Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang kan je gekookte (gepureerde) aardappelen bewaren in de koelkast?

Hallo,

weet iemand hoe lang (hoeveel dagen/weken of maanden maximum) men het volgende kunnen bewaren in de diepvries?

Ik ben van plan om grote hoeveelheden aardappelen (soms afwisselend met zilvervliesrijst), worteltjes, broccoli en vleesvervangers op basis van soja klaar te maken met wat kruiden erbij (kaneel, gember, enzovoort) om het vervolgens te pureren in de blender of met een mixer en daarna in diepvrieszakjes doen om het vervolgens in de diepvries te bewaren...

Weet iemand hoe lang ik zo iets maximum in de diepvries kan bewaren?

Ik wil er achteraf geen bacteriën of schimmels van krijgen, daarom dat ik wou weten hoe lang ik zo iets in de diepvries kan bewaren :)

Alvast welgemeende groetjes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de vriezer zijn dit soort gerechten 3 maanden houdbaar. Zorg wel dat het veilig en snel wordt afgekoeld, dus snel afkoelen door het in een bakje IN een bak met koud water te zetten en dan snel invriezen. Bron gaat over fruit- en groentehapjes maar als het bij baby's 3 mnd houdbaar is is dat bij jou ook zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt eraan op welke temperatuur ze bewaard worden. Op -12 °C kun je ze gerust minimaal 3 maanden bewaren mits je de vriezer niet telkens weer open doet ;)

Toegevoegd na 11 minuten:
Luchtdicht is het sleutelwoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding