Hoe lang kan je gekookte zilvervliesrijst bewaren in de koelkast?

Weet iemand hoe lang men gekookte zilvervliesrijst maximum kunnen bewaren in de koelkast?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
39.5K

Het beste antwoord

Gekookte of gestoomde gare rijst kan vier dagen in een afgesloten koelkastdoos in de koelkast bewaard worden.
In de diepvries kan de rijst wel 2 maanden bewaard worden.

Verwarm rijst in een zeef die boven een pan kokend water hangt, of uitgespreid op een bord in de magnetron (afhankelijk van de hoeveelheid, meestal slechts enkele minuten op hoog vermogen).
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In rijst zit een bacterie die zich ontzettend snel vermenigvuldigd. Eigenlijk moet je de rijst dan ook de eerstvolgende dag al opmaken. Wel goed verhitten he!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
En hoe heet die bacterie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet ik niet meer :-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had vrijdag rijst gemaakt maandag van gegeten niks aan de hand.. Gewoon neus en ogen gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag mij nu ook af hoe die bacterie heet...............
Ik zou het niet langer dan 1-2 dagen bewaren in de koelkast, alvorens het op te eten. Wil je het langer bewaren dan kan je gekookte rijst ook bewaren in de vriezer.