamines niet te veel binnenkrijgt. (behalve vitamine C) Dan kan er een stapeling ontstaan wat weer schadelijk is voor de lever.

Het beste is om voeding tot je te nemen die deze vitamines bevatten.

Als je googelt dan kom je ze wel tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat een relatie tussen wat je eet en de gezondheid van de huid.
Kijk maar eens op deze site voor meer informatie.

http://beauty.rubriek.nl/modeschoonheid/huiddieet.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat voldoende water drinken een positief effect heeft op je huid en proberen zo min mogelijk vet eten te eten!
Als je doelt op het verminderen van bijvoorbeeld acne, dan is dit misschien een goede link..

voeding en acne:
http://home.tiscali.nl/allesoveracne/voeding.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar doel ik wel ook op. Alleen die site is door iemand zelf gemaakt .tiscali en ik vind dat geen goede bron. Volgens mij is 90% onuist wat daar staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm ja dat is inderdaad het gevaar van dat soort sites. Misschien als je verder googled.. en een aantal dingen overeen komen (bijv. dat je zuivelarm moet eten-drinken oid) dan kun je die dingen sowieso schrappen uit je dagelijks eten en drinken.
een goede voeding, een goede nachtrust, een gezond leven, en veel warter drinken, en het eten van vis maakt je huid mooi zacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn via de dietiste wel dieten waar jij iets mee kan. ik denk dat je probleem de acne is klopt dat? ga eens via de huisarts met een dietiste praten. soms hoef je maar heel weinig in je eet patroon te veranderen om van je acne af te komen of om het in ieder geval te verminderen.

Toegevoegd na 47 seconden:
verder is er een creme te koop bij drogist en apotheek om littekens te verminderen. pcle crem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chinezen drinken gekookt water. Dus geen thee of koffie of frisdrank enz. alleen gekookt water drinken. Verder niet teveel vet eten, chips, snoep enz. Je zult binnen 14 dagen verbetering zien. De kunst is om het vol te houden en het went snel genoeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Acné ... er wordt veel over beweerd, maar niet alles is waar.
Lees hier de fabels over acné en hoe je het uiteindelijk wél kan bestrijden: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/4535-fabels-over-acne-en-jeugdpuistjes.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In weerwil van wat er her en der beweerd wordt zijn er vrij duidelijke aanwijzingen dat zuivel acne in de hand kan werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
persoonlijk heb ik ervaren dat veel fruit in combinatie met multivitaminepillen plus 2 liter vocht per dag mijn huid aanzienlijk is verbeterd.