Wat moet je echt niet eten als je wat wilt afvallen?

Ik snap wel dat al het fastfood niet goed is maar soms hoor je dat in iets wat gezond lijkt ook veel vet zit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Koolhydraten

Als iets gezond is dan is het ook gezond. Het is een natuurlijke balans en samenstelling. Fastfood heeft een totaal verkeerde samenstelling, bijv. teveel zout! Vetten heb je ook nodig, dan alleen goede vetten. Vermijd cakejes, en alles wat al kant en klaar is. Tip: als je honger hebt, neem dan een paar glazen water. Krijg je snel een vol gevoel van! Ook een lekkere appel word je snel vol van! Succes :)

Bronnen:
Eigen ervaring met afvallen momenteel.

Geen snoep of koek tussen de maaltijden door, eigenlijk niks geen extra dingen. Eet een stevig en flink ontbijt, eet genoeg warm eten liever veel en avond eten ook goed en niet minderen. En loop aardig wat zo ben ik aardig veel afgevallen. succes Toegevoegd na 16 minuten: Dan wel liefst gewoon brood aardappels en groenten

geen suiker, wit brood, roomboter, volle melk, witte rijst, veel aardappelen, pudding, koekjes. Probeer zoveel mogelijk bruin brood, bruine rijst, groentes, fruit, karnemelk, water te nemen en veel te bewegen en als je honger krijgt tussendoor kan je altijd een paar volkoren kaakjes of een appel nemen. succes!

Vruchtensap. Daar werk je enorm veel suiker mee naar binnen. Zelfs het Voedingscentrum adviseert om niet meer dan één portie fruit per dag te nemen als je wilt afvallen. Als je bedenkt dat er in een glas sap makkelijk 5 tot 10 porties fruit gaan dan kun je dat beter helemaal laten staan. Over het algemeen kun je beter op suikers letten dan op vet. Die worden namelijk veel makkelijker in lichaamsvet omgezet dan voedingsvetten. In bijna alle fabrieksvoedsel zit suiker en niet zo'n klein beetje ook. Toegevoegd na 1 uur: Hetzelfde geldt natuurlijk voor met suiker gezoete frisdranken maar dat is algemeen bekend. Lang neit iedereen weet dat vruchtensap een onterecht gezondheidsimago heeft door de grote hoeveelheid suiker.

Bronnen:
http://www.hoeveelsuikerziterin.nl/voedsel...

Een big tasty

Het gaat er niet zozeer om wat je eet maar meer om de hoeveelheid. In de bron staat het (engelse) verhaal van een professor in menselijke voeding die zijn studenten wou leren dat het om hoeveelheid gaat, niet wat je eet. Hij leefde 10 weken op twinkies en ander snoep en koekjes. Dat was ongeveer 66% van wat hij at op en dag, en daarnaast een vitamine pil en wat groente. En daarbij viel hij 13 kilo af. Verrassend genoeg waren ook alle waarde waarmee bepaald werd hoe gezond iemand is verbeterd. Minder cholesterol bijvoorbeeld. Er zijn genoeg ideeen over wat je al dan niet moet eten, maar uiteindelijk komt het er op neer dat je ongeveer 20% minder calorieën moet eten dan je nodig hebt om op hetzelfde niveau te blijven. En als je dat uit big macs wil halen kan dat.

Bronnen:
http://edition.cnn.com/2010/HEALTH/11/08/t...

Vooral geen voedsel eten met veel calorieen er in, zoals papaya, ook als is het groente, er zitten er wel 300 kcal in! ook geen rauwe paprika eten. En van fruit geen bananen eten, maar bijv. appels. Een tip als je een hongergevoel krijg, je tanden poetsen! Nadat je tandengepoetst heb, heb je minder honger en je eet toch niks want het smaakt vies, dus gelijk afgeleerd

Echt álles boven de callorie inname wat je per dag nodig hebt. Dus ga eerst uitzoeken wat je per dag nodig hebt. Bereken je BMR (dat is dus niet je BMI) Eet voldoende eiwitten, complexe koolhydraten, vezels dus volkoren producten. Als je veel troep eet (suikers, verz.vetten) daar eerst mee stoppen.

Je moet oppassen voor de 3 C's, Chips, Cola en Chocola

Vet is niet per sé slecht, hoor! Er zijn heel veel gezonde vetten (vette vis, avocado, noten). Niet schrikken dus als je ineens ontdekt dat iets stiekem toch wel erg vet blijkt te zijn! Kijk hier anders eens voor een lijst met goede en slechte producten: http://www.preventievegezondheidszorg.com/voedinggezond.php

Het gaat er niet alleen om wat je eet, en om de hoeveelheid, maar ook hoe vaak je eet! Als je af wilt vallen kun je het beter 6x per dag een kleine hoeveelheid eten, dan slechts 1x per dag een normale gezonde maaltijd. Dus geen maaltijden overslaan, en ook niet wat ik bij een antwoord las: de tussendoortjes weglaten en alleen 3 maaltijden eten. Hoe minder vaak je iets eet hoe meer je spijsvertering in de spaarstand gaat. Je lichaam slaat dan alles op (als vet) wat je binnen krijgt omdat het niet zeker is wanneer er weer iets binnen komt. Dus naast gezonde dingen eten: verdeel je eten over 6 kleine porties gedurende de hele dag! Het beste zo weinig mogelijk voorbereid, dus niets uit pakjes en zakjes, of kant-en-klaar. Vetten heb je nodig: neem plantaardige olie ipv boter. Alle vet die vloeibaar blijft ook nadat het weer afgekoeld is, is goed. Geen light producten: daar zit minder suiker in, maar wel (slechte) zoetstoffen waar je haast nog meer van aankomt. Bv: 8 uur ontbijt - 10 uur fruit - 12 uur brood - 3 uur cracker of roggebrood met beleg - 6 uur gewoon warm eten maar niet teveel en zelf gezond gekookt - 8 uur paar biscuitjes of stuk ontbijtkoek. Zo laat je je lichaam sneller vet verbranden doordat er steeds iets binnenkomt, terwijl je geen hongergevoel krijgt waardoor je gaat snacken en snoepen.

Croissantje hamkaas (meest vette broodje dat er bestaat, met uitzondering op fastfood etc.) denk ook om het welbekende broodje 'gezond' want zo gezond is deze helemaal niet. en 'een bruine boterham met kaas', wat ook niet ongezond klinkt, is toch nog vrij vet. om een lang verhaal kort te maken, denk om kaas ;) niet zo onschuldig als het lijkt Succes met afvallen!

Ik zou idd koolhydraten verminderen. Vooral bij het ontbijt kun je die nog wel nemen maar naarmate de dag verstrijkt moet je ze verminderen tot bijna niets. Pasta's bv moet je dan vermijden en witbrood e.d. Ik heb ergens iets gelezen over proteine voedsel, let op, geen dieet want dat is weer wat anders. Veel eiwitten dus en veel minder koolhydraten. Dan behoud je toch je spieren waardoor je alleen vet verliest. Na vet begint het afbraakproces aan je spieren en dan verlies je wel gewicht maar op de verkeerde manier. Je kunt makkelijk googlen naar dingen die je moet laten staan. Onverzadigde vetten zoals olijfolie zijn goed, frituurvet is verzadigd en dus niet goed. En vooral, zeker zes keer per dag eten in mindere porties. S'morgens eiwit en koolhydraten, dan fruit of iets lichts, dan volkorenbrood met bv kip/kalkoenfilet, dan weer iets lichts, dan je normale avondmaaltijd (twee glazen water ervoor) dan weer licht als laatste en het liefst iets met eiwitten zoals kwart ofzo. Dan blijft je lichaam ook 'snachts aan het werk min of meer.

Onder andere suikers en zoetstoffen. Dat zit in bijvoorbeeld de meeste snoep en snacks (chips/borrelnootjes en dat soort dingen). Eet bijvoorbeeld veel bruin brood (liefst zo donker mogelijk), fruit, groente enzovoort.

Je moet vooral gezonde dingen eten. Liever geen kant-en-klare maaltijden want vaak zit daar heel veel ongezonde rommel in. Tip: een halfuurtje per dag intensief bewegen helpt ook heel erg.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100