Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

2 jaar geleden is mijn tante naar Azië geweest. Ze is bij toeval bij een medicijnman terecht gekomen die haar met kruiden (wat later dus ook bladeren van een zuurzak in bleken te zitten) heeft behandeld. Samen met nog andere kruiden werd dit terplekke tot een soort papje/brei "gestampt" en over haar gehele lichaam uitgesmeerd. Er zat zelfs een soort "massage ritueel" aan vast. Ze heeft veel last van hartklachten, waaronder hartritmestoornissen die na de behandeling aanzienlijk minder zijn geworden zei ze. Ik zelf geloof niet echt in die "onkruid methodes," maar aangezien mijn tante niet zomaar iets zegt, ben ik er inmiddels anders tegenaan gaan kijken. Het schijnt dus echt een werkende kracht te hebben. Op wikipedia hebben we gezien dat het kan helpen bij een hoge bloeddruk, dus er zal best iets van waarheid inzitten denk ik dan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De bladeren van de zuurzak worden traditioneel gebruikt als medicijn tegen hoge bloeddruk Een studie uit 2011 op muizen heeft aangetoond dat extracten van deze vrucht een zeer gunstig effect hebben als therapie tegen borstkanker.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zuurzak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding