Wat is een goed voorbeeld voedingsschema voor in het sport programma insanety?

Het liefst met zo normaal mogelijke producten. ( niet te duur en zo goed mogelijk te combineren met de rest van de gezinsleden.) Ze hebben het ook over recovery drinks. Is dit ook te vervangen met normale producten? (zelf te maken? )

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hallo, Eiwitten uit alle mogelijke bronnen zijn vereist zoals vlees/kip/zuivel/ei/vis/noten omdat elke type voedingbron andere eiwit bevat en dus daarmee een ander aminozuurprofiel die een gigantische lading functies in het lichaam behartigen waaronder spierherstel en spieropbouw en weerstand van je gezondheid bevorderd. Daarnaast snelle en langzame koolhydraten uit gezonde voeding bronnen zoals volkoren pasta of rijst en brood ( langzame) en suiker uit fruit of in dit geval sportdrankjes, de suiker in een sportdrankje is een isotone afgifte van suiker, dus niet in 1 grote stoot energie maar geleidelijk aan afgifte over een duur van ongeveer 1 uur. Dit heeft allemaal te maken met energie opname en gebruik in de cel structuur van ons lichaam. Daarnaast vetten zijn essentieel vooral de onverzadigde vetten die beschermen ons lichaam voor een heleboel zaken, en zijn ook vereist voor de vitamines A, D, E en K. Vezels voor een goede balans te behouden in je spijsvertering stelsel, uit brood en andere volkoren producten, en groene groenten! Dus samengevat: Water + groenten + fruit + vlees, vis, kip, granen, zuivel, ei, noten, oliën. Dit zijn de product groepen waar jij jouw aandacht op zal moeten vestigen voor een groot en eerlijk overzicht van alle factoren. Prijs en merk etc, mag je zelf uitkiezen uiteraard, zolang je maar in de gaten houd dat het zo min mogelijk toegevoegde stoffen bevat die in wezen niet in de natuur rechtstreeks voorkomen. Gr Gaelwyn

Veel succes, insanity schijnt zwaar te zijn. Ik denk dat als je je vooral aan clean eating houd, met voldoende eiwitten, het wel goed komt. Echt eetschema is niet te maken, is afhankelijk van je lengte, gewicht, leeftijd, activiteitsniveau, intensiteit waarmee je de oefeningen doet en je metabolisme. Dus clean eating aanhouden en luisteren naar je lichaam. Je moet sowieso meer gaan eten dan je eerst deed, wegens de intensieve trainingen. 1-2 uur voor de training heb je vooral koolhydraten nodig, vlak na de training een snack met vooral eiwitten, en een beetje koolhydraten (het is dacht ik vooral krachttraining, met wat cardio). Toegevoegd na 1 minuut: Een recoverydrink is bedoeld om de zouten weer aan te vullen (je zweet veel) en om eiwitten binnen te krijgen zodat je spieren herstellen. Een gewoon sportdrankje zou wel kunnen denk ik (niet teveel drinken, wegens de vele suikers die er vaak inzitten), en een eiwitrijke snack zoals ik al noemde.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100