Ik zou graag willen detoxen. Ik las het op beautylab.nl. Maar hoe werkt het nou eigenlijk??

Detoxen, ik zou graag een beetje willen afvallen. Ik ben niet dik, maar ik ga deze zomer 3 weken op vakantie en zou toch wel iets willen afvallen. Alleen ben ik 16 jaar, ik heb geen idee of ik er mee zou kunnen beginnen met deze leeftijd? maar zou het graag willen proberen. Heeft iemand tips en middelen waar het in staat? Kan iemand me vertellen hoe ik het moet doen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
wat voor soort detox wil je doen? ga alsjeblieft niet zo'n citroensapkuur of iets anders vaags doen, dat werkt voor geen meter.
Ritsuka
12 jaar geleden
De beste detox manier is gewoon geen dingen eten die je lichaam niet kan verteren. Dus vooral veel groente, fruit, volkoren granen, eiwitten en water. Schrap producten met ingredienten die je niet kan uitspreken, fast food en ongezonde dingen. Clean eating.
Ritsuka
12 jaar geleden
Bedoel je deze detox? http://www.beautylab.nl/2012/04/detoxen/
Want wat hier beschreven staat is wel een redelijk goede, erg te vergelijken met clean eating.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet waar je aan begint. Een deel van de mensen met overgewicht heeft dat overgewicht gekregen dóór het lijnen, terwijl ze toen ze begonnen met lijnen gewoon een gezond gewicht hadden maar iets wilden afvallen.
Het kan je metabolisme enorm verstoren, waardoor er na elke mislukte lijnpoging (lees: elke keer dat je lijnt en er weer mee stopt, omdat je immers niet je hele leven zo wilt blijven eten) een paar kilo's bij komen.
Dus als je nu een gezond gewicht hebt, wees daar dan zuinig op en doe jezelf al die ellende niet aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ritsuka Ja die bedoel ik! Alleen weet ik niet precies wat het inhoud enzo, misschien dat het ergens in een boek staat ofzo, ze geeft ook een boek aan namelijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sluit me helemaal aan bij @fynnya, bekijk het eens zo: Jij gaat lijnen, jouw lichaam gaat dan in de ' spaar stand' want het krijgt te weinig binnen, je lichaam is heel slim en schakelt langzaam over op functioneren met minder voedsel.
Jij verliest een paar kilo, joepi, blij, lekker slank op vakantie en je gaat weer gewoon eten, dan schrikt je lichaam wat krijgen we nou, ik krijg te veel, meer dan waar ik me net aan gewent was, voordat je lichaam zich weer aangepast heeft zitten de kilo's er weer bij, dat heet het jojo effect. Afvallen, aankomen, afvallen, aankomen.
Je bent 16, er is geen medische noodzaak om af te vallen, richt je op gezond eten en voldoende bewegen, daar heb je je hele leven wat aan. Afvallen houd je waarschijnlijk je hele leven last van.
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat het meisje in dat artikel doet is clean eating toepassen (ongeveer). Het is geen dieet of detox, maar een gezonde levensstijl waar je je leven lang profijt van hebt. Zie hier een filmpje met meer info: http://blogilates.com/nutrition-2/how-to-start-eating-clean
Ritsuka
12 jaar geleden
nog wat sites met info:
http://www.ingevanhaselen.nl/kennisbank-gezonde-lifestyle/clean-eating/
http://artikelz.nl/clean-eating-benutten-1620 De meeste info kun je vinden op Engelse sites als de eerste link die ik gaf, maar deze 2 sites geven ook al de basis info.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel erg bedankt!!
Ritsuka
12 jaar geleden
voor meer vragen mag je gerust een PB sturen, ik pas zelf ook al (grotendeels) clean eating toe voor een tijdje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed eten en als het ff kan trainen.
Hier nog meer goed leesvoer:
http://www.slank-en-sterk.nl/
Cryofiel
12 jaar geleden
Overigens kan ook dat "detoxen" wel helpen, hoor. Niet dat detoxen helpt. Detoxen zelf doet helemaal niets. Het zal hooguit negatief zijn. Maar als je ernaar uitkijkt, en als je er een ontspannen gevoel van krijgt, dan helpt het toch. Dan zijn de positieve (psychische, en psycho-somatische) effecten van het ontspannen groter dan de negatieve effecten van het detoxen. Net als met een kop koffie. Als je gespannen bent en je gaat eens lekker een terrasje pakken, dan ontspan je. Die ontspanning (heel positief) is dan groter dan de (kleinere) negatieve effecten van de koffie. Maar goed, ik ben het met de anderen eens dat het natuurlijk nóg beter is om helemaal niet te detoxen, en je ontspanning ergens anders uit te halen.

Antwoorden (1)

Het werkt niet, Je gaat eerst op bijna niet eten, alleen sapjes , allemaal veel minder gezond dan dat dat lab zegt. En het is helemaal niet nodig, je lichaam is zelf heel goed in staat de slechte stoffen te verwijderen (denk maar aan braken en diarree).
Gewoon gezond eten, niet te veel en vooral niet te weinig, en je hebt het prima voor elkaar. ga je lichaam geen dingen aandon waar je later spijt van krijgt.
Fijne vakantie
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
geen troep in je lijf stoppen, dan hoeft het er ook niet uit.
Cryofiel
12 jaar geleden
En als je al troep in je lijf stopt, dan zijn er twee mogelijkheden. Eerste mogelijkheid: het komt er vanzelf weer uit. In dat geval heeft detoxen geen zin. Tweede mogelijkheid: het komt er niet vanzelf weer uit. In dat geval zal het er ook met detoxen niet uitkomen, dus ook in dit tweede geval heeft detoxen geen zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel deze: http://www.beautylab.nl/2012/04/detoxen/ Zij is ook erg dun! Maar doet het ook om gezond en fit te blijven. Ik zou het graag willen doen maar ik weet niet precies hoe....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chantal1, je moet het NIET doen. Het is onzin.
anneliez
12 jaar geleden
wel eens van fotoshop gehoord?
ik hoop dat je er nooit achter komt wat ze precies doen, help je lichaam niet naar de ellende dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het dieet wat vermeldt staat op de site is gewoon hartstikke gezond, iets wat door boven genoemden wordt betwist. Het enige waar je op moet letten is dat een dieet zonder eiwit ( vis vlees ) en gezonde vetten je niet langer dient te doen dan een dag of 9. Maar dan hebben we ook over hardcore detoxen. Er zijn ook detoxen waar je af en toe een stukje vis of gezonde vetten mag nuttigen, dan kun je het dieet langer doen Maar gezien je leeftijd, namelijk 16 jaar lijkt het mij niet verstandig om een dieet te volgen zonder eiwitten en vetten omdat je lichaam nog in de groei is, die hebben namelijk deze brandstoffen hartstikke nodig. Mijn advies is: probeer koffie, zwarte thee, frisdrank, energiedrankjes en suiker zoals snoep, gebak en koek ect te vermijden. Niet roken is een must. Eet veel groente en wat fruit, Neem volkoren producten en eet ook gewoon lekker vis, biologisch vlees, geen varkensvlees. Drink water als dorstlesser en als je nog niet sport ga dan gewoon lekker bewegen. Ps. Je lichaam kan inderdaad zichzelf genezen en reinigen. Zo wordt je darmvlies elke dag vernieuwd en hergebruikt je lever stoffen en zet schadelijke stoffen ( deels ) om in onschadelijke stoffen. Maar er zijn grenzen aan je lichaam, sommige mensen denken het lichaam alles wel weer even makkelijk uitscheidt? Dat is dus nietwaar! Succes