Als je 80 calorieen hebt of 240 zou je zeggen dat je meer energie krijgt van 240. Maar van een appel krijg ik energie en een taart niet. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Fruitsuikers?? Hoer krijg je meer energie van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat niet om kcal alleen, het gaat ook om o.a. voedingswaarde.
Een appel is een puur product, zodra je het eet kan je lichaam het zo verteren en je krijgt gelijk de energie en vitamines.

Een stuk taart bevat vaak room, suiker, boter, en allerlei bewerkte producten. Dit is veel zwaarder voor je maag om allemaal te verteren, en er zitten eigenlijk bijna geen nuttige stoffen in.
Dat is ook de reden waarom je je daarna soms wat sloom en opgeblazen kunt voelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik merkte het bij mijzelf toen ik gezonder ging eten. Ik at nogal regelmatig koekjes, chips, en ongezonde dingen. Ik ben daar flink mee gaan minderen, en ben meer groente en fruit gaan eten en beter gaan letten dat ik minder bewerkte producten had.
Ik had nooit zo gemerkt dat ik eigenlijk best weinig energie had tot ik beter ging eten!
Ritsuka
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
een verklaring voor de min zou prettig zijn, dan weet ik wat er fout is aan mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt min-naars... Die verklaren zich per definitie niet.
Ritsuka
12 jaar geleden
Tsja, jammer.
Van dat stuk taart krijg je maar een korte energie-boost omdat het een hoop suiker bevat waardoor je bloedsuiker omhoog schiet en net zo snel weer inzakt,een appel bevat natuurlijke suikers en daar heeft je lichaam dus meer aan(energie dus),dus dat is logisch dat je dat merkt.
Met de hoeveelheid calorieën heeft dat niks te maken hoor.