waarom krijgt rode wijn bij de Weight Watchers minder "punten" dan witte wijn, terwijl rode wel meer calorieën bevat?

11 jaar geleden
3.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
het gaat niet om kcal alleen, toch ook om de voedingswaarde?

Het beste antwoord

Het hangt sterk van het soort wijn (dus niet de kleur) af hoeveel Kcal erin zitten. Witte wijn varieert van 66Kcal (Chardonnay) tot 170Kcal per glas (zoete witte). Dus een glas zoete witte wijn bevat meer 2,5 x zoveel Kcal als een glas Chardonnay.

Omdat witte wijn meer en hogere uitschieters naar boven heeft en men vaker zoete witte dan zoete rode wijn drinkt, kan ik me voorstellen dat witte wijn meer punten krijgt.

Maar helemaal eerlijk is dat dus niet. Ook de Weight Watchers heeft niet altijd gelijk.
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
plausibele uitleg, er is idd witte wijn die als limonade smaakt. wschl is dat lage aantal calorieën dan enkel bij droge witte wijn....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat denk ik ook en eveneens dat de redenering meer dan eens te simpel kan zijn. Mogelijk dat het alcoholpercentage bij rood gemiddeld wat hoger is waardoor er een (marginaal) verschil in calorieën te meten valt. +1

Andere antwoorden (1)

Vanwege de anti oxidanten in de rode wijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
dat is zeer interessant, werken anti oxidanten dan mee bij vermageringskuren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar ben ik ook reuze benieuwd naar.