ik ben 14 kilo afgevallen in 2 weken tijd is dat te snel?

Ik ben van 126,4 kg naar 112,6 kg gegaan in 2 weken tijd. Ik ben heb zelfs meer gegeten en heb daarbij niet aan bewegen gedaan. Nu is mijn vraag waar kan dit aan liggen en is dit wel gezond?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (7)

dit is niet zo gezond, het is beter om een betere levensstijl te krijgen waar je gezonder leeft en geleidelijk aan af te vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet dat mijn levensstijl niet gezond is maar ik vind het raar dat ik juist meer eet en het zelfs niet echt gezond eten was en dat ik dan toch even goed zoveel afval terwijl ik als ik wel gezond eet en veel beweeg niet afval..
Ritsuka
11 jaar geleden
Ongezond eten is niet echt aan te raden op de lange termijn..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behalve als je een lintworm hebt: Die smult ervan!
Nee, met de gegevens die jij verstrekt, meer gegeten en niet gesport, is het onwaarschijnlijk om in 2 weken 14 kilo af te kunnen vallen. Ga maar gauw naar de huisarts om je te laten onderzoeken, want ik ben bang dat daar een ziekte aan ten grondslag ligt...
Amadea
11 jaar geleden
Je voeding is ongeveer gelijk gebleven, je beweging ook, en toch ben je 1 kilo per dag afgevallen?

Dat vind ik erg veel, en een reden om bij de huisarts langs te gaan. Dit is altijd aan te raden bij plotselinge gewichtsschommelingen.

Gezond afvallen is over het algemeen 0,5 tot 1 kilo per week. Als je wat zwaarder weegt en net begint mag dit getal wat hoger zijn, maar 7 is volgens mij best hoog.
Ritsuka
11 jaar geleden
Geen mens valt zomaar uit het niets zoveel af in zo'n korte tijd!

Als jij meer hebt gegeten dan normaal en je bent toch 14 kilo afgevallen, dan is er toch iets behoorlijk mis!

Het eerste waar ik aan denk is een lintworm, maar er kunnen ook andere oorzaken voor zijn.

Ga maar snel naar de huisarts, de oorzaak voor dit enorme gewichtsverlies moet echt gevonden worden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog even dit: Weet je zeker dat je een betrouwbare weegschaal hebt?
Kijk 'm eens goed na (batterijen, ondergrond, ijken etc).
Wie weet neemt je weegschaal je wel in de maling en is er niks aan de hand!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp je idee over een eventuele lintworm. Maar iemand met een lintworm valt er niet of nauwelijks van af. Zeker geen 14 kilo in twee weken
Snel is nooit goed, maximaal een kilo per week.

Zoals elders al gemeld: volg gewoon een paar voedingsregels die mij ook hebben geholpen:

- Eet 's ochtends een uitgebreid en voedzaam ontbijt (eieren, volkorenbrood, worst, maar ook fruit).
- Eet als je tussendoor honger hebt. Je kunt altijd een paar noten of iets als kaas eten, alleen 's avonds niet (dan worden vetten opgenomen).
- Eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten.
- Eet 's avonds weinig, 's nachts helemaal niets.
- Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt).
- Vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup) en vermijd alle snacks.
- Drink geen zoete dranken.
- Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering).
- Eet rood fruit en rode groente (liefst rauw, dat is beter voor de spijsvertering).
- Minder voorbewerkt voedsel (bijvoorbeeld volkoren zuurdesembrood) is beter dan voorbewerkt voedsel (zoals witbrood).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ipv afvragen of het goed is kan je je beter afvragen waar het van komt.
Ik begrijp dat je het prettig vindt wanneer je wat afvalt maar als dit zonder aanwijsbare reden gebeurt moeten alle alarmbellen afgaan.

Drink je wel genoeg? Plas je ineens veel?
Ben je ineens zoutloos gaan eten?

Dit zijn allemaal mogelijke oorzaken.
is dit alle niet aanwijsbaar als reden, zou ik zo spoedig mogelijk naar de huisarts gaan!
11 jaar geleden
hoe meer je eet, hoe meer je verbrand in sommige gevallen. zoveel afvallen in zon korte tijd is nooit gezond. wellicht heb je stress etc.