Hoeveel van pure chocolade moet je per keer eten wil het effectief zijn voor je gezondheid?

Tegenwoordig lees ik allerwegen dat pure chocolade zo goed voor je gezondheid is. Maar hoeveel gram moet je dan in een keer eten om er inderdaad baat bij te hebben?

5 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Zorg dat er minimaal 70% cacao in de pure chocolade zit.
10 gram per dag (2 blokjes) geven veel positieve effecten.
https://gezondetips.nl/pure-chocolade-gezond
Afwijkend hiervan: Eet twee weken lang 40 gram per dag. Dat is goed om stress te verlagen.
45 gram per dag schijnt goed te zijn voor mannen. Zie artikel.
https://www.menshealth.com/nl/voeding/a23317726/waarom-je-best-pure-chocolade-mag-eten/
Toegevoegd op 14 maart 2019 19:43: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Pure chocolade is wel gezonder dan melk- of witte chocolade, maar dat het echt gezond is staat vooralsnog niet vast.
Cacaopoeder, rauwe chocolade en pure chocolade hebben een gunstig effect op de bloedvaten door het hoge gehalte aan antioxidanten. Echter, bevat het ook veel verzadigd vet, waardoor het risico op hart- en vaatziekten juist verhoogt. Verder zitten er erg veel calorieën in chocolade. Om overgewicht te voorkomen is het daarom aan te raden niet te veel chocolade te eten. Pure cacaopoeder lijkt, gezien de voedingswaarde, het meest gunstig te zijn voor de gezondheid. De vraag of pure chocolade écht gezond is blijft vooralsnog onbeantwoord. Toekomstig onderzoek moet dit uitwijzen.
amc