Ik eet meestal rond 7 uur mijn avondeten en eet daarna niks meer tot de volgende dag 3 uur 's middags. Is dit heel slecht?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dit is heel slecht, er zit dus een periode van 20(!) uur tussen je avondeten en je eerstvolgende maaltijden. Dit is heel slecht voor je stofwisseling. Toegevoegd na 2 minuten: Mag ik vragen waarom je verder niks eet? Als je wilt afvallen is het in elk geval een heel slecht idee. Begin in elk geval met ontbijten. Het beste kun je ongeveer als volgt eten: - 8.00 uur ontbijt - 10.00 uur een tussendoortje - 12.00 uur lunch - 15.00 uur tussendoortje - 18.00 uur avondeten Tijden kun je uiteraard varieren, maar probeer elke 2-3 uur iets te eten, zo houd je je suikerspiegel stabieler en heb je meer energie gedurende de dag. Toegevoegd na 3 minuten: Probeer vooral eiwitrijke producten, groente, volkorenproducten en wat fruit te eten.

Ontbijten is erg belangrijk, probeer je eetpatroon te spreiden over de dag. Wat je nu doet is niet gezond.

Ja. Een mens heeft meerdere maaltijden op een dag nodig, ongeveer om de 4 tot 6 uur als je wakker bent. 's Nachts kun je er eentje overslaan, en zo komen we op gemiddeld 3 (ontbijt, lunch, diner) tot 6 (inclusief tussendoortjes) per etmaal. Je zult er gerust niet dood aan gaan ofzo, maar om problemen met de spijsvertering te voorkomen, is die regelmaat wel prettig. En ALS je maar één maaltijd per dag eet, nuttig die dan 's morgens, zodat je in elk geval het maximale uit die energie kunt halen, en niet bijna alles moet opslaan.

Nee. Als je lichaam daarop is ingesteld is dat niet erg.

Vergelijk je lichaam met een (ouderwetse) kolenkachel: als je 's morgens goed ontbijt, heb je meteen flink wat energie, en komt je stofwisseling ook goed op gang. Daarna regelmatig eten, goed verdeeld over de dag. Op deze manier ondervang je ook een dalende bloedsuikerspiegel, zoals al eerder aangegeven. Ook voor de spijsvertering is het beter je maaltijden te verdelen over de dag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100